چگونه پوشه های چندگانه(multiple folders) را به نوار وظیفه ویندوز 7 اضافه کنیم؟

  • 1389/3/10
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0


موضوع این مقاله برای بسیاری از کاربران ویندوز7 همیشه یک سوال بوده است. بلاگر و مهندس نرم افزار آبیشک بتانگر در سایت خود راه حل ساده و هوشمندانه ای را  برای افزودن پوشه های چندگانه به نوار وظیفه ویندوز 7 ارائه نموده است. بله ، شما می توانید هر تعداد پوشه را که می خواهید به آیکون اکسپلورر بیافزایید ، اما جالب است اگر بتوان به پوشه های بیشتر استفاده شده تان با تک کلیک دسترسی داشته باشید. ممکن است بگویید ما می توانیم از نوار ابزار quick launch  استفاده کرده و با درگ کردن پوشه های مورد نظر را در آنجا داشته باشیم… اما این کار را که در ویندوز 95هم می توانستید انجام دهید!

البته دستورالعمل های دقیق آبیشک برای من کار نمی کرد ، بنابراین در اینجا نحوه  مخصوص خودم رابرایتان شرح می دهم:

اولین قدم این است که مطمئن شوید گزینه  hide extensions for known file types  تیک نخورده است. بر روی گوی ویندوز کلیک کرده و و عبارت folder را در جعبه جستجو  تایپ کنید، بر روی گزینه folder options کلیک کنید (آن را نیز در کنترل پنل خواهید یافت). شما همچنین می توانید به run  رفته و این دستور را اجرا کنید:  rundll32.exe shell32.dll,Options_RunDLL 0

بر روی برگه مشاهده(view) کلیک کرده و شما باید گزینه های مخفی سازی(hide option) را در پایین پنجره تنظیمات پیشرفته پیدا کنید.تیک مربع کنار گزینه hide extensions for known file types را برداشته  و ok را کلیک کنید.

حالا بر روی دسکتاپ خود راست کلیک  کرده و new را انتخاب کنید ، سپس سند متنی(text document )را انتخاب کنید. نام آن را هر چه دوست دارید بگذارید، اما در پایان نام حتما.exe  را وارد کنید(به عنوان مثال Screencaps.exe). این اولین بخش از ترفند ما است که ویندوز  را گمراه ساخته واجازه افزودن چندین پوشه ها را به شما خواهد داد.

سپس ، بر روی فایلی که ایجاد کرده اید کلیک راست کرده، گزینه pin to taskbar را انتخاب کنید. هنگامی که آیکون آن در نوار وظیفه ظاهر شد ، با پایین نگه داشتن کلید شیفت روی صفحه کلید ، کلیک راست بر روی آیکون  کرده و properties را انتخاب کنید. تنها با راست کلیک کنید ممکن است به شما گزینه properties نشان داده نخواهد شد. تنها ممکن است نام آیکون و گزینه unpin from taskbar  برای حذف از نوار وظیفه به شما نمایش داده شود.

هنگامی که صفحه properties نشان داده شد، هدف (target) را به مسیر کامل پوشه تان تعییر دهید—برای من تغییر به این صورت بود: C:UsersLeeMy PicturesScreencaps. من همچنین در کادر نوشتاری قسمت  start in  همین آدرس را وارد کردم. بعد از اینکه شما مسیر را تغییر  دادید، می توانید فایل ایجاد شده در دسکتاپ  را از روی کامپیوتر حذف کنید.

همه کاری که باقی مانده است این است که آیکون بهتری از آیکون پیش فرض ویندوز برای فایلهای .EXE انتخاب کنیم. بر روی دکمه تغییر آیکون (change icon)کلیک کرده و آیکون دلخواهی ازلیست imageres.dll انتخاب کنید(در ویندوز احتمالا به صورت پیش فرض این لیست باز خواهد شد).

شما می توانید آیکون های بیشتر را در %SystemRoot%System32Shell32.dll و %SystemRootSystem32DDORes.dll   (آیکونهای سخت افزار) بیابید  یا شما همیشه می توانید چیزی از سایت آیکون مورد علاقه خود دانلود کنید. آیکون شما ممکن است فورا تغییر نکند. اگر چنین اتفاقی افتاد ، با خونسردی بر روی نوار وظیفه راست کلیک کنید ، task manager انتخاب کنید، بر روی  processes کلیک کنید ، و به پروسه Explorer.exe.با زدم دکمه End process پایان دهید. وقتی پروسه دوباره راه اندازی شد، آیکن جدید شما باید ظاهر شود. شما همچنین می توانید از ویندوز خارج شوید (log off)و دوباره وارد شوید(log in) تا تغییرات اعمال شود در صورتی نمی خواهید خود را درگیر task manager کنید.

این کار را هر چند بار که دوست دارید تکرار کنید تا زمانی که تمام پوشه های مورد نیاز خود را به نوار وظیفه اضافه کنید. زیبا بود نه؟!

منبع:downloadsquad

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *