چگونه یک ویدیو چت با کیفیت ایجاد کنیم؟

چگونه یک ویدیو چت با کیفیت ایجاد کنیم؟
  • 1396/4/2
  • زهرا معبودی
  • 0

تقریبا از سال ۱۹۷۰ بود که مبحث جذاب ویدیو چت ذهن توسعه دهندگان و اهالی تکنولوژی را به خود درگیر کرد. در آن زمان سرعت اینترنت تا حدودی خوب شده بود و به قدری مردم راضی بودند که حالا هم از سرعت بالای نت راضی اند. اما از حدود سال ۲۰۰۳ بود که گوشی هایی که دارای دوربین جلو هستند در دست ساخت و توسعه قرار گرفتند. البته ابتدای امر از این ویژگی و این گونه گوشی ها صرفا برای گرفتن سلفی استفاده می کردند اما رفته رفته با افزایش سرعت اینترنت، افزایش شمار کاربرانی که گوشی هوشمند و سلفی گیر دارند و البته توسعه تکنولوژی دوربین ها، این دوربین برای صحبت های لایو ویدیویی مورد پیشنهاد قرار گرفت. من مطمئن هستم که به زودی زود، چت ویدیویی جایگزین چت مرسوم خواهد شد. برای این که حالا بتوانید چت ویدیویی خوبی داشته باشید، نیازی نیست که ترفند های خاصی بلد باشید بلکه کافی است که یک ابزار خوب داشته باشید که بتواند در این باره به شما کمک کند. علاوه بر سرعت خوب اینترنت، دوربین سلفی گیر قوی، وجود یک ابزار قدرتمند برای برقراری چت ویدیویی خیلی ضروری است. در این مقاله گویا آی تی، تصمیم دارد با معرفی بهترین ابزارهای ویدیو چت به شما کمک کند که بتوانید یک ویدیو چت خوب داشته باشید.

best-video-chat-apps-on-android

Skype

اسکایپ برنامه نام آشنایی است که همیشه هنگام بحث چت ویدیویی و چت از راه دور به صورت تصویر به ذهن رسیده است. در واقع اسکایپ از روز اول تولد خود به قصد رقابت شدید و جدی با مسنجر های ام اس ان و یاهو روی کار آمد و توانست جایگاه بسیار خوبی بدست آورد. در واقع شما با این ابزار می توانید تماس های صوتی و تصویری را به طور گروهی و فردی ایجاد کنید. اسکایپ یکی از مهم ترین ابزارها در انجام همایش های آنلاین بوده است.

Skype

از طرفی در کسب و کار هم می توان از اسکایپ استفاده کرد. بدین ترتیب که می توان با مشتری ها تماسی تصویری برقرار کرد و تاثیر گذاری بهتری داشت. در کل، این برنامه توانسته به زندگی تجاری و البته شخصی بسیاری از افراد کمک کند تا کیفیت بیشتری داشته باشد. شما می توانید از نسخه ویندوزی و هم نسخه اندرویدی و IOS این سرویس استفاده کنید اما چون در این مقاله بحث ویدیو چت است ما به شما اپلیکیشن اندرویدی آن را در زیر ارائه می کنیم:

برای دانلود اپلیکیشن اندرویدی اسکایپ کلیک کنید

Google Hangouts

هنگ اوت گوگل، در واقع سرویس پیشرفته تری از گوگل است که در حالت تکمیلی Google Talk ارائه شده است. این سرویس کاملا رایگان است و برای استفاده از آن کافی است یک اکانت جیمیل داشته باشید. افرادی که از سال ها پیش با گوگل و جیمیل همراه بوده اند خوب می دانند که در جیمیل لیستی از مخاطبین جیمیلی خود را می توانند مشاهده کنند و با آن ها صحبت کنند.

Google Hangouts

این سرویس در واقع Google Talk است که  دارای مسنجر مجزایی نیز است تا نیازی نباشد کاربران حتما در پنل ایمیلی خود حضور داشته باشند اما هنگ اوت در واقع پس از بروز رسانی قدرتمندی که در Google Talk صورت گرفت روی کار آمد. حالا شما می توانید وارد اکانت خود شوید و برای کاربران چت ویدیویی ایجاد کنید. این سرویس قادر است به شما اجازه دهد که چت های گروهی و فردی راه اندازی کنید. سرویس یاد  شده در آموزش ها و کنفرانس ها بسیار کاربرد داشته اشت.

هر چند می توانید  Google Hangouts را از این لینک در گوگل پلی دانلود کنید اما تمام دستگاه های اندرویدی مجهز به این اپلیکیشن هستند.

Google Duo

Google Hangouts و Duo هر دو سرویسی از گوگل هستند اما با هم تفاوت های اساسی دارند. اولین تفاوت این است که Duo صرفا برای ارتباط های شخص به شخص ایجاد شده است اما هنگوت عموما برای ارتباط های جمعی مورد استفاده قرار گرفته است.

Google Duo

Duo یک ویژگی جالب دیگر هم دارد و آن هم این است که به محض اینکه فردی شروع به ایجاد تماس با فرد مقابل می کند، وضعیت او به طور انلاین در مقابل فرد گیرنده قرار می گیرد. یعنی نیازی نیست که شما حتما تماس را وصل کنید تا ببینید فردی که قرار است با او صحبت کنید کجاست و در چه وضعیتی قرار دارد چرا که همه چیز به خوبی نمایش داده می شود. البته این ویژگی می تواند برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد.

برای دانلود Google Duo از پلی استور کلیک کنید

WhatsApp

برنامه واتس اپ از آن جا که یک نرم افزار جهانی است محبوبیت خوبی دارد اما وجود ویژگی های خوب آن موجب شده که کاربران به آن توجه بیشتری داشته باشند. این اپلیکیشن مدت هاست بروز رسانی های قوی ای را ارائه داده به طوری که در سال ۲۰۱۶ اقدام به بروز رسانی آن به صورت ابزاری برای ایجاد چت تصویری نمود.

 WhatsApp-Video-Call

اما این قابلیت روی ارتباطات گروهی موثر نیست و تنها افراد به صورت تک به تک می توانند از آن استفاده کنند. ویژگی مهمی که این قابلیت در واتس اپ دارد این است که واتس اپ از سرویس فشرده سازی استفاده می کند و این کمک می کند که در هر نوع سرعت اینترنتی بتوانید یک تماس ویدیویی داشته باشید و از حضور مجازی در نزد دوستان خود لذت ببرید.

واتس اپ را می توانید از مارکت های ایرانی و از پلی استور نیز دانلود کنید.

Facebook Messenger

مسنجر فیس بوک و واتس اپ هر دو متعلق به فیس بوک هستند اما مسنجر ها با هم تفاوت های اساسی دارند. از آن جا که حدود نیم میلیارد نفر در گوگل پلی مسنجر فیس بوک را نصب کرده اند نشان می دهد که کاربران فیس بوک چقدر به تماس درون شبکه ای فیس بوک توجه دارند. برخلاف واتس اپ که برای ارتباط فرد به فرد ایجاد شده کاربران مسنجر فیس بوک می توانند از این ابزار استفاده کرده و چت های گروهی و فردی به صورت تصویری و صوتی داشته باشند.

Facebook Messenger

اما امنیت در مسنجر فیس بوک بیشتر از واتس اپ است چرا که تنها افرادی می توانند در مسنجر فیس بوک با هم ارتباط داشته باشند که در این شبکه عضویت داشته باشند اما در واتس اپ افراد بدون شناخت قبلی نیز می توانند با هم تماس برقرار کنند. البته مسنجر های یاد شده هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید و تفاوت ها را لمس کنید.

برای دانلود Facebook Messenger کلیک کنید

Viber

وایبر و واتس اپ دو رقیب شانه به شانه هم بودند تا اینکه راه و منش این دو تغییر کرد و هر کدام به سمت هدفی پیش رفتند و از شدت این رقابت کاسته شد. وایبر هم اکنون به عنوان یک ابزار برای ارتباط ویدیویی بیش از هر چیز دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.

 Viber

حتی اگر شما از یک سرعت ۳G ضعیف بهره مند باشید می توانید یک چت ویدیویی گروهی خوبی با آن مدیریت کنید. از جذابیت های وایبر این است که می توانید یک چت ۱۰۰ نفره و گروهی تصویری همزمان با کمترین سرعت قابل قبول ایجاد کنید.

برای دانلود  Viber از پلی استور کلیک کنید

IMO

IMO یک اپلیکیشن ساده برای برقراری تماس مجازی است. این برنامه دارای حجم کم و رابط کاربری ساده ای است که می توانید از طریق آن هم چت تصویری داشته باشید و هم پیام متنی ارسال کنید و حتی عکس ارسال کنید. هنگامی که می خواهید با IMO تماس برقرار کنید کافی است که فقط و فقط روی یک دکمه دست بگذارید تا امکان برقراری تماس فراهم شود. رابط کاربری این نرم افزار ساده است و صرفا برای برقراری چت ساده و بدون افکت بکار می رود.

برای دانلود  Imo کلیک کنید

تلگرام!

تلگرام هم هم اکنون بعد از بروز رسانی جدیدی که انجام داده است، به شما امکان ایجاد ویدو مسیج های کوتاه و بلند داده است. بدین ترتیب شما به جای اینکه یک چت آنلاین ویدیویی داشته باشید، می توانید صحبت ها و چت های تان را در ثالب ویدیو مسیج برای کاربران ارسال کنید. در واقع این ویژگی همان قابلیت ارسال وویس است اما تفاوت آن این است که می توانید چهره فرد مقابل را هم در هنگام ایجاد صدا مشاهده کنید. این ویژگی را باید تست کنید تا از تفاوت آن با سایر برنامه های یاد شده تشخیص دهید.

best-video-chat-apps-on-android

البته برنامه تانگو هم به شما این امکان را می دهد که بتوانید با ایجاد چت ویدیویی با کاربران در تماس باشید اما از آن جا که در حال حاضر محبوب ترین اپ ها نزد ایرانی ها موارد یاد شده مخصوصا تلگرام و واتس اپ و هنگوت است توصیه می کنیم که پیش از هر چیزی این سرویس ها را تست کنید و در نهایت به اپ های دیگر روی اورید.

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید تا به دست علاقمندان برسد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *