آموزش فروش – ۳ دلیل برتری فروش اجتماعی (Social Selling) بر مشتری یابی سنتی

آموزش فروش – ۳ دلیل برتری فروش اجتماعی (Social Selling) بر مشتری یابی سنتی
  • 1396/5/30
  • مهدی پیوندی
  • 0

رسانه های اجتماعی را می توان همان تلفن در یک سبک و سیاق نوین دانست. به واقع، استفاده از رسانه های اجتماعی هم یک روش درونگرا (Inbound) و هم یک روش برونگرای بازاریابی (Outbound) برای برقراری تماس و ارتباط با مشتریان بالقوه و در نهایت، فروش است. اما آیا این روش برای پیداکردن همه مشتری های احتمالی شما بهترین گزینه محسوب می شود؟ قطعاً پاسخ به این سوال منفی است، اما رسانه های اجتماعی شما را قادر می سازند تا در یک روز بیش از آن چیزی که احتمالاً در طول یک هفته یا حتی یک ماه از طریق تلفن مشتری پیدا می کردید مشتری یابی (prospecting) کنید. اما مقیاس فقط اولین مزیت فروش اجتماعی یا Social Selling است. فروش اجتماعی انبوهی از مزایای دیگر را نیز ارائه می کند که تکنیک های فروش برونگرای سنتی از ارائه آنها عاجز بوده و هستند. با ما در این مطلب از بخش آموزش فروش همراه باشید تا مروری بر این مزایا داشته باشیم.

 

فروش اجتماعی مانند تماس سرد است، با این تفاوت که گرم و خوشایند است.

استفاده مشتریان احتمالی شما از پلتفرم های اجتماعی به این معنی است که به گفتگو تمایل دارند. آنها در اینگونه سایت ها حضور دارند تا تعامل داشته باشند، از دیگران یاد بگیرند و در گفتگوها و به اشتراک گذاری اطلاعات سودمند مشارکت کنند. در نتیجه، تا زمانی که محتوای سودمندی را ارائه می کنید که پاسخگوی سوالات آنها است، به تعامل با شما رغبت نشان خواهند داد.

حتی چه بسا مشتری بالقوه شما چشم انتظار اینگونه تعاملات باشد. اما واقعاً آخرین باری که منتظر تماس یک فروشنده یا بازاریاب بودید را به یاد دارید؟

 

فروش اجتماعی به شما کمک می کند تا صدای مشتری بالقوه را بشنوید

شما با تعامل در گفتگوهای آنلاین و شبکه های اجتماعی، فرصتی را برای شنیدن صدای مشتری خود به دست می آورید. هرچه رابطه نزدیکتری ایجاد کنید، آن صدا واضح تر به گوش شما خواهد رسید. شما اولین نفری خواهید بود که مشکل یا مسأله ای که سبب ساز خرید می شود را می شنوید و با توجه به آن می توانید برای تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل تلاش کنید.

همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی امکان جستجو را در خود گنجانده اند. با استفاده از موتور جستجوی این پلتفرم ها، صرفاً با جستجو و پیگیری مشکلات مشتریان به راحتی می توانید برای کسب و کار خود مشتری یابی کنید.

 

فروش اجتماعی، حس دلبستگی ایجاد می کند

بزرگترین مزیت فروش اجتماعی نسبت به مشتری یابی سنتی، حس وابستگی یا دلبستگی است که فروش اجتماعی می تواند به وجود بیاورد.

هیچ کس دوست ندارد که یک تماس غیرمنتظره از طرف فروشنده ای که به دنبال منافع خودش است برایش مزاحمت ایجاد کند، اما همه با آغوش باز به یک دوست اجتماعی که یک لینک به یک آیتم محتوایی بی نظیر، یک ویدیوی سودمند یا یک پادکست مفید یا جالب را برایشان ارسال می کند خوشامد می گویند. فروش سنتی فقط تلاش می کند تا معامله را به اصطلاح جوش بدهد. شما در فروش اجتماعی با هدف نزدیکتر شدن به مشتری بالقوه به این منظور که بتوانید وی را متقاعد کنید که راهکار شما مطلوب ترین گزینه موجود برای او است تلاش می کنید تا او را به برند، محصول یا خدمات خود علاقمند کنید. خلق این حس علاقمندی به نوبه خود می تواند به ایجاد حس دلبستگی و وفاداری به برند شما منجر شود.

نظر شما چیست؟ شما چه مزایای دیگری برای فروش اجتماعی می شناسید؟ لطفا نظرات و ایده های خود در رابطه با بخش آموزش فروش گویا آی تی را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *