استخراج بیت کوین با ریسک کم (تضمینی+ یادگیری رایگان)

استخراج بیت کوین با ریسک کم (تضمینی+ یادگیری رایگان)
  • 1401/7/4
  • گویا آی تی
  • 0

اگر شما هم در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید، به احتمال زیاد درباره استخراج بیت کوین سخنان زیادی شنیده اید. بیت کوین از سال ۲۰۰۹ به بازار جهانی وارد شد؛ در آن زمان به دلیل ناشناخته بودن، قیمت این ارز پایین بود. با گذشت زمان و رشد آن در بازارهای جهانی، قیمت این ارز دیجیتال نیز افزایش یافت. از این رو برخی از افراد اقدام به خرید بیت کوین کرده و برخی دیگر اقدام به استخراج آن کردند؛ اما این کار مانند گذشته ها دیگر روش آسان و راحتی نیست. زیرا تعداد افراد استخراج کننده زیادتر شده و رقابت در این زمینه نیز افزایش یافته است. به دلیل نرخ دلاری بالای این ارز دیجیتال، تمرکز بیشتری بر روی خرید بیت کوین و استخراج آن وجود دارد.

احتمالا این سوال برای شما هم پیش بیاید که چه روش یا روش هایی برای استخراج بیت کوین مناسب هستند و جزء موارد کم ریسک به شمار می آیند؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در این باره کسب کنید.

استخراج بیت کوین به چه معنا است؟

همانگونه که گفته شد برخی از افراد بهترین راه سرمایه گذاری در دنیای ارز دیجیتال را خرید بیت کوین دانسته و گروهی دیگر استخراج آن را پر سود و آسان می دانند. ارز دیجیتال بر پایه کامپیوتر و اصول برنامه نویسی برپا شده و هر کد از ارزها، رشته کدهایی هستند که در این شبکه به ثبت رسیده اند.

اصطلاح استخراج به معنی حل معادلات پیچیده ریاضی این شبکه بلاک چین است تا یک بلاک جدید به رشته کدهای دیگر اضافه شود. بعد از انجام این محاسبات، شبکه به عنوان پاداش، بخشی از همان رمز ارز را به استخراج کننده می دهد. استخراج بیت کوین باعث می شود، واحدهای ارزی جدیدی وارد چرخه اقتصادی آن ارز شوند و میزان معاملات و خرید بیت کوین نیز افزایش یابد.

این روش در سراسر جهان محبوبیت بسیاری یافته و کشور ایران نیز از این قضیه مستثنی نیست. در ادامه کم ریسک ترین روش هایی را که می توانید از آن برای استخراج بیت کوین استفاده کنید معرفی می کنیم.

روش های کم ریسک استخراج بیت کوین

به گفته مدیرعامل بانک مرکزی اگر بخواهید در ایران به روش اصولی و قانونی در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت کنید، می توانید در صنعت کریپتو و استخراج ارز دیجیتال وارد شوید. دو روش کم ریسک و پر سود در ادامه توضیح داده می شوند.

اجاره فارم قانونی

شما می توانید برای استخراج رمز ارزها از دستگاه های ماینر قانونی استفاده کنید و سپس مجوزهای لازم برای تاسیس و بهره برداری مزرعه بیت کوین را به دست آورید. البته اگر بودجه کافی و مکان مناسب برای ایجاد فارم ندارید می توانید دستگاه های ماینر خود را به یکی از فارم های قانونی بسپارید. به عبارتی می  توان گفت در این روش، کاربران دستگاه های ماینری را خریداری کرده و به نام خود به ثبت می رسانند. سپس طی قراردادهایی محل قرار گرفتن ماینر را در یکی از فارم ها اجاره کرده و برق موردنیاز برای ماینرها را نیز از فارم موردنظر خریداری می کنند.

مزایا و معایب اجاره فارم قانونی

هر روش کسب سود و در آمدی دارای ویژگی های مثبت و منفی است. در این قسمت در مورد مزایا و معایب اجاره فارم قانونی اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم.

مزایا

  • دستگاه های ماینری که برای استخراج استفاده می کنید به عنوان دارایی شما به حساب می آیند. بنابراین می توانید در صورت لزوم آن ها را به فروش رسانده و از آن راه کسب درآمد کنید.
  • دستگاه های ماینر همواره در حال استخراج بیت کوین هستند. بر اساس شرایط و قیمت خرید بیت کوین این روند می تواند دارای نوسانات زمانی و قیمتی باشد. با این حال هیچ زمانی پروسه تولید و سود دهی آن متوقف و منفی نمی شود.
  • شما می توانید برای کاهش خطرات و ریسک های احتمالی با شرکت ها معتبر و مطمئن قرارداد ببندید. با این قرارداد شما می توانید سود ماهیانه خود را از این شرکت ها دریافت کنید.
  • افراد با اجاره فارم قانونی نیازی به کسب اطلاعات و بالا بردن سطح دانش خود در زمینه استخراج ندارند و بهتر است بر روی فروش و خرید بیت کوین تمرکز کنند.

معایب

  • فارم هایی که در ایران به صورت قانونی فعالیت می کنند ظرفیت بسیار محدودی دارند.
  • احتمال خاموشی فارم ها وجود دارد که این باعث کاهش سوددهی می شود.

روش استخراج ابری بیت کوین

در این روش افراد با پرداخت هزینه می توانند هش ریت اجاره کنند. در واقع در این روش، نگهداری دستگاه ها و محل فارم برعهده شرکت ها است و افراد تنها به اجاره آن ها برای مدت زمان معینی می پردازند و از سود به دست آمده در آن زمان استفاده می کنند.

مزایا و معایب استخراج ابری بیت کوین

این روش مانند روش اجاره فارم قانونی دارای مزایا و معایبی است که در ادامه توضیحات کاملی در این باره داده می شود.

مزایا

  • این روش برای افرادی که بودجه کمی دارند مناسب است و می تواند گامی به سمت موفقیت باشد.
  • در این روش نیازی به کسب اطلاعات درباره استخراج ماینرها وجود ندارد و تنها کافی است بر روی فروش و خرید بیت کوین تمرکز کنید.

معایب

  • در این روش مالکیت هیچ چیزی به اسم کاربران نیست و کنترلی بر روی تجهیزات و نحوه استفاده از آن ها وجود ندارد. بنابراین نمی توان دستگاه های ماینر را سرمایه خالص دانست.
  • امکان دارد در این روش مدتی را بدون سود یا با سودی کم سپری کنید.
  • یافتن شرکت معتبر در این حوزه بسیار دشوار است؛ زیرا کلاهبرداران بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند که باعث بی اعتمادی مردم شده اند.

سخن پایانی

در این مقاله با انواع روش های استخراج و کسب سود از بیت کوین آشنا شدید. حال زمان آن رسیده است با یک صرافی ارز دیجیتال معتبر آشنا شوید. اوکی اکسچنج یکی از مجموعه های معتبر در این زمینه است که می توانید با خیالی آسوده در آن تمام معاملات فروش و خرید بیت کوین را انجام دهید. این مجموعه ۶ سال است که در این حوزه فعالیت می کند و در این مدت بر اساس خدمات و امکاناتی که ارائه داده است، توانسته طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب کند. شما می توانید برای آگاهی از قیمت و انجام معاملات به سایت این مجموعه مراجعه کنید. علاوه بر ترید می توانید در مورد لیست تمامی ارزهای دیجیتال قابل استخراج نیز توسط این لینک https://blog.ok-ex.io/list-of-digital-currencies-can-be-extracted/ اطلاعات مفیدی به دست آورید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *