چگونه خط افقی حاصل از اینتر زدن در word را حذف کنیم؟

چگونه خط افقی حاصل از اینتر زدن در word را حذف کنیم؟
  • 1396/10/11
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر تا کنون از جمله افرادی بوده اید که از مایکروسافت ورد برای نوشتن استفاده کرده باشید قطعا با خط افقی ایجاد شده حاصل از نوشتن سه فاصله کوچک مواجه شده اید. 

گویا آی تی: زمانی که شما در وسط نوشتن متن خود، سه یا بیشتر دش بگذارید (—) و بعد اینتر را بزنید، قطعا انتظار دارید که تنها همین سه خط فاصله، جداساز محیط نوشته شده و محیط جدید باشد اما ورد به جای این که فقط همین سه خط یا دش را قرار دهدف یک خط افقی بلند قرار می دهد.

با وجود این خط افقی شما به راحتی نمی توانید آن را حذف کنید. این موضوع موجب شده که کاربران نسبت به آن احساس خوبی نداشته باشند.

معمولا همه این خط را یک خط ساده می پندارند اما در حقیقت بجای این که این خط ساده باشد، به عنوان یک ابزار فرمت دهی به متن به شمار می آید. اگر هنوز متوجه منظور ما از خط افقی نشده اید می توانید عکس زیر را مشاهده کنید. قطعا این صحنه برای شما نیز آشنا است.

معمولا بهترین راه برای قرار دادن این المان طراحی، این است که از دش استفاده کنید اما وقتی که این خط ایجاد شد، شما با کمک بک اسپیس به عقب بر می گردید و تلاش دارید تا آن را حذف کنید.

در حقیقت من از این خط بیشتر برای مرز بندی بین پاراگراف ها استفاده می کنم.

برای حذف این خط می توانید مکان نما را در بالای آن قرار دهید:

وقتی که در بالای خط قرار گرفتید، در تب home قرار بگیرید. در این تب باید جعبه ابزار پاراگراف را پیدا کنید. این جعبه مشخصه ساده ای مثل، ابزار هایی مثل تنظیمات متن مثل چپ چین و راست چین کردن متن دارد.

در این بخش مطابق عکس زیر یک گزینه کشو دار  قرار دارد:

No Border

در لیستی که باز می شود ( مثل عکس بالا ) روی عبارت No Border کلیک کنید.

با انجام این کار، خط افقی در سند شما پاک می شود.

No Border

شاید با خود فکر کنید که ابزارهای مرز بندی مورد نیاز خیلی از افراد نیست چرا که کاربران معمولا با ایجاد باکس یا مواردی نظیر آن سعی می کنند محیط ها را از هم دیگر جدا کنند اما باید بدانید که ابزارهای ورد بسیار پیشرفته تر و گسترده تر از چیزی است که معمولا می دانیم و البته افراد خاصی نیز وجود دارند که از این ابزارها استفاده می کنند.

آموزش تنظیمات حذف اتوماتیک قرار دادن خط افقی با نوشتن سه دش

آموزشی که تا به اینجا ارائه شد در حقیقت روشی است که به شما کمک می کند به محض قرار دادن خط افقی، ان را حذف کنید. اما اگر شما بخواهید به طور مکرر این کار را روی سند خود انجام دهید واقعا وقت گیر است.

برای حل این مشکل ما می توانیم از قابلیت های ورد استفاده کنیم و امکان درج این خط را به طور کامل حذف کنیم.

برای این منظور ابتدا به المان جهتی بالا و سمت چپ نگاه کنید و روی ان کلیک کنید تا به آپشن های ورد برسید:

delete-a-horizontal-line-ms-word

وقتی به صفحه ای مطابق بالا رسیدید می توانید روی عبارت options همانجا که علامت و نشانگر ماوس هم اکنون در عکس بالا نشان می دهد، کلیک کنید:

delete-a-horizontal-line-ms-word

در موقعیتی که پیش روی شما قرار می گیرد، و Word Options نام دارد، روی عبارت Proofing در سمت چپ و در میان گزینه ها کلیک کنید تا امکانات قابل تنظیم این بخش در سمت راست آشکار شود. در این بخش می بایست به دنبال عبارت AutoCorrect options بگردید:

AutoCorrect Options

در این بخش روی دکمه AutoCorrect Options کلیک کنید تا امکانات قابل تنظیم نمایش داده شوند. در جعبه AutoCorrect شما می توانید AutoFormat As You Type را پیدا کنید. در چنین حالتی روی این گزینه کلیک کنید:

AutoFormat As You Type

در این بخش در قسمت Apply as you type، عبارت Border lines را پیدا کنید و تیک کنار آن را بردارید.

AutoCorrect

بعد از انجام تنظیمات بالا روی ok کلیک کنید و بعد صفحه AutoCorrect را هم ببندید.

بعد از این باید در صفحه “Word Options قرار بگیرید. در این جا نیز لازم است که ok را بزنید و تنظیمات را نهایی کنید.

“Word Options

بعد از انجام این تغییرات و تنظیمات، شما اگر سه یا بیشتر خط فاصله قرار دهید یا علامت های دیگر قرار دهید و اینتر را بزنید، وضعیت به همان صورت خواهد ماند و المان های قالب بندی متن ایجاد نخواهند شد.

حالا اگر بخواهید، این روال را به حالت قبل برگردانید می توانید وارد بخش های قابل تنظیم شوید و بعد از آن، تیک آن چه را که برداشته اید دوباره قرار دهید و ok را بزنید.

ابزارهایی که در این بخش قرار دارند و شما در این آموزش تنها از یک مورد از آن استفاده کردید، یکی از بهترین ابزارها برای فرمت بندی متن هستند. بدین صورت شما نیازی  ندارید که دائما نگران دست کاری شدن متن باشید. اگر بخواهید سند خودرا با دیگران به اشتراک بگذارید و نیاز دارید که فرد مقابل به موجودیت های داخل متن تجاوز نکند و چیزی جا بجا نکند از این ابزار استفاده کنید و فرمت بندی های متن را انجام دهید چرا که معمولا دستکاری ان امکان پذیر نیست.

البته همانطور که می دانید معتبر ترین روش برای حفظ موجودیت های یک متن، حتی به صورت فونت و سایز و رنگ و نظیر آن تبدیل فایل ها به پی دی اف است.

در این باره دیدگاه ها و تجربیات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع و منبع ۲

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *