بررسی امکانات گوشی Sony Xperia 1 Mark 2

بررسی امکانات گوشی Sony Xperia 1 Mark 2
  • 1400/2/1
  • زهرا حاجی
  • 0

انتشار گوشی سونی اکسپریا وان مارک ۳ تحولی جدید در بازار گوشی های هوشمند ایجاد خواهد کرد؛ در ادامه به برسی برخی امکانات گوشی Sony Xperia One Mark 2 می پردازیم.

بررسی امکانات گوشی Sony Xperia One Mark 2

بر اساس گزارش Android Central، اکسپریا وان مارک ۲ سونی از بسیاری جهات یک گوشی اندرویدی عالی است؛ اما پشتیبانی نکردن از اینترنت ۵G و قیمت بالای آن باعث شده این در مقایسه با رقبا جایگاه مناسبی نداشته باشد. سونی قصد دارد با اکسپریا وان مارک ۳ که به‌تازگی معرفی شده است، در دنیای فناوری حرفی برای گفتن داشته باشد. این دستگاه در دوربین خود از یک لنز تله فوتو با فاصله کانونی دوگانه استفاده می‌کند که پیش‌تر مشابه آن دیده نشده است. گوشی هوشمند مذکور دارای اسپیکرهای استریوی قوی‌تر و یک صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی ۴K است. این مشخصات به ما از ورود دستگاهی قدرتمند خبر می‌دهد که ممکن است بتواند تجارت گوشی‌ هوشمند سونی را تغییر بدهد.

در ادامه تمامی اطلاعات منتشرشده درباره‌ی اکسپریا وان مارک ۳ سونی از جمله قیمت، طراحی، مشخصات و موارد دیگر جمع‌آوری شده است.

قیمت

هنگامی که اکسپریا وان مارک ۲ رونمایی شد، توجه افراد زیادی را جلب نکرد؛ اما یکی از مشخصات این محصول از دیگر موارد مربوط به آن برجسته‌تر بود. با کمال تعجب، قیمت گوشی هوشمند مذکور که دارای مشخصاتی ضعیف‌تر از بهترین محصولات سامسونگ و اپل بود، در ایالات متحده آمریکا ۱۲۰۰ دلار اعلام شد. سونی روی دستگاهی که از اینترنت ۵G پشتیبانی نمی‌کند و نرخ نوسازی بالایی ندارد قیمتی بالا گذاشته بود و همین مسئله یک تاکتیک تجاری اشتباه تلقی می‌شد.

بسیار خوب خواهد بود اگر سونی بتواند قیمت اکسپریا وان مارک ۳ را حداقل به ۱۰۰۰ دلار کاهش بدهد؛ اما در حال حاضر از قیمت‌گذاری دقیق برای ایالات متحده آمریکا مطمئن نیستیم. اگر این شرکت تصمیم بگیرد بازه قیمت محصول جدید خود را در ۱۲۰۰ دلار باقی بگذارد، خواسته یا ناخواسته خود را یکی از رقیبان گلکسی S21 اولترا اعلام کرده است. این استراتژی خوب به نظر نمی‌رسد؛ زیرا سونی شرکتی نیست که در حال حاضر توانایی رقابت با سامسونگ و پرچم‌دار آن را داشته باشد.

دسترسی

سونی اکسپریا وان مارک ۲ را در فوریه ۲۰۲۰ معرفی کرد؛ اما جولای زمانی بود که سرانجام این محصول در بازارهای ایالات متحده آمریکا به فروش رسید؛ مانند گذشته، امسال سونی یک بازه زمانی مبهم تابستانی را برای عرضه اکسپریا وان مارک ۳ سونی و همچنین اکسپریا ۵ مارک ۳ سونی و اکسپریا ۱۰ مارک ۳ مشخص کرده است.

متأسفانه هنوز اطلاعات مشخصی در مورد تاریخ دقیق انتشار یا حتی در دسترس بودن منطقه‌ای گوشی هوشمند مذکور نداریم.

 

طراحی

دقیقاً مانند سال گذشته، ما تلفن هوشمندی را مشاهده خواهیم کرد که دارای صفحه‌نمایش بسیار باریک، چهار حسگر عقب و استایل مینیمالیستی با ساختار عمدتاً شیشه‌ای است. سونی یکی از معدود تولیدکنندگانی است که هنوز جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری را در مدل پرچم‌دار خود ارائه می‌دهد. بلندگوهای استریوی این دستگاه که در جلوی آن قرار دارند، دارای قابلیت ۳۶۰ Reality Audio هستند که خروجی صدایی ۴۰ درصد بلندتر از محصولات قبلی این شرکت تولید می‌کنند.

Xperia 1 III با داشتن یک سیستم تله فوتو که عناصر نوری را به‌صورت فیزیکی در یک لنز تغییر می‌دهد تا دو فاصله کانونی متمایز (۷۰ میلی‌متر و ۱۰۵ میلی‌متر) ارائه بدهد، پیشرفت چشمگیری در بخش تصویربرداری داشته است.

این قابلیت می‌تواند به کاربر کمک کند که بدون استفاده از بزرگنمایی دیجیتال به سوژه‌ نزدیک شود و واضح‌ترین تصویر ممکن را ثبت کند. این لنز تله فوتو متغیر دارای فوکوس خودکار با تشخیص فاز دوگانه است که توسط قابلیت ردیابی در لحظه و فوکوس خودکار چشم برای انسان و حیوانات در تمام لنزها همراهی می‌شود.

اکسپریا وان مارک ۳ برخلاف مدل قبلی، در پنل پشتی خود دارای روکش مات گوریلا گلس Victus است که علاوه‌ بر بالا بردن مقاومت آن، از ماندن اثر انگشت روی دستگاه جلوگیری می‌کند. در عرضه تابستانه این محصول، می‌توانید اکسپریا وان مارک ۳ را در دو رنگ مشکی و بنفش مشاهده و مدل مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید.

 

مشخصات و ویژگی‌ها

در طراحی اکسپریا وان مارک ۳ چیز شگفت‌انگیزی مشاهده نکرده‌ایم؛ اما سونی در بخش مشخصات این مسئله را کاملا جبران کرده است. علاوه‌ بر وجود پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ در این گوشی هوشمند و پشتیبانی آن از Sub-6 5G، یک صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی ۴K با نسبت ابعاد ۲۱:۹ همیشگی سونی برای آن در نظر گرفته شده است. نمایشگر مذکور دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ تاچ سمپلینگ ۲۴۰ هرتزی است.

این نرخ تاچ سمپلینگ همراه‌ با کاهش موشن بلور ۲۴۰ هرتزی می‌تواند پیشرفت چشمگیری در تجربه گیمینگ اکسپریا وان مارک ۳ ایجاد کند. یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز وجود دارد که از شارژ سریع ۳۰ واتی و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. در بخش حافظه داخلی نیز اتفاقات خوبی برای سونی اکسپریا وان مارک ۳ رخ داده است. محصول جدید سونی دارای ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS قابل ارتقاء است که با رم ۱۲ گیگابایتی پشتیبانی می‌شود.

در بخش نرم‌افزار، سونی از دوربین‌های جدید و پیشرفته خود با حالت‌های به‌روزشده عکس‌برداری Photography Pro و Cinematography Pro پشتیبانی می‌کند؛ این قابلیت‌های جدید دارای کنترل‌های دستی قدرتمندتر هستند که کاربران حرفه‌ای می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. یک گزینه دیگر به نام Basic mode در دوربین این گوشی هوشمند تعبیه شده که هدف آن عکس‌برداری خودکار سریع و آسان است. با وجود این حالت‌های مختلف هر کاربر می‌تواند با توجه به مهارت و نیاز خود از دوربین Sony Xperia 1 III استفاده کند.

سؤالات متداول
آیا سونی اکسپریا وان مارک ۳ از ویژگی‌های دوربین حرفه‌ای برخوردار است؟

سونی در ژانویه ۲۰۲۱ اکسپریا پرو را عرضه کرد که برای همه طراحی نشده؛ اما یکی از نسخه‌های منحصر‌به‌فرد دیگری است که از این شرکت دیده‌ایم. جذابیت اصلی Xperia Pro این است که می‌توان از آن همراه‌ با دوربین سونی استفاده کرد؛ این بدان معنا است که Xperia Pro قابلیت استفاده به‌عنوان نمایشگر خارجی برای تولید محتوا و حتی پخش زنده دارد.

قابلیت‌های مشابه مانیتورینگ با استفاده از آداپتور HDMI به USB-C به اکسپریا وان مارک ۳ راه پیدا می‌کنند. البته بعضی از قابلیت‌های خاص را در این دستگاه مشاهده نخواهیم کرد. یک اپلیکیشن جدید به نام Cinema نیز توسعه یافته است که می‌توان از آن برای مشاهده هرچه آسان‌تر پارامترهای متعدد کلیپ‌های مختلف موجود استفاده کرد تا مطمئن شد همه‌ی بخش‌های یک پروژه در جای درست قرار دارند.

آیا اکسپریا وان مارک ۳ از ۵G در ایالات متحده آمریکا پشتیبانی می‌کند؟

نبود ۵G در Xperia 1 II یکی از نقاط ضعف این دستگاه است؛ اما خوشبختانه اکسپریا وان مارک ۳ از شبکه‌های Sub-6 در ایالات متحده آمریکا و سایر بازارهای ۵G پشتیبانی می‌کند. متأسفانه هیچ اطلاعاتی در مورد پشتیبانی این گوشی از شبکه ۵G موج میلی‌متری (Millimeter-wave 5G) وجود ندارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *