با سرویس FaviGen به سرعت آیکونی برای وب سایت خود خلق کنید!

  • 1389/8/24
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0


آیکون وب سایت ها یا اصطلاحا Favicon (کوتاه شده عبارت favorites icon) آیکن های کوچکی هستند که در نوار آدرس مرورگر وب زمانی که کاربری قصد بازدید از آن وب سایت را داشته باشد ظاهر می شوند. آنها نمایان گر دقت و حوصله طراح وب سایت در توجه به جزئی ترین موارد بوده و دیگر امروزه به بخشی جدایی ناپذیری از استراتژی ها و استاندارد های طراحی صفحات وب تبدیل شده اند. در حالی که اگر بخواهید به شیوه متداول و روتین به طراحی یک  favicon در برنامه های طراحی آیکون های گرافیکی بپردازید ممکن است وقت و انرژی زیادی برده و نیاز به سطحی از دانش، مهارت و خلاقیت های طراحی گرافیکی داشته باشید، سرویسی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم یعنی: FaviGen  قادر است طراحی آیکون وب سایت را  برای شما در کمتر از 10 ثانیه انجام داده و آیکون را به شما تحویل دهد!

به ایم منظور کافیست سری به لیست تصاویر ذخیره شده بر روی کامپیوتر خود زده و تصویری را که می خواهید برای ایجاد favicon  استفاده کنید در رابط کاربری سرویس FaviGen وارد کنید (از طریق گزینه Choose File) و منوی کرکره ای زیر این بخش هم می توانید سایز آیکون  نهایی را مشخص کنید (16×16, 32×32 یا 64×64 پیکسلی). FaviGen  نه تنها به سرعت آیکون را از تصویر موردنظر به شما تحویل می دهد، بلکه یک کد اچ تی ام ال و دستورالعملی ساده در مورد نحوه اضافه کردن favicon به وب سایت شما پیش رویتان می گذارد.

همانطور که ملاحظه می کنید، با این سرویس آیکون وب سایت را  بسیار ساده و به دور از پیچیدگی می توان ایجاد کرد و  در ضمن به دلیل اهمیتی که در طراحی وب برای این مقوله قائلند مدیران سایت ها نمی توانند به سادگی از آن بگذرند. همچنین همان طور که در بالا اشاره شده می توانید سایز  آیکون نهایی خود را از ابعاد 16×16, 32×32 یا 64×64 پیکسلی انتخاب کنید.

ویژگی ها :

–       ایجاد سریع  یک favicon برای وب سایت شما

–       امکان مشخص کردن ابعاد آیکون از بین سه سایز.

–       دریافت کد HTML  برای اضافه کردن favicon  نهایی به وب سایت شما.

–       بدون نیاز به ثبت نام یا پرداخت حق عضویت در سرویس. (رایگان)

ابزار های مشابه: FaviconTool, Favicon-Generator, Favicon.cc و  OnlineIconMaker

برای استفاده از سرویس  FaviGen کافیست به این آدرس مراجعه کنید: www.favigen.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *