آموزش قفل کردن چت در واتس اپ

آموزش قفل کردن چت در واتس اپ
  • 1402/10/4
  • زهرا معبودی
  • 0

قفل کردن چت در واتس اپ یکی از امکانات خوب امنیتی در این نرم افزار است. شاید شما در لیست مخاطبین خود افرادی را داشته باشید که دوست ندارید به هر دلیلی کسی به چت هایتان دسترسی داشته باشد. دقت کنید که شما می توانید هم یک چت خاص را قفل کنید و هم این که می توانید یک چت گروهی را قفل کنید. البته که استثنائاتی برای چت گروهی وجود دارد.

قابلیت Chat Lock گروهی به گوشی هوشمند شما محدود می شود. می‌توانید یک چت گروهی را فقط برای خودتان قفل یا باز کنید، نه برای بقیه افراد گروه. همچنین، سایر اعضای گروه نمی دانند که شما آن چت را قفل کرده اید. پس هوشیارانه مراقب محتوایی که در چت های گروهی می گذارید باشید.

در ادامه این مطلب قصد دارم روش قفل کردن چت در واتس اپ را با شما در میان بگذارم.

 

روش رمزگذاری روی چت واتس اپ

قابلیت قفل کردن چت واتس اپ برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است. برای این که بتوانید از این قابلیت استفاده کنید کافی است که قابلیت امنیتی تشخیص چهره یا اثر انگشت را روی گوشی خود فعال کنید. در ادامه یک نسخه آپدیت شده از واتس اپ را روی گوشی نصب کنید و ادامه ماجرا را از گویا آی تی دنبال کنید.

بعد از این که نسخه جدید واتس اپ را نصب کردید وارد آن شوید و چتی که می خواهید آن را ایمن سازی کنید را باز کنید. می خواهیم روی این چت قفل بگذاریم.

چت را باز کنید و روی نام مخاطب ضربه بزنید تا تنظیمات لازم باز شود:

قفل کردن چت واتس

در آپشن های قابل تنظیمی که برای تان نمایش می دهد به قدری به پایین اسکرول کنید که به Chat Lock برسید.

قفل کردن چت واتس

در مورد اندروید، دکمه «Lock this chat with fingerprint» را تغییر دهید و برای iPhone دکمه «Lock this Chat with Face ID» را تغییر دهید. برای این تغییر کافی است که تاگل مقابل هر عبارت را در گوشی خود بکشید تا فعال شود.

قفل کردن چت واتس

در نهایت روی ok ضربه بزنید و رمز خود که اثر انگشت یا تشخیص چهره است را به سیستم معرفی کنید.

قفل کردن چت واتس

در ادامه اگر کارتان را درست انجام داده باشید عبارت This chat is now locked را مشاهده می کنید! یعنی این چت قفل شده است! برای این که به این چت دسترسی داشته باشید view را بزنید:

 قفل کردن چت واتس

ادامه فرآیند را دنبال کنید تا به راحتی بتوانید به محتوا دسترسی داشته باشید.

دقت کنید که می توانید این فرآیند را برای هر تعداد چت که بخواهید فعال کنید. همین روال را برای هر کدام از اول طی کنید تا بتوانید به راحتی چت هایتان را قفل کنید.

بیشتر یاد بگیرید: نحوه قفل کردن چتهای واتس اپ وب

نحوه قفل کردن گروه در واتس اپ

برای قفل کردن گروه چت در واتس اپ گروه مورد نظر را باز کنید و بر روی نام گروه ضربه بزنید تا باز شود و تنظیمات به شما نمایش داده شود:

 قفل کردن گروه در چت واتس

در تنظیماتی که پیش روی تان قرار می گیرد Chat Lock را پیدا کنید و آن را باز کنید:

 قفل کردن گروه در چت واتس

در صفحه ای که باز می شود تنظیمات مقابل عبارت مشخص شده را به حالت روشن درآورید ( تاگل یا اسلاید را بکشید )

 قفل کردن گروه در چت واتس

بدین ترتیب گروه چتی تان در واتس اپ قفل می شود و صرفا از طریق گوشی شما کسی نمی تواند به محتوای چت ها دسترسی داشته باشد. دقت کنید که حتی اگر یک چت گروهی قفل باشد، باز هم تماس هایی دریافت خواهید کرد که هویت تماس گیرنده و نام گروه را نشان می دهد. اما برای پیام‌های گروهی، تا زمانی که قفل چت گروهی را باز نکنید، نمی‌توانید محتوای پیام یا نام فرستنده را ببینید.

 

چطور پیام های قفل شده را در واتس اپ ببینیم

زمانی که شما یک یا چند چت را در واتس اپ خود قفل می کنید، یک قسمت با نام Locked Chats در لیست بالای چت ها و مخاطبین تان خواهید دید.

حالا پوشه Locked Chats را انتخاب کنید. پس از آن، هویت خود را با استفاده از اثر انگشت یا شناسه چهره تأیید کنید.

مشاهده چت های قفل شده در واتس اپ

حالا در این صفحه لیستی از چت های قفل شده را مشاهده می کنید. روی چت مورد نظر کلیک کنید تا بتوانید به راحتی محتویات چت ها را ببینید و پیام ارسال کنید یا پیام های دریافتی را بخوانید.

مشاهده چت های قفل شده در واتس اپبدین ترتیب می توانید هر وقت که بخواهید به چت ها دسترسی داشته باشید.

اما شاید بعد از مدتی بخواهید قابلیت قفل روی چت های واتس اپ را بردارید. برای این کار گام های زیر را روی واتس اپ خود دنبال کنید.

نحوه برداشتن قفل روی چت های واتس اپ

اگر می‌خواهید قفل چت واتس‌اپ را برای هر چت غیرفعال کنید، می‌توانید این کار را با دنبال کردن مراحل زیر انجام دهید:

ابتدا وارد واتس اپ خود شوید و روی چتی که می خواهید قفلش را غیر فعال کنید ضربه بزنید ( دقت کنید که باید روال قسمت قبل را تا رسیدن به چت مورد نظر دنبال کنید ) و بعد از این که چت مورد نظر باز شد روی نام فرد یا گروه مورد نظر لمس کنید تا سایر تنظیمات به شما نمایش داده شود.

در ادامه Chat Lock را انتخاب کنید.

در صفحه ای که باز می شود “Lock this chat with fingerprint” یا “Lock this chat with face ID” را بعد از مشاهده خاموش کنید. ( اسلاید مقابل هر کدام را بکشید تا خاموش شود )

با این کار یک مرحله تکمیلی می ماند و آن هم این است که باید رمز خود را که رمز اثر انگشت یا چهره است را باید به برنامه اعلام کنید و بعد رمز مورد نظر برداشته می شود!

حالا تمام چت های شما به راحتی قابل دسترس است و هیچ گونه حافظتی روی آن اعمال نمی شود.

چند هشدار در مورد قابلیت قفل کردن چت در واتس اپ

قفل چت یک ویژگی مفید در واتس اپ است. اما با محدودیت های مهمی همراه است که باید از آنها آگاه باشید.

اول اینکه، اگر از واتس اپ در بیش از یک دستگاه استفاده می کنید، نمی توانید چت های خود را در آن دستگاه های اضافی قفل کنید. این ویژگی فقط روی گوشی شما کار می کند. ثانیاً، قفل چت فقط برای چت های فردی و گروهی کار می کند. این قفل لیست های پخش و به روز رسانی وضعیت را قفل نمی کند.

پس از قفل کردن یک چت در واتس اپ، محتوای رسانه ای آن چت در گالری گوشی شما ذخیره نمی شود. برای ذخیره رسانه از چت قفل شده، ابتدا آنها را از لیست چت قفل شده حذف کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که چت های قفل شده فقط اعلان های پیام آن چت را مخفی می کنند. تماس ها همچنان قابل مشاهده خواهند بود، حتی اگر از یک مخاطب یا گروه چت قفل شده باشند. همچنین چت های آرشیو را نمی توان با استفاده از Chat Lock قفل کرد، ابتدا باید چت را از حالت آرشیو خارج کنید و بعد مراحل لازم برای قفل کردن را اعمال کنید.

اگر سابقه چت خود را در تلفن جدیدی بازیابی یا پشتیبان بگیرید، چت های قفل شده شما قفل باقی می مانند. با این حال، قبل از اینکه بتوانید به چت های قفل شده خود دسترسی پیدا کنید، باید احراز هویت دستگاه (مانند اثر انگشت یا Face ID) را پیکربندی کنید و از اول آن ها را ایجاد کنید.

نظر خود را در رابطه با این ویژگی مفید واتس اپ با ما در میان بگذارید.

منبع کمکی:

وب سایت howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *