آموزش غیرفعال کردن خاصیت جستجو از طریق نوار آدرس در مرورگر ها

آموزش غیرفعال کردن خاصیت جستجو از طریق نوار آدرس در مرورگر ها
  • 1396/3/9
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از قابلیت هایی که مرورگرها برای کاربران ارائه داده اند این است که از نوار آدرس به عنوان کادر جستجو استفاده می کنند. این می تواند در سهولت استفاده کاربران خیلی تاثیر گذار باشد. شاید تا کنون متوجه منظور ما از این موضوع نشده باشید. بیایید به عکس زیر نگاه کنید:

زمانی که در مرورگرهای مختلف اقدام به نوشتن ادرسی می کنیم، اگر ادرس به طور کامل نوشته نشود، مرورگر ان را به عنوان یک عبارت شناسایی می کند و به عنوان یک کادر جستجو، تغییر کاربری می دهد و موجب می شود با زدن اینتر، نتایج جستجو را به شما نمایش دهد. این قابلیت مفید است اما برخی کاربران دوست ندارند این قابلیت روی مرورگرشان فعال باشد.

این مشکل در دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل هر دو موجود است اما با پاره ای تنظیمات ساده می توان این خاصیت را از آدرس بار جدا کرد.

در ادامه گویا آی تی به اختصار این شیوه ها را به شما یاد می دهد پس با ما همراه باشید:

مرورگر گوگل کروم تحت وب

برای این منظور، وارد مرورگر شوید و از سه نقطه ای که بیانگر بخش تنظیمات است منو ها را باز کنید و به بخش settings بروید. در این بخش از کادر جستجو privacy را جسجو کنید تا کادر زیر را مشاهده کنید:

مطابق آنچه که در تصویر مشاهده می کنید باید روبروی گزینه  Use a prediction service to help complete searches and URLSs typed in the addesss bar یک تیک باشد. این تیک را بردارید و تنظیمات را ذخیره کنید. از این به بعد آدرس بار فقط به عنوان یک نوار آدرس برایتان کار خواهد کرد.

مرورگر گوگل کروم موبایل

در این مرورگر کار شبیه به مرورگر دسکتاپ است کافی است از گزینه سه نقطه در بالا، به بخش Settings > Privac بروید. در این بخش هم روبروی گزینه Search and URL suggestions یک تیک وجود دارد که باید آن را بردارید و در نهایت تنظیمات را ذخیره کنید.

مرورگر فایرفاکس

در این مرورگر لازم است که به بخش Preferences بروید. این گزینه در بالای بخش جستجو قرار دارد. در این جا هم مقابل گزینه  Show search suggests in location bar results یک تیک وجود دارد. لازم است این تیک را بردارید تا آدرس بار فقط به عنوان یک نوار آدرس عمل کند نه بیشتر

مرورگر سافاری دسکتاپ

در مرورگر سافاری برای دسکتاپ هم تنظیمات مشابهی وجود دارد. در این مرورگر به تب جستجو دقت کنید در بالای آن  Preferences وجود دارد. در این بخش هم گزینه ای با عنوان Include search engline suggestions وجود دارد که می توانید تیک آن را بردارید.

مرورگر سافاری موبایل

برای مرورگر سافاری در موبایل که معمولا روی گوشی های آیفون نصب است می توانید مسیر را بدین صورت دنبال کنید که به بخش Settings بروید. در این بخش گزینه ای به نام  Search Engine Suggestions وجود دارد. این گزینه را پیدا کنید و با برداشتن تیک روبروی ان، آن را غیر فعال کنید.

این آموزش به شما کمک می کند که بتوانید کنترل بهتری روی مروگر خود داشته باشید. در این باره دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *