۵ روش نحوه فهمیدن انلاین بودن در واتس اپ

۵ روش نحوه فهمیدن انلاین بودن در واتس اپ
  • 1402/12/24
  • زهرا معبودی
  • 0

نرم افزار واتس اپ به جزیی جدایی ناپذیر از زندگی بسیاری از مردم تبدیل شده است. از این رو تنظیماتی را برای بهبود زندگی مجازی کاربران خود فراهم کرده است. از جمله آن ها تنظیم لست سین یا آخرین بازدید است. شما می توانید روی واتس اپ خود کاری کنید که دیگران متوجه زمان دقیق آنلاین بودن شما نشوند. اما برای بسیاری از افراد به هر نحوی فهمیدن انلاین بودن در واتس اپ دیگران اهمیت دارد. در این مطلب این موضوع را بررسی کرده ایم.

 

علت نشان ندادن انلاین بودن در واتس اپ

به هر دلیلی هر کس ممکن است تمایلی به در اختیار گذاشتن فعالیت مجازی خود در اپلیکیشن های پیام رسان نظیر واتس اپ را نداشته باشد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد با کمک تنظیمات نرم افزار واتس اپ اقدام به پنهان کردن زمان آنلاین بودن خود می کنند. این کار اصطلاحا لست سین ریسنتلی! last seen recemtly نام دارد.

 

چرا آخرین بازدید واتس اپ نمی آید

گاهی اوقات علاوه بر این که فرد مقابل اقدام به تنظیم و پنهان کردن آخرین بازدید خود در واتس اپ کرده است مشکلات دیگری نیز می تواند رخ دهد که در پروسه نمایش آخرین بازدید چالش ایجاد کند.

به عنوان مثال یکی از دلایل این که چرا آخرین بازدید واتس اپ نمی آید و نشان داده نمی شود ناپایداری وضعیت اینترنت است. گاهی اوقات ممکن است فی*لتر شکن ها دارای قطعی و وصلی باشند و به خوبی دیتاها را مبادله نکنند. به همین دلیل ممکن است لست سین قابل مشاهده و گزارش نباشد.

یکی دیگر از علت هایی که آخرین بازدید واتس اپ را نمی بینید این است که فرد مقابل شما را بلاک کرده است. اگر عکس پروفایل او خاکستری شده و لست سین او را نمی بینید و استوری های او را دریافت نمی کنید این بدین معنی است که او شما را بلاک کرده است.

 

راهکارهای فهمیدن انلاین بودن در واتس اپ

اگر فردی لست سین واتس اپ خود را بسته باشد قانونا و رسما هیچ گونه روشی برای مشاهده لست سین او از طریق وات اپ وجود نخواهد داشت! اما یک سری ریکشن های در واتس اپ را می توان در نظر گرفت که به آنلاین بودن فرد می تواند مرتبط باشد. همچنین نرم افزارهای ثانویه ای نیز هستند که کمک می کنند شما موفق به فهمیدن انلاین بودن در واتس اپ شوید.

در ادامه ساده ترین روش فهمیدن انلاین بودن در واتس اپ تا روش های فرعی را به شما آموزش داده ایم.

 

فهمیدن انلاین بودن در واتس اپ با نشانه آنلاین بودن در چت

اگر شما لست سین خود را نبسته باشید و آن را به recently تبدیل نکرده باشید و کاربر مقابل نیز این کار  را نکرده باشد به راحتی می توانید هنگام آنلاین بودن او، در زیر نامش در صفحه چت با او از آنلاین بودن او اطلاع پیدا کنید.

برای این منظور، ابتدا مطمین شوید که لست سین شما باز است.

فهمیدن انلاین بودن در واتس اپ

در ادامه به صفحه چت او بروید. در اینجا ممکن است چند چیز را مشاهده کنید:

  • online
  • last seen at…(date/time)
  • last seen recently
  • هیچ چیز!

مطمینا اگر online نشان دهد بدین معنی است که کاربر مقابل در این لحظه آنلاین است. اگر تاریخ و زمان نشان دهد بدین معنی است که کاربر در ساعت و زمان مشخص آنلاین بوده است.

البته گاهی این تایم ها نیز به درستی نمایش داده نمی شود. به عنوان مثال گاهی طرف مقابل وقتی از واتس اپ وب استفاده می کند به درستی زمان آنلاین بودن تبادل نمی شود.

بنابراین در مورد این تاریخ ها و گزارش ها نمی توان با قطعیت تمام صحبت کرد.

 

یک وضعیت بگذارید یا استتوس او را چک کنید

استتوس ها یا همان وضعیت ها یا همان استوری واتس اپ یکی از روش هایی است که به شما کمک می کند بتوانید به راحتی متوجه آخرین بازدیدهای طرف مقابل شوید. بدین صورت که اگر شما استوری نشر دهید و طرف مقابل آن را ببیند زمان دقیق مشاهده او روی استوری و یا استتوس شما گزارش می شود.

از طرفی می توانید متوجه شوید که او چه زمانی استوری گذاشته است! اگر استوری او را می بینید می توانید متوجه شوید که اقلا ۲۴ ساعت پیش (بر اساس ساعت استوری) آنلاین بوده است.

 

به پیام های پاک شده نگاه کنید

حتما می دانید که در بروزرسانی های اخیر واتس اپ پیام هایی که دریافت می کنید بعد از مدت کوتاهی توسط فرد قابل پاک شدن هستند. البته که این ترفند روی اکانت هایی قابل انجام است که هر دو نفر بروز رسانی های اخیر را انجام داده باشند.

فهمیدن انلاین بودن در واتس اپ

وقتی که فردی پیامی برای شما ارسال می کند، زمان ارسال پیام او مشخص است. در کنار پیام می توانید زمان آن را مشاهده کنید. وقتی که فرد پیام هایش را پاک می کند می توان متوجه شد که اقلا در آن زمان یا کمی بعد تر از آن (در بازه ای که پیام ارسال شده تا شما آن را دیده اید) این فرد آنلاین بوده است. بنابراین باید متوجه شده باشید که فهمیدن انلاین بودن در واتس اپ به صورت حدودی کار چندان سختی نیست.

 

کمی در چت او آنلاین باشید

وقتی که فردی برای شما پیامی ارسال می کند، مطمینا منتظر است که شما آن را ببینید.

وقتی که پیام او را چک می کند واتس اپ با آن دو تیک آبی مشهور به طرف مقابل می فهماند که چت او خوانده شده است. معمولا در چنین شرایطی فرد اگر آنلاین شود و در چت شما حضور پیدا کند، آن نشان گر آنلاین بودن را در زیر اسم او خواهید دید.

فهمیدن انلاین بودن در واتس اپ

بنابراین اگر پیامی از سمت مخاطب هدف خود دارید باید مطمین باشید که او منتظر است تا شما آن را بخوانید. پس در محدوده زمانی که در حال چک کردن پیام او هستید اگر آنلاین باشید می توانید آنلاین بودن او را ببینید.

یکی از راه های این که بتوانید کسی را تحریک کنید که به پیام های رد و بدل شده شما در واتس اپ بازگردد این است که روی یکی از مسیج های او در واتس اپ یک ریکشن ارسال کنید. مطمینا هرکس دوست دارد در چنین شرایطی پاسخ کنجکاوی ذهنش را بدهد و در چت حاضر شود! و اینجاست که فهمیدن انلاین بودن در واتس اپ مشکل نیست.

آموزش بیشتر: چطور چت های واتس اپ را قفل گذاری کنیم؟

 

نرم افزار رایگان مشاهده آنلاین بودن واتس اپ در حالت recently

دقت کنید که در وب ایران (و مارکت های اندرویدی و غیره) نرم افزارهای مختلف بومی یا کرک شده برای نرم افزار رایگان مشاهده آنلاین بودن واتس اپ موجود است. اما استفاده از این نرم افزارها که با یک سرچ ساده در دسترس شما است ریسک پذیر است.

بنابراین توصیه ما به شما این است که از نرم افزارهای غیر رایگان حرفه ای در این باره استفاده کنید.

یکی از بهترین نرم افزارهایی که برای فهمیدن انلاین بودن در واتس اپ مخصوصا طراحی شده است KidsGuard است.

KidsGuard دارای عملکردهای عالی زیر است:

  • می توانید داده های واتس اپ وب را ردیابی کنید
  • از داده های واتس اپ در اکسل خروجی بگیرید
  • پیام های رمزگذاری شده WhatsApp را بدون کلید مشاهده کنید
  • رابط کاربری کاربر پسند
  • استفاده راحت
  • امکان گرفتن اسکرین شات از چت ها
  • ریکوردر قوی تماس های واتس اپ
  • ردیابی چت های دیگران در واتس اپ
  • مناسب برای پلتفرم های مختلف اندرویدی، iOS و وب

هشدار: دقت کنید که سرک کشیدن در چت های دیگران به کمک هر نرم افزار یا سرویسی که باشد یک جرم اخلاقی است. در عین حال هدف طراحی چنین نرم افزارهایی صرفا کنترل مجازی والدین برای فرزندان و کودکان است.

روش استفاده از نرم افزار KidsGuard

برای استفاده از این نرم افزار ابتدا لازم است که:

در سایت KidsGuard یک حساب کاربری بسازید.

در مرحله بعد KidsGuard را روی گوشی خود متناسب با پلتفرم خود نصب کنید.

فهمیدن انلاین بودن در واتس اپ

پس از نصب برنامه، وارد حساب KidsGuard خود شوید و به بخش WhatsApp بروید.

فهمیدن انلاین بودن در واتس اپ

بدین ترتیب می توانید از این طریق موفق به فهمیدن انلاین بودن در واتس اپ شوید یا سایر اقدامات او را ردیابی کنید.

نرم افزار فهمیدن انلاین بودن در واتس اپ

 

آیا آنلاین بودن در واتس اپ یعنی چت کردن با دیگران

خیر. وقتی فرد به هر دلیلی در اکانت خود حاضر شود نشان گر انلاین روی نمایه و یا زیر عکس پروفایل او قابل مشاهده است. بنابراین لزومی ندارد که انلاین بودن را صرفا به چت کردن با دیگران تعمیم دهید.

 

چطور هنگام انلاین شدن کسی در واتس اپ نوتیفی دریافت کنیم؟

به طور عمومی واتس اپ دارای چنین قابلیتی نیست. اما اگر از نرم افزارهای شخص ثالث نظیر KidsGuard استفاده کنید این ویژگی برای شما فعال می شود.

 

منبع کمکی:

وبسایت geekish

وبسایت clevguard

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *