مراقب هکر های مانیتورتان باشید

مراقب هکر های مانیتورتان باشید
  • 1395/5/18
  • زهرا معبودی
  • 0

همین چند وقت پیش بود که دانشمندان اعلام کردند برخی برندهای کیبورد های وایرلس در برابر هک شدن آسیب پذیر هستند و این به آن معنی است که یک هکر به راحتی می تواند به مطالب و اطلاعات خروجی کیبورد شما دسترسی داشته باشد و بداند که در حال تایپ نمودن چه مفاهیمی هستید.

اما در اخباری جدید اوضاع از این هم خراب تر شده و معلوم است که نه تنها باید نگران کیبوردهایمان باشیم بلکه مانیتورها هم دیگر قابل اعتماد نخواهند بود.

به تازگی گروهی از دانشمندان شرکت Red Balloon Security در مصاحبه ای اعلام داشتند که امکان هک شدن مانیتور ها نیز وجود دارد و یک هکر می تواند علاوه بر اینکه از طریق مانیتور شما به آنچه می بینید دسترسی داشته باشد قادر خواهد بود مطالب را از طریق کیبورد شما تغییر دهد.

از خطرناک ترین حمله های این نوع می توان به هک شدن سیستم کنترل یک نیروگاه برق اشاره نمود که به سبب آن می توان با تغییر محتوای منابع موجود و ایجاد حالت اضطراری به راحتی نیروگاه را به حالت تعطیل در آورد.

هک مانیتور

نکته قابل توجه در این نوع هک ای است که، موضوع ربطی به برند خاصی ندارد و تمامی برندهای مانیتور به راحتی در دسترس هکرها خواهند بود و هر مانیتوری با هربرندی در برابر این نوع حمله آسیب پذیر خواهد بود.

در این میان محققان عنوان نمودند به دلیل این که، این نوع هک با تصاویر در ارتباط است پروسه کمی زمانبر می باشد و بنابراین لود شدن تصاویر تقریبا کند تر خواهد شد و اگر شما در حال تماشای مانیتور باشید به طور قطعی خواهید دریافت که اتفاقات مشکوکی در حال رخ دادن هستند.

Cui دانشمند ارشد شرکت Red Balloon Security در این باره  می گوید: ما حالا در دورانی زندگی می کنیم که حتی نمی توانیم به مانیتورهایمان هم اعتماد کنیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *