نصب دوربین مداربسته روی تلویزیون و دانلود نرم افزار

نصب دوربین مداربسته روی تلویزیون و دانلود نرم افزار
  • 1401/12/23
  • گویا آی تی
  • 0

نظارت بر محیط از طریق دوربین های مداربسته کمک می کند تا علاوه بر رصد، مدیریت و کنترل برخی حوادث ممکن شود. نصب دوربین مدار بسته در مکان های حساس و مورد هدف باید به درتس انجام شود. نقطه نصب دوربین، تنظیم جهت دید دوربین باید به نحوی باشد که نقطه کور دوربین مداربسته به صفر برسد. در این صورت کار نظارت به طور بهتری انجام می شود. انتخاب دوربین مناسب برای هر مکان نیز از الزامات کار نظارتی است. در این مقاله به نصب دوربین روی تلویزیون و کامپیوتر می پردازیم. همچنین آنچه برای این کار نیاز دارید را شرح می دهیم.

اتصال مستقیم دوربین مداربسته به تلویزیون

اتصال مستقیم دوربین مداربسته به تلویزیون از اقداماتی است که بسیاری برای مشاهده تصاویر دوربین ها انجام می دهند. در واقع تلویزیون نقش مانیتور یا نمایشگر را ایفا می کند. برای این اتصال روش های مختلفی وجود دارد. در برخی به صورت مستقیم می توانید این کار را انجام دهید و در برخی روش هابه مبدل و تجهیزات جانبی در کنار تجهیزات اصلی نیاز خواهید داشت. دوربین های مداربسته آنالوگ و آنالوگ HD به طور حداکثری قابلیت اتصال به تلویزیون را دارند. در صورتی که خروجی CVBS در دوربین ها باشد  دوربین را به کمک مبدل BNC به ورودی ویدئو تلویزیون متصل کنید. اگر تلویزیون دارای ورودی HDMI باشد به راحتی می توانید دستگاه دی وی ار را از طریق کابل HDMI به تلویزیون متصل کنید. از انجایی که مانیتور و تلویزیون تنها نمایش تصاویر را به عهده دارند نیازی به نرم افزار خاصی برای این منظور نیست.

اتصال دوربین مداربسته روی کامپیوتر

اگر بخواهید دوربین مداربسته خود را روی کامپیوتر متصل کنید و تنظیمات و مدیریت تصاویر را از طریق آن داشته باشید به نرم افزار نیاز خواهید داشت. در برندهای مختلف دوربین مداربسته نرم افزارهای مختلفی برای مدیریت تصویر طراحی شده اند. هر کدام از آنها امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. اتصال دوربین مداربسته هم به طور مستقیم و هم از طریق دستگاه ضبط قابل انجام است.

برخی افراد به جای استفاده از دستگاه ضبط در سیستم های مداربسته از کامپیوتر استفاده می کنند. این کار موجب می شود تصاویر دوربین مداربسته روی هارد کامپیوتر ذخیره شود.م شکلی این نوع از نصب دوربین مداربسته دارد این است که کامپیوتر برای روشن ماندن و کار در تمام شبانه روز طراحی نشده است. در نتیجه ماهیت دوربین مداربسته امکان استفاده از کامپیوتر در طولانی مدت را رد می کند.

پیشنهاد کارشناسان این است که تصاویر در دستگاه ضبط ذخیره شود و یا از سرور استفاده نمایید. البته استفاده از سرور در برخی از پروژه توجیه مالی دارد و در برخی خیر. بنابراین ارزان ترین روش ذخیره از طریق دستگاه ها، استفاده از DVR یا NVR است. در نهایت می توانید نسخه ای از تصاویر دوربین مداربسته را به صورت بک آپ در کامپیوتر ذخیره نمایید.

بهترین نرم افزار دوربین مدار بسته برای کامپیوتر

استفاده از کامپیوتر به عنوان ابزاری که بخواهید تصاویر دوربین مداربسته را در آنها مشاهده  و مدیریت نمایید نیاز به نرم افزار ویژه دارد. بهترین نرم افزار دوربین مدار بسته برای کامپیوتر را می توانید از سایت شرکت های سازنده دوربین مداربسته نیز دانلود کنید. برخی از نرم افزارها به صورت رایگان هستند و برخی دیگر با پرداخت هزینه می توانید از آنها استفاده کنید. در زمان دانلود نرم افزار سیستم عامل لپ تاپ و کامپیوتر خود را نیز در نظر بگیرید. زیرا ممکن است در نسخه های مختلف طراحی شده باشد و آن ورژنی را که سیستم عامل شما پشتیبانی می کند را دانلود کنید. انطباق نرم افزار با سیستم عامل مهم است تا نرم افزار به طور کامل نصب و راه اندازی شود. همچنین بتوانید از تمام امکاناتی که نرم افزار در اختیار شما می گذارد استفاده کنید.

اهمیت انتقال تصویر دوربین مداربسته

در صورتی که بخواهید تصاویر دوربین را در دستگاهی دیگر مانند تلفن همراه، تبلت یا لپ تاپ مشاهده کنید، انقتا تصویر انجام داده اید. برای بیان اهمیت انتقال تصویر دوربین مدار بسته همین بس که شما می توانید در هر مکانی به تصاویر دسترسی داشته باشید. زمانی که در محل کار خود نیستید امور اداره را با مشاهده تصاویر زیرنظر خواهید داشت. در صورت بروز هر مشکلی می توانید در کمترین زمان اقدام کنید و در جریان لحظه به لحظه پیشرفت و روند کار باشید.

تصاویر دوربین مداربسته جنبه امنیتی و حفاظتی دارند. بنابراین از این تصاویر با دقت بسیاری نگهداری و مراقبت کنید. در زمان فعال سازی انتقال تصویر مراقب باشید رمز و کاربری شما در اختیار افراد بیگانه قرار نگیرد. همچنین از رمزهای پیش فرض و یا ساده که قابل حدس هستند به هیچ عنوان استفاده نکنید. افرادی که به عنوان نصاب کار نصب سیستم های مداربسته شما و انتقال تصویر را انجام می دهند از افراد مطمئن انتخاب شوند. پیشنهاد می شود پس از راه اندازی سیستم و دوربین های مداربسته، رمز را تغییر دهید و تنها در اختیار افراد مجاز قرار دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *