آموزش نصب درایورهای لپتاپ به روشی ساده

آموزش نصب درایورهای لپتاپ به روشی ساده
  • 1400/6/28
  • زهرا حاجی
  • 0

همانطور که می دانید، درایور نرم افزاری است که دستگاه از آن برای کار با رایانه شما استفاده می کند. هنگامی که دستگاه شما به درستی کار نمی کند، می توانید بررسی کنید که آیا درایور به درستی نصب شده است یا خیر؟ برای رفع مشکل، باید درایورها را به روزرسانی کنید. برای برخی از دستگاه ها، Windows می تواند درایور را به طور خودکار به روزرسانی کند. برای برخی از دستگاه ها، باید درایورهای به روز شده را خودتان نصب کنید، سپس باید درایور را به صورت دستی بارگیری کنید.

برای بارگیری درایورهای جدید، به وب سایت سازنده رایانه یا وب سایت سازنده دستگاه بروید. به روز رسانی درایورها اغلب در بخش پشتیبانی وب سایت آنها موجود است. اگر از رایانه مارک دار استفاده می کنید، توصیه می شود برای بررسی آخرین درایور ابتدا به وب سایت سازنده رایانه مراجعه کنید، زیرا ممکن است درایور را سفارشی کنند.

برای بارگیری درایور مناسب، باید از مدل رایانه شخصی و سیستم عامل مورد استفاده خود استفاده کنید؛ معمولاً مدل رایانه شخصی را می توان در دستگاه یافت. نحوه دریافت سیستم عامل را باید بدانید؛ زیرا زمانی که می خواهید درایور را از سازنده دستگاه بارگیری کنید، باید مدل دستگاه را بدانید.

آموزش نصب درایورهای لپتاپ به روشی ساده

نحوه نصب درایورهای لپتاپ

فایل درایور بارگیری شده یک فایل اجرایی خواهد بود (نام فایل به “.exe” ختم می شود.) یا یک فایل فشرده (نام فایل به “.zip” ختم می شود.). برای نصب فایل درایور، فقط باید روی فایل دوبار کلیک کرده و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

برای فایل zip، باید آن را از حالت فشرده خارج کرده و فایل اجرایی را در بایگانی بیابید. اگر نمی توانید یک فایل اجرایی پیدا کنید، باید گام به گام درایور را با استفاده از فایل “.inf” نصب کنید. مراحل زیر برای نحوه نصب درایور به این روش است:

۱- به Device Manager بروید.

۲- دستگاهی را پیدا کنید که نیاز به نصب درایور دارد.

۳- روی دستگاه راست کلیک کرده و Update Driver Software… را انتخاب کنید.

۴- Browse my computer for software drivers را انتخاب کنید.

 

۵- از لیست Let me pick from a list of device drivers on my computer را انتخاب کنید.

۶- روی دکمه Have Disk… کلیک کنید.

۷- روی دکمه Browse… کلیک کنید. به پوشه ای که فایل درایور بارگیری شده را در آن ذخیره کرده اید بروید و فایل درایور .inf را مرور کنید.

۸- دکمه OK و سپس دکمه Next را برای اتمام نصب کلیک کنید. ممکن است از شما رمز عبور مدیر یا تأیید انتخاب خود خواسته شود.

اگر در بارگیری و نصب دستی درایورها مشکل دارید یا می خواهید زمان بیشتری در به روز رسانی درایورها صرفه جویی کنید، می توانید از Driver Easy برای کمک به شما استفاده کنید.

Driver Easy می تواند کامپیوتر شما را اسکن کند تا در چند ثانیه همه درایورهای مشکل ساز را شناسایی کند، سپس درایورهای جدیدی در اختیار شما قرار دهد. دارای نسخه رایگان و نسخه پولی است. می توانید از نسخه رایگان برای به روز رسانی درایورها به طور همزمان استفاده کنید. با نسخه پولی، برای به روز رسانی درایورها، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ۲ بار روی موس خود کلیک کنید.

۱- روی دکمه Scan Now کلیک کنید. سپس Driver Easy کامپیوتر شما را به سرعت اسکن کرده و فوراً درایورهای جدیدی را در اختیار شما قرار می دهد.

۲- روی دکمه Update All کلیک کنید. سپس همه درایورها بارگیری و به طور خودکار نصب می شوند.

اگر برنامه را به نسخه پولی ارتقا دهید، از پشتیبانی فنی رایگان و ۳۰ روز ضمانت بازگشت پول برخوردار خواهید شد. فقط کافیست با پشتیبانی حرفه ای تماس بگیرید تا در صورت بروز هرگونه مشکل در درایورها، راهنمایی بیشتری دریافت کنید. شما می توانید به هر دلیلی درخواست بازپرداخت کامل کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *