محافظت از بوکمارک ها با استفاده از کلمات عبور ( افزونه فایرفاکس )

محافظت از بوکمارک ها با استفاده از کلمات عبور ( افزونه فایرفاکس )
  • 1390/6/30
  • علیرضا
  • 4

بوکمارک یکی از پرکاربردترین بخش های یک مرورگر است . مرورگرها این قابلیت را برای شما فراهم میکنند تا هر دفعه لازم نباشد تا آدرس یک سایت خاص را تایپ کنید . حالا اگر آدرس مورد نظر شما در بخش های داخلی یک سایت باشد نیز باشد کار مشکل تر هم میشود . مثلا من نویسنده ی گویا آی تی هستم . بخش هایی که برای من مهم هستند ، بخش ” نوشتن مطلب جدید ” ، ” دیدگاه ها ” و یا ” پیش نویس ها ” از بقیه مهم ترند . هر کدام را بوکمارک کرده و در نوار بوکمارک مرورگرم نگه داری میکنم . یا اینکه همه را به یک فولدر انتقال میدهم . از این به بعد دیگر نیازی نیست تا وارد قسمت پیشخوان سایت شده و به بخش های مورد نظرم بروم و با کلیک بروی هر کدام از بوکماک ها میتوانم سریعا به آنجا بروم .

اما دلیلی نداره که سایری افرادی که از کامپیوتر من استفاده میکنند ، به آنها دسترسی داشته باشند . مخصوصا که اگر فرد خردسالی هم باشد که قضیه بدتر هم میشود و باید مراقب باشید تا شیطنت نکند .

با مرورگر فایرفاکس و افزونه LiNK PASSWORD این مشکل به راحتی قابل حل است .

ابتدا این افزونه را از گویا آی تی دریافت کرده و نصب کنید .

تقریبا میتوان گفت همه چیز آماده است . حالا میتوانید روی هر بوکمارکی پسورد بگذارید . در واقع آدرس این بوکمارک رمزنگاری میشود و حتی در صورتی که این غیر فعال یا پاک هم بشود ، کسی نمیتواند به آن را باز کند .

روش قرار دادن پسورد روی بوکمارک :

این کار بسیار راحت است . کافیست روی بوکمارک مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Encrypt this link را انتخاب کنید .

پس از آن شما باید پسورد مورد نظر خود را دوباره وارد کنید .

پس از آن با پیغام Ready مواجه خواهید شد که نشاندهنده موفیت آمیز بودن عملیات است .

اما همین کار را میتوانید روی یک فولدر بوکمارک هم انجام دهید . کافیست بوکمارک های مورد نظر خود را به یک فولدر انتقال بدهید . سپس روی آن راست کلیک کرده و گزینه Encrypt all links in the folder را انتخاب کنید .

دوباره باید همان مراحل قرار دادن پسورد را تکرار کنید .

روش حذف کردن پسورد از بوکمارک :

اگر خواستید پسورد روی بوکمارک ها را بردارید ، کافیست روی بوکمارک مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Decrypt this link را انتخاب کنید .

پسورد فعلی از شما پرسیده خواهد شد و با وارد کردن آن ، پسورد حذف خواهد شد و لینک شما نیز از حالت رمزنگاری شده خارج میشود .

حذف پسورد از فولدر بوکمارک ها نیز همین روال را دارد . با این تفاوت که بایستی گزینه Decrypt all links in the folder را انتخاب کنید .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. سلام
    بازم یه مطلب خوب و دست اول
    علیرضا جان من دوست دارم بوکمارک هام رو به صورتی امن در یک سرور داشته باشم تا اگه مشکلی برای سیستمم پیش اومد اونها رو از دست ندم. یکی از دوستانم سینک فایرفاکس رو به من توصیه کرد. نظر تو چیه؟ من چیکار کنم بهتره؟

    1. سلام مهدی جان .
      خواهش میکنم .
      به نظر منم سینک فایرفاکس بهترین گزینه هست . البته میتونی از افزونه هایی مثل xmarks هم استفاده کنی . ولی سینک فایرفاکس به صورت درونی داخل فایرفاکس ایجاد شده و نیازی به نصب افزونه و از این مسائل نداره .
      راستی این مطلب رو در مورد همگام سازی اطلاعات با استفاده از سینک فایرفاکس نوشتم که میتونی بخونی .
      موفق باشی مهدی جان ……….

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *