آدرس پست الکترونیکی مالکین iPad 3G به سرقت رفت!

  • 1389/3/30
  • مهرداد ارجمندی
  • 1

این اتفاق خیلی عجیب و در عین حال باور نکردنی است.  تا امروز از Apple یا AT&T همچین چیزی دیده نشده بود .هنوزچند ساعتی از معرفی نسل جدید تلفن های همراه هوشمند (iPhone 4) توسط Apple در مراسمی با شکوه  برای AT&T  نگذشته بود که واقعه ای عجیب به شدت تاثیر منفی بر روی هر دو شرکت Apple و AT&T   گذاشت. ولی واقعا این چه اتفاقی است که می تواند تا این حد بر روی این دو شرکت تاثیر گذار باشد .

مسلما این اتفاق ناخوشایند چیزی به جز هک شدن بانک اطلاعاتی AT&T    توسط هکرها و لو رفتن بیش از 100,000 آدرس ایمیل خریداران iPad 3G + Wi-Fi  نیست .

اتفاق واقعا تعجب برانگیز و حیرت آوری است، این طور نیست؟ بر اساس گزارش ها ،یک گروه هکری به نام Goatse Security  توانستند با نفوذ به وب سایت AT&T و فریب دادن سیستم آن ، آن را طوری هک کنند که اطلاعات حساس را برای آنها ارسال کند. این اطلاعات حساس شامل آدرس ایمیل به همراه شناسه های سیم کارت هایی که بر روی مدل Apple iPad  3G  بود ، است. در کل 114,000 آدرس توسط هکرها پیدا شده که در این بین  آدرسهای ایمیل مدیر عامل نیویرک تامیز ، شهردار نیویورک و ریئس  ستاد کاخ سفید (Staff Rahm Emanuel) دیده می شود. مسلما Facebook از این ماجرا خیلی راضی است و این خبر بد را به سرعت منتشر کرده. کنترل کردن اوضاع از آنچه به نظر می رسد خیلی مشکل تر است و به این راحتی ها نمی توان موضوع را پنهان کرد.

در اینجا بیانیه ای از شرکت  AT&T داریم که بیان کرده :  ” AT&T در تاریخ دوشنبه  توسط مشتری تجاری خود مطلع شد که شناسه ی کنگره ی iPad  پتانسیل آن را دارد که در معرض خطر بلقوه ای باشد . تنها اطلاعات موجودی که می توان از شناسه کنگره بدست آورده شود آدرس ایمیلی است که به آن ضمیمه شده است. این مسئله به یک مسئله ی بسیار مهم تبدیل شد  و در روز سه شنبه تصحیح شد و ما اساسا ویژگی ای که  نشانی های پست الکترونیک را نشان می داد خاموش کردیم . شخص یا گروهی که  این اشکال و شکاف را کشف کرده بودند با AT&T تماس نگرفته اند.ما همچنان به بررسی و شناسایی مشتریانی که آدرس ایمیل و شناسه ی کنگره ی آنها ممکن است توسط هکر ها بدست آمده باشد ، ادامه می دهیم. در این مرحله و تا به حال  هیچ مدرکی دال بر اینکه هر گونه اطلاعاتی مربوط به مشتری ها به اشتراک گذاشته شده بود وجود ندارد.  ما حریم خصوصی مشتریان را به طور خیلی جدی حفظ کرده ایم  و در حالی که ما در حال حل این مشکل هستیم از تمام مشتریانی که دچار ضرر شده اند عذر خواهی می کنیم .

در پایان ، شما باید درک کنید  که این فاجعه می توانست به مراتب بدتر می شد. فقط دانستن آدرس ایمیل در دنیا بدترین چیز نیست. فقط با استفاده از یک فیلتر بر سر راه ایمیل های ناخواسته و یا ایجاد یک ایمیل جدید می توانید این مشکل را برطرف کنید . حداقل باید خوشحال بود که کدهای دیجتالی کارتهای اعتباری به اشتراک گذاشته نشده !

به نظر می رسد که این شکاف برطرف شده است. با این حال با دانستن این مطلب چه تعداد از شما حاضرید از خرید iPhone 4 خود داری کنید در حالی که مسلما داشتن ایمیل آدرس شما برای شخص دیگری به پایان خواهد رسید ! ما این مسئله را درست خواهیم کرد.”

این بود بیانه ی شرکت AT&T در مورد موضوع اخیر

قضاوت با شما

منبع : HOTHARDWARE

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *