ویژگی صرافی ارز دیجیتال Hybrids چیست؟

ویژگی صرافی ارز دیجیتال Hybrids چیست؟
  • 1401/10/20
  • گویا آی تی
  • 0

ظهور ارز‌های دیجیتال باعث به وجودآمدن صرافی‌های مختلف برای تسهیل خرید و فروش ارز‌های دیجیتال شد. از همان زمان، شما شاهد صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز و صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز بوده‌اید و امروزه نیز صرافی‌هایی تحت عنوان صرافی ارز دیجیتال ترکیبی یا Hybrids داریم. ارز‌های دیجیتال به‌عنوان یک دارایی دیجیتال، در مبادله‌های خود در شبکه‌های فیزیکی با چالش‌های زیادی مواجه شدند و دلیل این امر وجود صرافی‌های زیادی بود.

امروزه برای معاملهٔ ارز دیجیتال، نیازمند استفاده از صرافی‌های مختلفی مانند صرافی آنلاین والکس و غیره هستید، بنابراین با توجه به این‌که صرافی ارز دیجیتال در نمونه‌های مختلفی وجود دارد، باید در خصوص هر یک از آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید. به همین دلیل ما در این مطالب قصد داریم ویژگی‌های ارز دیجیتال ترکیبی را مورد بررسی قرار دهیم.

صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز ارز‌های دیجیتال

قبل از این‌که بخواهیم به ویژگی‌ها، معامله و خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازیم، بهتر است با صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز نیز آشنا شوید تا بتوانید تفاوت‌های این نوع صرافی ارز دیجیتال را تشخیص دهید. در خصوص صرافی‌های متمرکز باید بگوییم که ارائه‌دهندگان شخص ثالث که معاملات بین خریداران و فروشندگان را سازماندهی می‌کنند، مبادلات متمرکز را کنترل می‌کنند. از طرف دیگر، مبادلات غیرمتمرکز به آرمان‌های ساتوشی ناکاموتو که خالق بیت کوین است پایبند هستند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که صرافی‌های غیر متمرکز، توسط شخص ثالث اداره نمی‌شوند. در حالی که صرافی‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال به دلیل حفظ ناشناس بودن و ایمن بودن بیشتر از صرافی‌های غیر متمرکز موردتوجه قرار می‌گیرند. صرافی‌های متمرکز به تراکنش‌های سریع و نقدینگی بالا معروف هستند. باوجوداین هر یک از این صرافی‌های ارز دیجیتال چالش‌هایی را تجربه می‌کنند.
صرافی‌های متمرکز برای خرید ارز دیجیتال و معامله ارز دیجیتال، کارمزد تراکنش‌ها را دریافت می‌کنند. آن‌ها همچنین مسئول دارایی‌های معاملهٔ گران در پلت فرم هستند. از طرف دیگر، صرافی‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال درمورد سرعت تراکنش بسیار کند عمل می‌کنند. این پلتفرم برای کاربرانی که می‌خواهند از نوسانات بازار ارز دیجیتال سوءاستفاده کنند گزینهٔ مناسبی نیست.

صرافی ارز دیجیتال ترکیبی یا Hybrids

محدودیت‌های صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز و غیرمتمرکز منجر تا صرافی جدیدی به نام صرافی ارز دیجیتال ترکیبی ایجاد شود. این صرافی تخصصی ارز دیجیتال توانسته ویژگی‌های مثبت صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز را ترکیب کند. صرافی‌های ارز دیجیتال ترکیبی با امکانات منحصر به فرد تمام کاستی‌های صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز را برطرف کرده و امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند.
این صرافی خرید ارز دیجیتال قابلیت استفاده و نقدینگی پلتفرم‌های متمرکز و ناشناس بودن و امنیت مبادلات غیرمتمرکز را دارا بوده؛ بدین ترتیب کاربران می‌توانند بر وجوه خود کنترل کامل داشته باشند. در این صرافی ارز دیجیتال می‌توانید دارایی‌های دیجیتال را مستقیماً از کیف پول خود معامله کنید. صرافی‌های ارز دیجیتال ترکیبی بدون شک می‌توانند نسل بعدی بازار تجارت ارز دیجیتال است.

نمونه‌هایی از صرافی ارز دیجیتال ترکیبی

صرافی‌های ارز دیجیتال در نمونه‌های مختلفی در بازار موجود هستند. ما در این بخش برخی از نمونه‌های صرافی ارز دیجیتال ترکیبی را بررس می‌کنیم:

  • صرافی ترکیبی Qurrex

یکی از نمونه صرافی‌های ارز دیجیتال ترکیبی، صرافی Qurrex است. این صرافی برای کارگزاران، معامله‌گران با فرکانس بالا، شرکت‌های بزرگ و آربیتراژور‌ها گزینهٔ مناسبی است. این پلتفرم از پروتکل‌های درون‌زنجیره‌ای و غیرزنجیره‌ای برای پردازش سفارش‌های آغازشده توسط کاربران از طریق یک شبکهٔ ارتباطی الکترونیکی استفاده می‌کند. شبکهٔ ارتباط الکترونیکی (ECN) یک سیستم کامپیوتری بوده که می‌تواند به‌طور خودکار سفارشات خرید و فروش ارز دیجیتال را مطابقت می‌دهد.
از ویژگی‌های آن این ارز دیجیتال، می‌توان به اقدامات امنیتی در سطح سازمانی، نقدینگی کافی، شفافیت بیشتر، پشتیبانی فنی ۲۴/۷ به چندین زبان اشاره کرد. Qurrex همچنین دارای API پیشرفته، ادغام فیات، دفتر سفارش انبوه، و تسهیلات معاملاتی برای توکن‌های ERC-۲۰ است.

  • صرافی ترکیبی Eidoo

از دیگر صرافی‌های ترکیبی در حال رشد می‌توان به Eidoo اشاره کرد. در این صرافی ارز دیجیتال، می‌توانید معامله ارز دیجیتال انجام دهید. حساب شما به یک قرارداد هوشمند در بلاک‌چین اتریوم پیوند خواهد خورد، بنابراین هیچ کس به جز شما نمی‌تواند به وجوه موجود در حساب Eidoo شما دسترسی داشته باشد یا آن را مشاهده کند. قرارداد هوشمند یک کد کامپیوتری است که روی بلاک‌چین اجرا می‌شود.
بلاک‌چین تمام تراکنش‌هایی که در یک قرارداد هوشمند اتفاق می‌افتد را پردازش می‌کند. این بدین معناست که شما می‌توانید معاملات خود را بدون هیچ شخص ثالثی پردازش کنید. این صرافی ارز دیجیتالی ترکیبی دارای ویژگی داخلی تعویض اتمی بوده که به کاربران اجازه می‌دهد صد‌ها توکن ERC-۲۰ را مبادله کنند.

  • صرافی ترکیبی لگولاس

صرافی ترکیبی لگولاس برای سرمایه‌گذاران یک گزینهٔ ایده‌آل است. Legolas یک دفتر کل غیرمتمرکز را در پلتفرم اختصاصی خود قرار داده‌است. هدف این نوع صرافی، تضمین تغییرناپذیری و شفافیت دفترچهٔ سفارش برای تضمین یک محیط تجاری منصفانه برای کاربران است. پروتکل آن یک پروتکل تطبیق سفارش نیمه‌غیرمتمرکز است. در این سیستم، تمام سفارشات و تراکنش‌های دریافتی رمزگذاری شده و دارای مهر زمانی هستند و در بلاک‌چین ذخیره می‌شوند.

مزایای تبادل ارز دیجیتال در صرافی ترکیبی

هر یک از صرافی‌های ارز دیجیتال مانند صرافی ارز دیجیتال والکس یا صرافی ترکیبی و سایر صرافی‌ها دارای مزایا و ویژگی‌های خاصی هستند. از مهم‌ترین مزایای تبادل ارز دیجیتال در صرافی ترکیبی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این صرافی به کاربران امکان دسترسی بلادرنگ به خدمات را داده و دارای راه‌حل‌هایی بوده که مبتنی‌بر فناوری بلاک‌چین هستند.
  • در چنین فضایی کاربران می‌توانند روی پلتفرم‌های رمزنگاری متمرکز و غیرمتمرکز معامله کنند.
  • توانسته است مشکلات مبادلات رمزنگاری متمرکز و غیرمتمرکز را برطرف می‌کند.
  • کاربران کنترل و نگه‌داری کامل وجوه خود را در صرافی‌های ترکیبی دارند. در این خصوص تفاوتی نمی‌کند که اشخاص ثالث تصمیم به تنظیم مبادلهٔ ارز‌های دیجیتال بگیرند.
  • این پلتفرم حریم خصوصی کاربران را ایمن کرده‌است، اما با قوانین مختلف هدایت‌کنندهٔ ارز دیجیتال نیز مطابقت دارد.
  • در این صرافی دارایی‌های کاربران در کیف‌پول داغ نگه‌داری نمی‌شود. این بدان معناست که وجوه در انبار سرد قرار می‌گیرد. انبار سرد یعنی کیف‌پول دیجیتال روی پلتفرمی که به اینترنت متصل نیست نگه‌داری خواهد شد، ازاین‌رو حملات سایبری به مبادلات ترکیبی بسیار غیرممکن است.
  • صرافی ارز دیجیتال ترکیبی تراکنش‌های رمزنگاری سریع و شفاف را انجام می‌دهد. این امر آن را به یک انتخاب بسیار جالب و پرطرفدار برای معامله‌گران رمزارز در سراسر جهان تبدیل می‌کند.

ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال ترکیبی

همان‌طور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، هر صرافی ارز دیجیتالی اعم از صرافی آنلاین والکس یا صرافی ارز دیجیتال ترکیبی و سایر صرافی‌ها، ویژگی‌های خاصی دارند که موجب جذب کاربران می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی ترکیبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روش‌امانی

این ویژگی مکانیسم سپرده‌گذاری و ثبات وجوه را کنترل می‌کند تا رضایت خریداران و فروشندگان را تضمین کند.

  • اجرای بی‌عیب و نقص تراکنش

صرافی ترکیبی دارای احراز هویت درجه یک برای تضمین تراکنش‌های یکپارچه در یک محیط بسیار امن است.

  • تبادل سواپ اتمی

مبادلات اتمی مبتنی‌بر بلاک‌چین، به معامله‌گران اجازه می‌دهند تا ارز‌های دیجیتال را مستقیماً بدون کمک و دخالت شخص ثالث مبادله کنند. سوآپ اتمی یک قرارداد هوشمند بوده که به کاربران امکان می‌دهد ارز‌های دیجیتال مختلف را به‌صورت همتابه‌همتا مبادله کنند و ازاین‌رو واسطه‌ها را حذف کنند. کاربران می‌توانند مقادیر زیادی از ارز‌های دیجیتال را به این روش مبادله کنند.

جمع‌بندی

همان‌طور که در ابتدای مطالب نیز اشاره کردیم، هر نوع صرافی ارز دیجیتالی با ویژگی‌های خاص خود امکان خرید و فروش و مبادله ارز‌های دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کنند برای مثال، صرافی ارز دیجیتال والکس ویژگی‌هایی دارد که کاربران را مجاب کرده تا از آن برای مبادلات خود استفاده کنند. صرافی ارز دیجیتال ترکیبی نیز به همین روش عمل کرده و با متحد کردن مزایای صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز، توانسته است یک پلتفرم ایمن را برای کاربران ایجاد کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *