اپل 4000 متر زمین را برای دیتا سنتر جدیدش به مبلغ 1.7 میلیون دلار می‌خرد

  • 1389/7/16
  • ITTeach
  • 0

مکان، مکان، مکان. مکان کلمه مقدس در معاملات مستغلات است. دانی و کتی فول برایت، ساکن Maiden, NC، این موضوع را به خوبی می دانند. اپل به آن ها 1.7 میلیون دلار پرداخت تا خانه ای که برای 34 سال در آن زندگی می کردند را ترک کنند.

پس از این که این زوج 2 پیشنهاد اپل را رد کردند، اپل به آن ها گفت بر روی خانه یک طبقه ای که در فضای کم تر از یک جریب بنا نهاده شده بود قیمت بگذارند، و آن ها نیز این کار را کردند. این زمین، 34 سال پیش 6000 دلار قیمت داشت.

اکنون زوج فول برایت در یک خانه 390 متری در یک زمین 49 جریبی زندگی می کنند. و این تمام تفاوت نیست، خانه جدید شامل یک جکوزی در اطاق خواب اصلی، و یک دریاچه مصنوعی پر از گربه ماهی و ماهی خاردار است.

چرا اپل چنین رقم هنگفتی را پرداخت. زمین سابق فول برایت در کنار مکانی ست که اپل در حال ساخت یک دیتاسنتر 47000 متری به قیمت 1 بیلیون دلار است. ساخت این مرکز تا پایان امسال به پایان می رسد.

دیوید کاپوچیو(David Cappuccio)، رئیس بخش تحقیقات شرکت آنالیز بازار گارتنر(Gartner) می گوید:

“رشد اپل بسیار چشمگیر بوده است و احتمالا آن ها از ظرفیت خود تجاوز کرده اند. با در نظر گرفتن iTunes و فروشگاه ویدئویی که در حال راه اندازی آن هستند، صحبت از مقادیر عظیم داده است و میلیون ها نفر که تلاش می کنند به این داده به طور هم زمان دسترسی داشته باشند.”

گرچه برنامه های اپل برای این مرکز هنوز به اطلاع عموم نرسیده است، این اعتقاد وجود دارد که این مرکز برای iTunes بر پایه ابر که بسیار انتظار آن را می کشند، و احتمالا تلویزیون اپل(Apple TV) استفاده خواهد شد.

منبع: hothardware

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *