چطور موفق به ذخیره کردن مسیر در گوگل مپ شویم

چطور موفق به ذخیره کردن مسیر در گوگل مپ شویم
  • 1398/11/26
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از مهم ترین ویژگی های گوگل مپ به عنوان یک نقشه اینترنتی و مسیریاب، این است که می توانید از گوگل مپ به صورت آفلاین استفاده کنید. اما امروز به یک آموزش مهم می پردازیم که مسافرین مسافت ها و مسیرهای مشخص و البته پر تکرار از آن خوشحال خواهند شد. گوگل با امکان جدیدی که روی مپ خود ارائه کرده این فرصت را برای شما فراهم کرده است که بتوانید مسیر دلخواه خود را ذخیره کنید و برای بارهای بعدی از آن استفاده کنید.

این مطلب شامل ۲ روش برای ذخیره کردن مسیر گوگل مپ است.

 

ذخیره کردن مسیر های گوگل مپ در صفحه خانگی اندروید

ساده ترین و اولین روشی که می خواهیم به آن بپردازیم این است که یک مسیر مشخص را در صفحه خانگی اندروید ذخیره کنیم. افرادی که معمولا به این مسیر تردد می کنند، می توانند تنها با کشیدن انگشت خود روی این شورت کات ایجاد شده از مسیر ذخیره شده، به راحتی آن را در گوگل مپ دنبال کنند و به نتیجه دلخواه خود برسند.

برای انجام این کار:

ابتدا به اپلیکیشن Google Maps بروید

با کمک بخش Directions، مسیری را که می خواهید تردد کنید را مشخص کنید.

البته در هنگام تنظیمات این بخش به این موضوع فکر کنید که می خواهید مسیر را با پا، یا خودرو یا سایر وسایل نقلیه، طی کنید.

وقتی از صحت مسیر انتخابی و ترسیم شده تان مطمئن شدید، به بالای صفحه نگاه کنید و در سمت راست، سه نقطه آپشن را پیدا کنید. اگر روی آن لمس کنید می توانید در میان آپشن های مختلف Add route to Home screen را پیدا کنید. روی این گزینه کلیک کنید.

ذخیره کردن مسیر های گوگل مپ در صفحه خانگی اندروید

این کار ویجتی را برای شما شکل می دهد که می توانید آن را لمس کنید و هر جای صفحه که دلتان می خواهد آن را بگذارید. البته می توانید یک پوشه داشته باشید که مخصوص مسیرهای مپ است و آن را به داخل پوشه اضافه کنید.

 

ذخیره مسیر برای مسافرت های طولانی

اگر قصد دارید تا یک مسافرت طولانی را طرح ریزی کنید، اپلیکیشن My Maps یکی از بهترین پیشنهاد ها برای تنظیم مسیرهای مختلف در طی یک مسافرت است.

همچنین می توانید از My Maps برای ایجاد مسیرهایی با چندین مقصد استفاده کنید که از طریق آنها می توانید به برنامه Google Maps دسترسی پیدا کنید

برای شروع کردن با این اپلیکیشن، کافی است ابتدا به صفحه Google My Maps بروید. البته اگر با مرورگر این کار را می کنید، روی لینک قبلی کلیک کنید تا با کمک مرورگر بتوانید به صفحه مای مپ وارد شوید. اما اگر مستقیما می خواهید با اپلیکیشن پیش بروید، این نرم افزار ار از اینجا دانلود کنید.

ما توصیه می کنیم که برای ذخیره کردن مسیر و مسیر یابی در حال فعلی از نسخه مرورگر استفاده کنید چون کار کردن با آن راحت تر است و می توانید با ذخیره سازی هایی Google Maps Android را برای مپ گوگل خروجی بگیرید.

برای شروع کار

در بالای صفحه روی دکمه Create a New Map کلیک کنید یا روی آیکون + ضربه بزنید تا مقدمات ایجاد یک نقشه یا مپ جدید ایجاد شود.

 مقدمات ایجاد یک نقشه یا مپ جدید

وقتی که مقدمات مسیر سازی با روش بالا ایجاد شد، در زیر باکس جستجو روی آیکون Add directions کلیک کنید.

وقتی که روی این گزینه کلیک کردید می توانید در بخش Directions مقصد خود را بنویسید و بعد اینتر را بزنید.

ایجاد یک نقشه یا مپ جدید

وقتی که مقصد خود را اضافه کردید و حتی مقصد دومتان را هم افزودید، می توانید با کمک بخش Add Destination مقصد های بیشتری را در مسیر خود تعریف کنید. البته می توانید از ماوس نیز استفاده کنید و با کلیک کردن روی نقشه و ایجاد point، مقصد ها را یکی یکی اضافه کنید.

شما می توانید:

  1. روی نقشه چندین مقصد ایجاد کنید
  2. روی یک نقشه، چندین مسیر ایجاد کنید ( با کمک Add directions )

ایجاد یک نقشه یا مپ جدید

پس از آماده شدن مسیر ، می توانید برنامه Google Maps را باز کنید ، به “Your places” خود بروید ، سپس روی Maps  ضربه بزنید و نقشه ای را که ایجاد کردید انتخاب کنید. برای ایجاد بهترین راه برای رسیدن به مقصد (های) خود ، روی مسیری که ایجاد کرده اید ضربه بزنید. در بعضی موارد، اگر شما نیاز به تغییر مسیر خود دارید، این کار را به راحتی نیز می توانید انجام دهید.

اگر از کار کردن با گوگل مپ لذت می برید و می خواهید ترفند های گوگل مپ را بیشتر بیاموزید روی این لینک کلیک کنید و بیاموزید و حرفه ای سفر کنید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *