معرفی صرافی ارز دیجیتال متمرکز خارجی

معرفی صرافی ارز دیجیتال متمرکز خارجی
  • 1401/12/9
  • گویا آی تی
  • 0

صرافی ارز دیجیتال بدون شک یکی از مهم‌ترین ارکان در بازار رمزارزهاست که تمامی تریدرها برای خرید و فروش ارز دیجیتال به آن نیازمندند. اما چقدر انواع این پلتفرم‌ها آشنایی دارید؟ به‌طورکلی صرافی‌های ارز دیجیتال به سه دستهٔ صرافی‌های متمرکز (CEX)، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) و صرافی ترکیبی (Hybrid) ارز دیجیتال تقسیم می‌شوند. در این نوشته تلاش می‌کنیم تا صرافی ارز دیجیتال متمرکز و ویژگی‌های آن را معرفی کنیم و سپس بهترین صرافی‌های خارجی این دسته را مورد بررسی قرار دهیم. در پایان نیز توضیحاتی را در رابطه با فعالیت این نوع از صرافی‌ها در ایران ارائه خواهیم کرد. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

صرافی متمرکز ارزهای دیجیتال (CEX)

صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال که با CEX نمایش داده می‌شوند، عملکردی شبیه به صرافی‌های سنتی سهام دارند. این دسته از صرافی‌ها در نقش واسطه ظاهر می‌شوند و به معامله‌گران اجازه می‌دهند تا بدون هیچ مشکلی، ارزهای خود را جابه‌جا کنند. قابل اعتماد بودن یکی از مهم‌ترین فاکتورهای این صرافی ارز دیجیتال به‌حساب می‌آید و برای مدیریت و نگه‌داری سرمایهٔ خود، به تریدرها کمک می‌کند. البته این دسته از صرافی‌ها در برابر هک‌شدن آسیب‌پذیری بیشتری دارند و این مورد را می‌توان یکی از معایب قابل ذکر برای آن‌ها دانست.

به‌طورکلی صرافی‌های متمرکز را می‌توان بهترین انتخاب برای افراد مبتدی و تازه‌وارد به بازار ارزهای دیجیتال دانست. این صرافی‌ها که از سال ۲۰۱۷ و با پشتیبانی از مبادلهٔ کریپتو براساس ارزهای فیات محبوبیت بالایی پیدا کردند، شرایط خرید ارز دیجیتال با روش‌های گوناگون را برای کاربران فراهم می‌کنند.

ویژگی‌های صرافی متمرکز ارز دیجیتال

صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال (CEX) دارای ویژگی‌های گوناگونی هستند. موارد زیر بخشی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع صرافی آنلاین ارز دیجیتال است:

۱٫ یک واسطهٔ قابل اعتماد برای نگه‌داری و مدیریت سرمایهٔ شما هستند.

۲٫ نمودار و قیمت هر ارز دیجیتال برای معامله، در صرافی قابل مشاهده است.

۳٫ از جفت ارزها پشتیبانی می‌کنند به‌عنوان‌مثال، امکان خرید ارز دیجیتال اتریوم برپایهٔ بیت‌کوین امکان‌پذیر است.

۴٫ خرید و فروش شما به‌صورت رمزنگاری‌شده انجام می‌شود.

۵٫ مبادلات خود را می‌توانید با استفاده از ارزهای فیات (یورو، دلار و …) انجام دهید.

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز خارجی

با توجه به محبوبیت بالای صرافی ارز دیجیتال متمرکز، بسیاری از تریدرهای این بازار از این صرافی‌ها استفاده می‌کنند، به همین دلیل تعداد زیادی از این دسته صرافی‌ها در دنیا فعایت می‌کنند. لیست زیر پنج مورد از بهترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال هستند:

۱٫ صرافی Binance

صرافی بایننس یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های بازار کریپتوکارنسی است که از نگاه مشتریان، بالاترین نمره را در این حوزه به‌دست آورده‌است. آمار روزانهٔ خرید و فروش ارز دیجیتال در این صرافی، حدود ۸ میلیارد دلار است که رقم بسیار بیشتری نسبت‌به سایر رقبا محسوب می‌شود.

این صرافی که سال ۲۰۱۷ در هنگ‌کنگ تأسیس شد، تنها با گذشت مدت کوتاهی از آغاز فعالیت خود، توانست بسیاری از رقبا را پشت‌سر بگذارد. امکان معاملات بیش از ۳۶۰ ارز دیجیتال در صرافی بایننس امکان‌پذیر است که بیت‌کوین، اتریوم، لایت کوین، دوج‌کوین و کوین اختصاصی خود شبکهٔ (BNB)، چند مورد از مهم‌ترینِ آن‌ها هستند.

۲٫ صرافی Coinbase

کوین‌بیس یکی از نقدشونده‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است که با استفاده از ساختار کارمزد پویا، هزینهٔ اندکی را برای معاملات با حجم بالا دریافت می‌کند. این صرافی یک پلتفرم آنلاین و بسیار امن است که برای خرید ارز دیجیتال و انتقال، ذخیره و نگه‌داری آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صرافی کوین‌بیس، امکان معاملهٔ ارزها توسط ارز دیجیتال یا ارزهای فیات وجود دارد و با توجه به تنوع بالای رمزارزهای تحت پوشش، یکی از بسترهای بسیار محبوب برای تریدرها به‌شمار می‌رود.

۳٫ صرافی Huobi Global

هیوبی گلوبال یکی از صرافی پیش‌ِروی ارزهای دیجیتال است که حضور پررنگی در بازارهای آسیایی دارد. Huobi که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، یک اکوسیستم دارایی دیجیتالی را ارائه می دهد که شامل معاملات نقطه‌ای، تجارت مشتقات، سهام، وام‌های رمزنگاری، محصولات بازده ارز دیجیتال و… است.

صرافی ارز دیجیتال هیوبی یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیاست که از ارزهای متنوعی پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری ساده و پشتیبانی از جفت ارزهای متنوع، دو مورد از ویژگی‌های چشم‌گیر این پلتفرم محسوب می‌شوند.

۴٫ صرافی FTX

صرافی FTX یکی از بهترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال به‌حساب می‌آید که در سال ۲۰۲۱، به‌عنوان سوم صرافی آنلاین ارز دیجیتال انتخاب شده‌است. البته در رابطه با FTX باید بدانید که این صرافی صراحتاً ایران را جزو کشورهای ممنوعه قرار داده و هیچ خدمتی به کابران ایرانی ارائه نمی‌دهد.

۵٫ صرافی KuCoin

صرافی KuCoin را می‌توان یکی از پلتفرم‌های درحال توسعه درزمینهٔ خرید و فروش ارز دیجیتال دانست. این صرافی با بهره‌مندی از اپلیکیشن موبایل و عدم محدودیت برای کشور ایران، انتخاب بسیار مناسبی برای کاربران ایرانی محسوب می‌شود.

این پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال با تکیه بر رابط کاربری ساده خود، محبوبیت زیادی را میان کاربران به‌دست آورده‌است. این محبوبیت به‌گونه‌ای است که این صرافی در سرتاسر جهان، حدود ۸ میلیون کاربرد دارد.

صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز ایرانی

با توجه به محبوبیت بازار رمزارزها در کشور ما، در حال حاضر تعداد زیادی صرافی ارز دیجیتال ایرانی فعالیت می‌کنند که بخش قابل توجهی از آن‌ها متمرکز هستند. همان‌طور که اشاره شد، این صرافی‌ها امکان خرید ارز دیجیتال به‌وسیلهٔ جفت‌ارزها و ارزهای فیات را فراهم می‌کنند.

اگر در میان صرافی های ایرانی به‌دنبال بستری امن برای انجام معاملات خود هستید، می‌توانید از خدمات صرافی ارز دیجیتال والکس بهره‌مند شوید. این صرافی با تکیه بر تجربهٔ بسیار بالای خود و با ارائه خدمات متنوع و پشتیبانی ۲۴ساعته، پلتفرمی امن برای مبادلات ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

کلام پایانی

صرافی‌های آنلاین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان در خرید و فروش ارز دیجیتال، به سه دستهٔ صرافی‌های متمرکز، صرافی‌های غیرمتمرکز و صرافی‌های ترکیبی تقسیم‌بندی می‌شوند. در این نوشته تلاش کردیم تا صرافی آنلاین ارز دیجیتال را همراه با ویژگی‌های آن مورد بررسی قرار دهیم. پس از آن نیز ۵ صرافی آنلاین ارز دیجیتال متمرکز خارجی را مورد بررسی قرار دادیم که شامل صرافی‌های Binance، CoinBase، Huobi Global، FTX و KuCoin بودند. در پایان نیز گفتنی است که اگر به‌دنبال یک پلتفرم مناسب ایرانی برای انجام معاملات خود در بازار رمزارزها هستید، می‌توانید از خدمات آنلاین صرافی ارز دیجیتال والکس بهره‌مند شوید.

منبع : مقایسه صرافی های ارز دیجیتال پرکاربرد دنیا

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *