چگونه بلوتوث را در ویندوز ۸ و ۱۰ روشن کنیم؟

چگونه بلوتوث را در ویندوز ۸ و ۱۰ روشن کنیم؟
  • 1396/3/11
  • زهرا معبودی
  • 0

از زمانی که لپ تاپ ها روی کار آمده اند قابلیت اتصال بلوتوثی را به همراه خود داشته اند اما با وجود اینکه در بروشور بسیاری از سیستم ها حرف از داشتن قابلیت اتصال بلوتوثی است، بسیاری از کاربران هنوز موفق نشده اند بلوتوث لپ تاپ را روشن کنند. گاهی اوقات بلوتوث فعال است و با عملکردی نا آشنا غیرفعال می شود اما کاربر بعد از این نمی داند چگونه ان را روشن کند. در این مقاله گویا آی تی قصد دارد به شما یاد دهد که چگونه بلوتوث لپ تاپ خود را روشن کنید.

روشن کردن بلوتوث کمی به نوع ویندوز و ورژن آن هم ربط پیدا می کند. برای مثال گویا آی تی بیشتر توجه به ویندوز ۸ و ۱۰ دارد. برای اینکه در این ویندوز، بلوتوث را روشن و فعال کنید ابتدا دکمه WIN را بزنید تا استارت باز شود و بتوانید کادر جستجو را مشاهده کنید:

Settings

در این قسمت در کادر جستجو عبارت بلوتوث را به انگلیسی Bluetooth بنویسید. در صفحه ای که باز می کنید، می توانید گزینه ای مشاهده کنید که حاوی عبارت Turn Wireless Communication On or Off است یا چیزی شبیه این است. با استفاده از تنظیمات مقابل آن می توانید ON یا OFF را انتخاب کنید.

با این کار شما ابتدای امر بلوتوث لپ تاپ را فعال کرده اید و باید حالا تغییراتی روی تنظیمات آن ایجاد کنید. برای این کار دوباره WIN را فشرده و در کادر جستجو بلوتوث را به انگلیسی سرچ کنید. در این مرحله با Change Bluetooth Settings کار خواهیم داشت.

در این قسمت می توانید با دسترسی به آپشن های مختلف امکان جستجوی وسایل متصل به بلوتوث را در اختیار داشته باشید. سایر بخش های تنظیمات برای اتصال به دستگاه ها و البته نمایش بلوتوث در نوار وظیفه ویندوز و یا تسک بار است.

در این باره ممکن است گاهی بر اساس برند لپ تاپ فعال کردن ها تفاوت داشته باشد. به عنوان مثال برای اینکه در سیستم های MSI بلوتوث را فعال کنید، نیازی نیست توجهی به نوع سیستم عامل داشته باشید بلکه با یکی دو بار فشردن کلید های خاص کیبرد، می توانید بلوتوث را فعال کنید. به عنوان نمونه در سیستم MSI G600 کافی است که ابتدا دکمه Fn را پیدا کنید این دکمه عموما در قسمت پایین کیبرد و در کنار قسمت win و کنترل وجود دارد. برای فعال کردن بلوتوث ابتدا باید این دکمه را بگیرید، و بعد دکمه بلوتوث را که معمولا روی دکمه f9 قرار دارد بزنید تا فعال شود. به محض اینکه این کار را  انجام دادید، می توانید در قسمت sys try آیکون بلوتوث را مشاهده کنید. در صورتی که قابل مشاهده بود یعنی فعال شده است. گاهی با استفاده از شورت کد ها نمی توان بلوتوث را روشن کرد که بهترین توصیه این است که یک بار درایو بلوتوث را مجددا نصب کنید و بعد فعال بودن آن را چک کنید.

در این باره نظرات و پیشنهادات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین اگر لپ تاپ شما با شیوه ای خاص بلوتوث را فعال می کند در این باره با ما در مورد ترفند های خود صحبت کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *