پنل جلوی گلکسی نوت ۸ در یک ویدیو فاش شد؛ کم حاشیه‌ترین پرچم‌دار سامسونگ!

پنل جلوی گلکسی نوت ۸ در یک ویدیو فاش شد؛ کم حاشیه‌ترین پرچم‌دار سامسونگ!
  • 1396/3/8
  • مقدم
  • 0

گلکسی نوت ۸ گوشی پرچم‎دار جدید سامسونگ است که در سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد و تا به‌حال، شایعات مختلفی پیرامون فبلت پرچم‌دار ۲۰۱۷ این سازنده منتشر شده است. به‎تازگی پنل جلوی گوشی گلکسی نوت ۸ سامسونگ فاش شده است که از تغییرات گسترده برای این مدل در مقایسه با گلکسی نوت ۷ خبر می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

همان‌طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌شود، گلکسی نوت ۸ به یک پنل بدون حاشیه مجهز خواهد بود؛ به‌نظر می‌رسد که حاشیه‎های اطراف صفحه‌نمایش از گلکسی S8 نیز باریک‌تر باشد. البته در حال‌حاضر، نسبت نمایشگر به پنل جلوی گوشی مشخص نشده و این درصد، نامشخص باقی مانده است.

در گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ سامسونگ یعنی گلکسی S8، نسبت صفحه‌نمایش به پنل جلوی دستگاه نزدیک به ۸۳ درصد بود و انتظار می‌رود که این درصد برای گلکسی نوت ۸ به عنوان فبلت پرچم‌دار امسال سامسونگ به بیش از ۸۶ درصد برسد. البته این موضوع به صورت رسمی تایید نشده و تنها گمانه‌زنی است.

از آنجایی‌که پنل جلوی گلکسی نوت ۸ کشیده است و ابعاد بزرگی دارد، به‌نظر می‌رسد که شایعات گذشته مبنی بر عرضه این مدل با نمایشگر ۶٫۳ اینچی صحت داشته باشد. پیش‌تر گفته می‌شد شرکت سامسونگ از یک صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچی در فبلت پرچم‎دار جدید خود استفاده خواهد کرد و مدتی بعد، این اندازه به ۶٫۳ اینچ کاهش یافت.

گلکسی نوت ۸

با این‎حال، اندازه واقعی پنل نمایشگر ۶٫۴ اینچ خواهد بود و با احتساب لبه‌های گرد صفحه‌نمایش، این اندازه به ۶٫۳ اینچ می‌رسد؛ نزدیک به ۰٫۱ اینچ بزرگ‌تر از گلکسی S8 Plus. افزایش اندازه نمایشگر گوشی‌های پرچم‎دار لزوماً بد نیست و همین موضوع باعث شده تا کاربر به محتوای بیشتری در گوشی‌هوشمند خود دسترسی داشته باشد. با این‌حال، از آنجایی‌که نسبت ابعاد صفحه‌نمایش در پرچم‌داران جدید ۱۸ به ۹ یا ۱۸٫۵ به ۹ است، در واقع دسترسی به بخشی از نمایشگر در صورت استفاده از دستگاه با یک دست، غیرممکن خواهد بود.

شرکت سامسونگ، فبلت پرچم‎دار جدید خود را با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به بازار عرضه خواهد کرد و گمان می‎رود که مدل پایه گلکسی نوت ۸ با شش گیگابایت رم معرفی شود. البته، ممکن است مانند گلکسی S8، شرکت سامسونگ دو نسخه مختلف از پرچم‏دار جدید خود را به بازار عرضه نماید؛ یک مدل با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه و در مدل دیگر، حافظه رم به هشت گیگابایت برسد.

پیش‌بینی‌های مختلفی در رابطه با وجه‌ تمایز فبلت گلکسی نوت ۸ با نسل قبل وجود دارد؛ به هرحال، این مدل اولین محصول پرچم‎دار سامسونگ با دوربین دوگانه خواهد بود. در واقع شرکت سامسونگ در ابتدا در نظر داشت تا گلکسی S8 Plus را با دوربین دوتایی ارائه دهد اما پس از مدتی، این سازنده به دلایلی از انجام این کار صرف‌نظر می‎کند. در همین رابطه، اعلام شده است که ماژول دوربین دوگانه در زمان گلکسی S8 Plus آماده نبوده و شرکت سامسونگ از عملکرد دو دوربین در کنار یک‌دیگر رضایت نداشته است.

همین موضوع باعث شده تا گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus مانند نسل با یک دوربین به بازار عرضه شود. البته از عملکرد خوب آن‌ها نمی‌توان صرف‌نظر کرد؛ به گونه‌ای که تک سنسور دوربین در گوشی‌های پرچم‎دار ۲۰۱۷ سامسونگ که تفاوت چندانی با نسل قبل ندارد، توانسته بسیاری از گوشی‌های پرچم‎دار جدید را با دوربین دوگانه به چالش بکشد!

علاوه‌براین تغییرات، برخی مدعی هستند که شرکت سامسونگ از یک سنسور اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر در گلکسی نوت ۸ استفاده خواهد کرد؛ مشابه آن‌را به احتمال زیاد در پرچم‎دار جدید کوپرتینویی‌ها یعنی آیفون ۸ یا آیفون ادیشن خواهیم دید. البته مشخص نیست که با این حجم از تغییرات، شرکت سامسونگ چه قیمتی را برای پرچم‎دار جدید خود در نظر می‎گیرد.

منبع: SlashLeaks

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *