۴ نکته ضروری برای خرید (و استفاده از) یخچال جدید

۴ نکته ضروری برای خرید (و استفاده از) یخچال جدید
  • 1402/9/30
  • گویا آی تی
  • 0

انتخاب کردن و خرید یک یخچال جدید از آن دسته تصمیماتی است که شما پس از انجام دادن، مجبورید تا سال‌ها با آن تصمیم زندگی کنید! به طور کلی خرید یخچال و فریزر یک تصمیم بزرگ و مهم است و این به دلیل آن هست که معمولاً یخچال‌ها جزو وسیله‌های خانگی هستند که تا ده سال و یا بیشتر عمر مفید دارند و شما باید برای سال‌ها از آنها استفاده کنید. همچنین یخچال‌ها دارای قیمت بالایی هستند که عوض کردن آنها به ندرت را غیرممکن کرده است و شما تقریباً شخصی را پیدا نخواهید کرد که یخچال خود را به زودی تعویض کند. در حال حاضر مدل‌ها و طراحی‌های زیادی از یخچال‌ها وجود دارد که انتخاب کردن بهترین مدل از بین آنها را مقداری سخت و پیچیده کرده است اما نگران نباشید!

ما در این مطلب بهترین نکات برای خرید یخچال را به شما معرفی می‌کنیم و امیدواریم که این نکات بتواند به شما برای انتخاب و خرید بهترین یخچال کمک کند. با ما همراه باشید!

انتخاب یخچال بر اساس اندازه آن

وقتی صحبت از خرید و یا انتخاب یک یخچال جدید می‌شود، اندازه‌گیری یکی از مهم‌ترین نکات برای شروع روند خرید و انتخاب است! این مهم است که شما همه چیز را قبل از خرید یک یخچال جدید اندازه‌گیری کنید. اول از هر چیزی، شما نیازمند اندازه‌گیری جایی هستید که یخچال شما در آن قرار می‌گیرد. با این کار شما می‌توانید اندازه یخچال انتخابی خود را مشخص کنید و آن را بر اساس اندازه آشپزخانه خود خریداری کنید. نه کوچک‌تر نه بزرگ‌تر!

در هنگام اندازه‌گیری جای یخچال، حتماً به مسیر باز شدن درب‌های یخچال نیز توجه داشته باشید تا از خوردن آنها به اطراف جلوگیری شود.در نظر داشته باشید که یخچال شما نیاز به فضای تنفس دارد و باید از طرف به مقدار پنج تا ده سانتی متر فای آزاد بین دیوار و یخچال شما باشد. در نظر داشته باشید که شما نیازمند مشخص کردن فضای وارد شدن یخچال به جای خود نیز هستید و این مسیر باید از قبل مشخص شده و آزاد باشد.

محصولات اسنوا یکی از بهترین برندهای یخچال و فریزر هستند که در هر سایز و اندازه‌ای قابل انتخاب و خریداری شما هستند!

انتخاب یخچال بر اساس تعداد درهای آن

همانطور که در بالاتر گفتیم، تعداد درهای یخچال می‌تواند یکیدیگر از نکات مهم باشد که شما می‌توانید یخچال جدید خود را بر اساس این نکته خریداری کنید. شرکت‌ها و برندهای تولید کننده یخچال برای مدت‌ها است که محصولات خود را بر اساس تعداد نفرات هر خانواده طراحی می‌کنند و به همین دلیل است که امروزه ما شاهد وجود مدل‌های مختلفی از یخچال‌ها هستیم که با تعداد درهای متنوع در دسترس و قابل خریداری هستند.

در حال حاضر یخچال‌ها در مدل‌های تک در، دو در، سه در و حتی چهار تولید می‌شوند که هر کدام از این مدل‌ها، مناسب برای مصرف‌های مختلف هستند. یخچال دیپوینت یکی از بهترین یخچال‌های باکیفیت است که می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای افراد مشکل پسند باشد که به زیبایی و کارایی یخچال خود اهمیت می‌دهند!

سعی داشته باشید که یخچال‌ها را بر اساس نوع استفاده خود فیلتر کنید و پس از انتخاب مدل‌های محبوب خود، به تعداد درهای آن و سپس قیمت آنها محدود کنید. همچنین، یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید یخچال، توجه داشتن به اندازه و فضای داخلی آن است که شما می‌توانی با انتخاب کردن تعداد درهای یخچال انتخابی خود، فضای داخلی تقریبی آنها را نیز مشخص کنید. با توجه به این نکات، شما می‌توانید بهترین یخچال را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

انتخاب یخچال بر اساس مصرف بهینه انرژی و نوع پوشش گارانتی

برندها و شرکت‌های سازنده یخچال‌ها در تلاش هستند که محصولات خود را بر اساس استانداردهای حفاظت از محیط زیستی تولید کنند. به طور کلی، یخچال‌های جدیدتر و پر زرق و برق‌تر معمولاً دارای استانداردهایی هستند که به آنها اجازه می‌دهد مصرف کمتر انرژی داشته باشند اما این مصرف کمتر به دلیل این نیست که آنها کارآمد نیستند! جذابیت یخچال‌های جدیدتر این است که آنها کم مصرف هستند و در عین حال می‌توانند بسیار بهتر از یخچال‌های قدیمی عمل کنند. این تکنولوژی به یخچال‌ها اجازه می‌دهد که دمای پایین‌تری را تولید کنند و در کنار آن، مبلغ قبض‌های شما را نیز پایین‌تر!

یخچال‌های امروزی بر اساس امتیازها رتبه بندی می‌شوند که می‌تواند مقدار بهینه بودن مصرف آنها را مشخص کند. این رتبه بندی با استفاده از مقدار ستاره است که از دو تا پنج ستاره این امتیاز بندی صورت می‌گیرد که دو ستاره به معنی پرمصرف‌ترین و پنج ستاره به معنی کم مصرف‌ترین می‌باشد.

وقتی صحبت از گارانتی یخچال‌ها می‌شود، بیشتر افراد سعی می‌کنند که از این مرحله به راحتی گذر کنند و به مقدار گارانتی و نوع پوشش آن توجه نکنند. این صحیح است که نوع طراحی و ساخت یخچال‌ها به این صورت است که آنها برای سال‌ها به تعمیرات و تعویض قطعات نیاز پیدا نکنند اما این مهم است که شما بالاترین و بهترین گارانتی را برای یخچال خود انتخاب کنید تا درصورت خراب شدن احتمالی آنها، شما بتوانید به راحتی آنها را تعمیر کنید!

انتخاب یخچال بر اساس رنگ و نوع فلز آن

خریدن یخچال فقط و فقط به توجه داشتن به نکات مکانیکی و کارایی آنها ختم نمی‌شود و در نظر گرفتن رنگ و نوع طراحی آنها نیز یکی دیگر از موارد قابل توجه است. این یک راز نیست که یخچال‌ها جزو گران قیمت‌ترین کالاهای خانه و آشپزخانه هستند و شما نمی‌توانید آنها را هر روز بر اساس سلیقه خود عوض کنید! پس این طبیعی است که یخچال شما دارای رنگ و طراحی زیبایی باشد که شما را پس از سالها استفاده از خود زده نکند.

یخچال‌های امروزی دارای طراحی‌های جذاب مثل فلز براق، فلز مات و حتی طراحی استیل مشکی هستند که به اندازه خود جذاب و متنوع هستند! شما می‌توانید از بین رنگ‌ها و طراحی‌ها، بهترین مدل از یخچال را برای خود خریداری کنید و از داشتن آن برای سال‌ها لذت ببرید. همچنین، سه رنگ محبوب یخچال‌ها به ترتیب به رنگ مشکی، طوسی و سفید تقسیم می‌شوند که می‌توانند به راحتی با بقیه لوازم آشپزخانه شما ست شوند!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *