جنجال طرح صیانت از حقوق کاربران و ترند شدن جستجوی مهاجرت

جنجال طرح صیانت از حقوق کاربران و ترند شدن جستجوی مهاجرت
  • 1400/5/6
  • علی رفیعی
  • 0

طرح جنجالی مجلس، مردم را به فکر مهاجرت انداخت! آمارها نشان می دهد در پی تصویب بررسی طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس، جستجوی کلمه «مهاجرت» در گوگل در ساعات اخیر به شدت رشد کرد و از میانگین حدود ۵۰ به ۱۰۰ رسیده است.

 

جنجال طرح صیانت از حقوق کاربران و ترند شدن جستجوی مهاجرت

بسیاری بر این عقیده اند که در پششت پرده تصویب چنین طرح ضد حقوق بشری مقاصد مالی نهفته است و کاسبان تحریم که جیب های خود را در ۸ سال گذشته به طرق مختل ا جمله نوسانات دلار و بورس و سکه و قیمت خودرو و …. پر کرده بودند امروز به فکر کاسبی از قشر تقریبا مرفه جامعه افتاده اند که هنوز برای استفاده از اینترنت و خدمات آن بودجه کنار می گذارند و بعضاً از آن درآمد هم دارند.

پس از اینکه دولت حسن روحانی در یک کلاه برداری آشکار از مردم جیب آنها را در بورس خالی کرد امروز شرایط کشور به جایی رسیده که مسئولین برای پر کردن خزانه خالی با بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی برای نجات دولت ورشکسته روحانی چاره ای جز درآمدزایی از موضوع پرپتانسیلی همچون اینترنت برایشان باقی نمانده است.

مسدود شدن شبکه های اجتماعی پر مخاطب در ایران از جمله تلگرام واتساپ و اینستاگرام و همچنین استفاده از سرویس های گوگل با مجوز همگی در راستای پیاده سازی طرح اینترنت بومی و هدایت کشور به شرایط کشوری ایزوله همچون کره شمالی است.

نمایندگان مردم در مجلس که با حقوق های چند ده میلیونی خود هرگز غم مردم را درک نکرده اند امروز در شرایطی در جلسه غیرعلنی به طرح صیانت از حقوق کاربران رای مثبت دادند که موضوعات به مراتب مهمتری ا جمله خشکسالی در خوزستان و سیل در برخی مناطق کشور روی میز بود اما ظاهراً در همین ابتدای دولت ابراهیمی رئیسی، خواب های آشته ای برای مردم نگون بخت ایران دیده شده که به زودی آثار زیانبار فردی و اجتماعی آن را در جامعه خواهیم دید.

طرحی که به تسریع فقر و بیکاری در کشور دامن می زند مسلماً محکوم به شکست است و حتی کشور را در خطر آشوب قرار خواهد داد. به واقع کدام عقل سلیمی حکم به اجرای چنین طرح احمقانه ای خواهد داد؟ مستندات و استدلال نمایندگان مجلس که از نطقی دو خطی در خصوص فضای مجازی عاجز هستند در این خصوص چیست؟ آیا ۱۲۱ نفر صلاح ۸۵ میلیون نفر را بهتر از آنها می دانند و باید برای آنها تصمیم گیری کنند؟ آیا امروز وقت پایان به تصمیمات احمقانه در دولت روحانی فرا نرسیده یا سرفصل جدیدی در اتخاذ تصمیمات احمقانه نزد سران کشور باز شده است؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *