آپلود اسناد متنی در Google Docs فقط با یک کلیک

  • 1389/5/27
  • مهدی صمصامی
  • 1

Google Docs یک محل بزرگ برای ذخیره و به اشتراک گذاری آنلاین اسناد و فایل های متنی است. اما اگر شما از کسانی باشید که زیاد از این سرویس استفاده می کنید، ممکن است وارد شدن به سایت برای آپلود کردن هر سند، برای شما وقت گیر و خسته کننده باشد. در این مطلب ما به شما یک گجت معرفی خواهیم کرده که به شما اجازه آپلود فایل ها فقط با یک کشیدن و رها کردن ساده، می دهد.

نکته : شما می توانید از این گجت فقط بر روی ویندوزهای Vista و 7 استفاده کنید.

نصب و آپلود اسناد با Cloud Drive Gadget

از طریق لینک پایین صفحه به سایت گجت Cloud Drive بروید و بر روی Download برای دریافت گجت کلیک کنید.


این گجت شخصی است؛ به همین دلیل از شما سوال خواهد شد که آیا میخواهید آن را دانلود کنید. بر روی Install کلیک کنید تا دانلود آغاز شود.


وقتی که گجت دانلود شد، آن را اجرا کرده و به صورت عادی نصب کنید.


پس از نصب، شما باید گجت را در دسکتاپ خود مشاهده کنید. اگر آن را نمی بینید می توانید آن را از گالری گجت ها به دسکتاپ اضافه کنید.


قبل از اینکه بخواهید با استفاده از این ابزار فایل های خود را آپلود کنید، باید اطلاعات حساب گوگل خودتان را در نرم افزار وارد کنید. برای باز شدن پنجره Options بر روی آیکون آچار کلیک کنید.


اکنون اطلاعات حساب گوگل خودتان را وارد کرده و بر روی OK کلیک کنید. شما همچنین می توانید یک Advanced Key برای امکانات دیگر مثل پیش نمایش فایل هایی که به تازگی آپلود شده اند و یا دسترسی به سند آپلود شده با یک کلیک و گرفتن آن وارد کنید. برای این کار باید مبلغی را به عنوان کمک مالی در سایت توسعه دهنده بپردازید.


اکنون شما برای اضافه کردن فایل های به Google Docs آماده هستید. به آسانی فایل ها و اسنادی را که میخواهید آپلود کنید بکشید و آن را بر روی گجت رها کنید.


پس از اینکار شکل گجت تغییر خواهد کرد تا به شما نشان دهد که در حال آپلود فایل شماست.


همچنین این ابزار به شما نشان خواهد داد که چه وقتی آپلود به پایان خواهد رسید. آپلود کردن بیشتر سندها فقط حدود چند ثانیه طول می کشد (به غیر سندهای دارای عکس یا با صفحات زیاد). پس از این شما فقط کافی است برای آپلود فایل ها به راحتی ذخیره فایل ها در کامپیوتر، آن ها را بکشید و بر روی گجت رها کنید.


همچنین شما قادر خواهید بود که در Google Docs سند خود را که به صورت آنلاین برای ویرایش یا اشتراک گذاری با دیگران آماده است، ببینید. طبق معمول، Google Docs ممکن است که قسمتی از قالب بندی متن شما را در Word از بین ببرد؛ اما این جدا از بحث چگونگی آپلود اسناد است.

نتیجه

این ابزار کوچک رومیزی کار اضافه کردن اسناد و فایلهای متنی شما را به حساب Google Docs تان بسیار آسان می کند. استفاده از این ابزار خیلی راحت و سریعتر از هر وارد شدن و لاگین کردن درون داشبرد Google Docs برای آپلود فایل ها است؛ بنابراین اگر شما گوگل را ترجیح می دهید برای شما نگه داشتن فایل هایتان در اینترنت آسان تر خواهد شد. همچنین چون این ابزار یک گجت دسکتاپ است، بسیار کمتر نسب به دیگر برنامه های مخصوص گوگل داکس، می تواند بهتر و مفیدتر و در دسترس تر باشد.

لینک ها

دانلود گجت Cloud Drive
اطلاعات بیشتر در سایت پدید آورنده

منبع : www.HowToGeek.com

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *