نقد و برسی تبلت آندرویدی قدرتمند شرکت ایسوس به نام Eee Pad Transformer TF101

نقد و برسی تبلت آندرویدی قدرتمند شرکت ایسوس به نام  Eee Pad Transformer TF101
  • 1391/1/6
  • م. خاتمی
  • 28

بسم الله الرحمن الرحیم

برای بسیاری از کاربران حمل یک لپ تاپ آن هم برای انجام کارهای نه زیاد پیچیده در طول روز و محل کار کمی ناخوشایند است ! پاسخگو این کاربران تبلت ها هستند . تبلت به شما کمک میکند تا کارهای روزانه خود را بدون هیچ مشکلی و بهبترین شکل ممکن انجام دهید ، ویدئو تماشا کنید می توانید با استفاده از تبلت ها  به اینترنت بروید ،بازی کنید و نرم افزار های مورد نیاز خود را بدون هیچ مشکلی اجرا کنید. وزن کم و طراحی زیبا و نه جاگیر تبلت ها باعث شده که نظر بسیاری از کاربران به سمتشان جلب شوند.

سیستم عامل آندروید به شما این امکان را میدهد تا به بهترین شکل ممکن تبلت خود را کنترل کنید و به برنامه های زیادی دسترسی داشته باشید.

هم اکنون تبلت های زیاد آندرویدی با مشخصات متفاوت در بازار موجود می باشد که بعضی از آن ها نسبت به بقیه تبلت ها برجسته ترند. ما در این مقاله به برسی یکی از قدرتمند ترین و در عین حال جذابترین تبلت های آندرویدی به نام  تبلت اسوس ای پد ترنسفورمر تی اف 101(Asus Eee Pad Transformer TF101) خواهیم پرداخت و نگاهی جامع به ویژگی های برتر و نقاط ضعف این تبلت خواهیم انداخت . از شما خواهشمندیم در ادامه این برسی با ما همراه باشید.

مشخصات کلی:

 تبلت اسوس ای پد ترنسفورمر تی اف 101(Asus Eee Pad Transformer TF101)  همان طور که از اسمش مشخص است ساخت کمپانی محبوب ایسوس می باشد ، این تبلت در دو مدل همراه با صفحه کلید و پایه و بدون آن با حافظه داخلی 16 یا 32 عرضه می شود. اسوس ای پد ترنسفورمر تی اف 101 از  سیستم عامل آندروید نسخه 3.0 (Android 3.0 Honeycomb) و یک پردازنده 2 هسته ای (NVIDIA® Tegra™ 2 1.0GHz dual-core) دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط با کیفیت 1080p از جمله ویژگی های برجسته این تبلت است که در ادامه به برسی هرکدام خواهیم پرداخت.

طراحی:

اسوس ای پد ترنسفورمر تی اف 101 طراحی بسیار زیبا و لذت بخشی دارد. ابعاد کلی دستگاه 271 × 171 × 12.98 میلیمتر بوده و دارای وزن 680 گرم می باشد البته اگر صفحه کلید را هم به آن متصل کنیم وزن آن به 1.27 کیلوگرم که تقریبا برابر با وزن یک نت بوک است خواهید رسید. طراحی بسیار زیبا کیبورد و تاچ پد نیز در این مدل بسیار دلنشین و حرفه ایست و به شما در تایپ کردن هرچه سریع تر و تسریع در انجام کارهایتان بسیار کمک میکند.

در کاره ی سمت چپ این دستگاه دکمه ی Power/Screen قرار گرفته و در قسمت سمت راست تبلت هم جک هدفون،شیار کارت حافظه‌ی Micro SD و  پورت Mini HDMI قرار گرفته است. در قسمت زیرین تبلت هم یک پورت 40pin Connector برای اتصال آن به صفحه کلید یا برق قرار گرفته است.

شما می توانید با استفاده از پورت های موجود بر روی صفحه کلید به آن فلش مموری یا ماوس وصل کنید و از کارکردن با آن لذت ببرید !
داشتن رنگ قهوه ای هم به این تبلت جلوه ای خاص بخشیده است .

پردازنده:

پردازنده قسمتی بسیار مهم در تبلت ها و اسمارت فون ها به حساب می آید . اگر تبلت شما دارای یک پردازنده قدرتمند باشد شما میتوانید بدون هیچ مشکلی برنامه ها و بازی های خود را روی آن اجرا کنید.   ای پد ترنسفورمر تی اف 101 از یک پردازنده 2 هسته ای 1 گیگاهرتزی (Tegra™ 2, Dual-Core CPU)ساخت شرکت Nvidia بهره می برد این پردازنده به شما این امکان را میدهد که بدون هیچ مشکلی سنگین ترین برنامه ها را روی آن اجرا کنید و با قابلیت چند زبانه (Multi-Task Support) برنامه های مختلفی را همزمان با هم اجرا کنید !

ما به شما اطمینان  می دهیم  که این پردازنده کارهای شما را در سریع ترین زمان ممکن و بدون کوچکترین مشکلی انجام می دهد. با خیال راحت میتوانید بازی مورد علاقه یا نرم افزار مورد نظرتان را روی آن نصب کنید و از کار کردن با آن لذت ببرید.

سیستم عامل:

ای پد ترنسفورمر تی اف 101 همان طور که قبلا هم به آن اشاره شد از سیستم عامل آندروید نسخه 3.0  (Android 3.0 Honeycomb) بهره می برد که با توجه به بهینه سازی های انجام شده روی آن کارکردن در محیط این سیستم عامل نه تنها خسته کننده نیست بلکه باعث نشاط و هیجان می شود.

“”همانطور که گفتیم این تبلت مجهز به سیستم عامل بسیار محبوب Android 3.0 می‌باشد که در کنار iOS4 برای تبلت بهترین است. اینترفیس یا واسط کاربری که ایسوس برای آن قرار داده بسیار جذاب است. پس از روشن کردن دستگاه با یک تصویر پس زمینه از ظرف بزرگ آبی مواجه می‌شوید که چند قطعه یخ در آن قرار دارند. وقتی شما تبلت را حمل می‌کنید یا تکان می‌دهید این قطعات یخ نیز جابجا می‌شوند و جالب‌تر اینکه سطح آب بسته به میزان شارژ باتری شما متغیر است و با لمس کردن آب در آن حباب ایجاد می‌شود. ما این نما را بسیار دوست داریم و به نظرمان خیلی سرگرم کننده و جذاب است. ایسوس همچنین شکل دکمه‌های ردیف پایینی تصویر را هم عوض کرده است. دکمه‌های Back، Home و Recent Applications بیش از پیش ابتدایی به نظر می‌رسند. به جز اینها TF101 اینترفیس Honeycomb استانداردی دارد. از آن جایی که سیستم عامل Android یک سیستم عامل Open Source است خود ایسوس توانسته این تغییرات را ایجاد نماید. خیلی چیزها است که درباره‌ی واسط کاربری Android 3.0 دوست داریم. به عنوان مثال سیستم هشدار یا Notification محبوب آن، ویجت‌های تعاملی، مرورگری اینترنت وابسطه به Tab‌ها و منوهای قرینه می‌شوند. همچنین این مسئله که چقدر انجام تنظیمات در پنج صفحه‌ی خانگی آسان است و اینکه می‌توانید با عمل Drag & Drop پیام‌های ایمیل را به صندوق Gmail بیندازید را هم دوست داریم. البته مسائلی نیز درباره‌ی آن هست که دوست نداشته باشیم. مثلا شما وقتی از قسمت پایین و سمت چپ تصویر با لمس کردن منوی Recent Application را باز می‌کنید دست کم 5 آیکون بند انگشتی نشان داده می‌شوند که از طریق آن می‌توانید آخرین برنامه‌هایی که باز کرده‌اید را ببنید ولی از این طریق نمی‌توانید آن‌ها را ببندید. منبع :دیجی کالا“”

صفحه نمایش:

ای پد ترنسفورمر تی اف 101 از یک نمایشگر  10.1 اینچی با وضوح تصویر 1280X800 پیکسل بهره می برد. کیفیت دید از زاویه نیز به دلیل به کارگیری فن آوری IPS Panel بسیار عالی و قابل قبول بوده همچنین قابلیت چند لمسه (10 finger multi-touch support) بسیار حساس از جمله ویژگی های این بخش اند. این نمایشگر در مقابل جذب اثر انگشت نسبت به مدل های مشابه مقاوم تر است و کنتراست خوبی را ارائه میکند.

شما با استفاده از این صفحه نمایش می توانید به انجام کارهای خود از جمله تماشای ویدئو ، بازی و وب گردی با نهایت کیفیت بپردازید و مطمئن باشید که از کارکردن با آن خسته نخواهید شد همچنین خواندن کتب الکترونیکی نیز در این تبلت بسیار لذت بخش است.

دوربین :

بیش تر تبلت های موجود آندرویدی دارای دوربین می باشند . البته این دوربین بسته به شرایط متفاوت است بعضی تبلت ها وب کم و بعضی ها دوربین دارند! ای پد ترنسفورمر تی اف 101 سنگ تمام گذاشته و هر دوی آن ها را روی تبلت برای شما تعریف کرده است . یک وب کم برای مکالمه ویدئویی با کیفیت قابل قبول 1.2 مگاپیکسل و یک دوربین در پشت تبلت با کیفیت 5 مگاپیکسل که قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 1080p دارد.

البته دوربین پشتی آن فلاش ندارد و عملکرد آن در هنگام حرکت سوژه تعریفی نیست ! این دوربین دارای قابلیت فوکوس خودکار نیز می باشد.

در کل عملکرد این بخش قابل رضایت است اما نه برای یک کار حرفه ای بلکه برای یک استفاده عمومی .

باتری :

ای پد ترنسفورمر تی اف 101 در حالتی که شما در حال پخش یک ویدئو 720p باشید و روشنایی صفحه نمایش نیز 60 باشد تا 9.5 ساعت دوام خواهد آورد اما اگر صفحه کلید مخصوص را به آن متصل کنید این زمان به 16 ساعت  افزایش خواهد یافت.

9.5 hours; 24.4Wh Li-Polymer Battery

16 hours with dock  || The estimated maximum battery life is measured by playing 720p video, LCD brightness 60 nits.

به طور کل عملکرد باتری نسبت به مدل های مشابه قابل تحسین است و همان طور که در ویدئو تبلیغ این محصول هم اشاره شده است این تبلت دارای دو  باتری جداگانه یکی بر روی خود تبلت و دیگری بر روی صفحه  کلید می باشد که عملکرد آن بسیار جالب است! مثلا زمانی که تبلت شما شارژ تمام میکند میتوانید صفحه کلید را به آن متصل کنید و از شارژ آن استفاده کنید

صدا :

آیا  همیشه دوست داشته اید تبلتی داشته باشید که در کنار صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت اش بلندگو های با کیفیتی هم داشته باشد ؟

ای پد ترنسفورمر تی اف 101 درای بلندگو هایی استریو است که به راحتی در یک محیط نسبتا شلوغ صدای آن را به خوبی خواهید شنید فناوری به کار رفته هم SRS Premium Sound می باشد.همچنین دارای یک خروجی صدای 3.5 میلیمتری استاندارد نیز می باشد.

عملکرد این بخش بسیار خوب بود و بیش تر شبیه به نت بوک ها می باشد.

حافظه:

این تبلت دارای دو مدل 16 گیگابایت و 32 گیگابایت می باشد که شما میتوانید حافظه مورد نظر را تا سقف 32 گیگابایت از طریق شیار کارت  Micro SD افزایش دهید. می توانید بدون هیچ نگرانی به ذخیره فایل ها و اسنادتان بر روی تبلت بپردازید و هیچ بیمی  از این نداشته باشید که ممکن است حافظه تبلت شما پر شود البته شاید در مقایسه با لپ تاپ ها این مقدار حافظه کم باشد اما برای یک تبلت آندرویدی بسیار مناسب است.

دیگر امکانات :

تبلت ای پد ترنسفورمر تی اف 101 از امکانات نسبتا خوبی برخوردار است که از جمله آن ها میتوان به مسیر یاب(GPS) ،بلوتوث ،ژیروسکوپ ، G-Sensor

،Light Sensor،قطب نما ،USB و HDMI  اشاره کرد که به نظر برای یک تبلت آندرویدی بسیار مناسب بوده و نیاز های عمومی کاربر را برطرف می کند.

“”ایسوس تبلت خود را با برنامه‌های کاربردی و مفید زیادی همراه کرده است. ASUS’ MyCloud یک برنامه‌ی کوچک Suit است که در داخل خود برنامه‌هایی چون My Content, My Desktop, و @vibe را جای داده است. MyContent نسخه‌ی ایسوس از Dropbox است. این برنامه اجازه‌ی آپلود فایل‌ها به سیستم Cloud را به شما می‌دهد. همچنین از طریق آن می‌توانید بین اسناد جستجو کنید، Favorite‌های خود را ذخیره نمایید و حتی یک گروه فولدرهای اشتراکی را راه‌اندازی کنید. این سیستم برای یک سال نخست با حافظه‌ی 2 گیگابایت رایگان است. My Desktop به شما اجازه می‌دهد تا با Splashtop Remote به صورت از راه دور با رایانه‌ی دسک تاپ خود ارتباط برقرار کنید. البته نیاز است که برنامه‌ی Splashtop Remote Streamer را بر روی رایانه‌ی خانگی خود نصب کنید. در تست‌هایی که انجام دادیم عملکرد آن خیلی سریع و عالی بود. برنامه‌ی @vibe به شما امکان گوش دادن به موسیقی به صورت Stream از طریق اینترنت را می‌دهد. همچنین می‌توانید به شبکه‌های رادیویی هم گوش کنید. یک برنامه‌ی Polaris Office بر روی این تبلت وجود دارد که کاملا با Microsoft Office سازگار است. برای مثال می‌توانید اسناد Microsoft Word را با آن باز کنید و آن را ویرایش کنید. البته ویرایش به ویژگی‌های مهم‌تر محدود می‌شود و همه‌ی امکانات برنامه‌ی اصلی را در اختیار نخواهید داشت. به هر صورت برنامه‌های دیگری هم بر روی این تبلت نصب شده‌اند که حجم نقد و بررسی اجازه‌ی صحبت کردن درباره‌ی آن‌ها را به ما نمی‌دهد. با این حال شما می‌توانید با این تبلت به Android Market یا فروشگاه آندروید دسترسی پیدا کنید و از بین 200,000 برنامه‌ی نوشته شده برای سیستم عامل آندروید انتخاب و دانلود کنید. منبع :دیجی کالا“”

جمع بندی:

تبلت Asus Eee Pad Transformer TF101 یک انتخاب هوشمندانه برای کاربران آندرویدی است . البته نقطه ضعف هایی هم دارد مثلا اینکه دوربین آن فلاش ندارد که به نظر این یک سلیقه شخصی است تا نقطه ضعف . این تبلت آن قدر ویژگی برجسته در خود جای داده است که اگر نقطه ضعفی هم باشد دیده نمی شود . به طور کل با پردازنده قوی 2 هسته ای و آندروید نسخه سه یک تبلت کاملا حرفه ای و بی نظیر برای آندروید دوستان می باشد ، خصوصا آن هایی که زیاد از تایپ کردن روی صفحه نمایش تبلت لذت نمی برند و علاقه دارند انگشتان خود را روی دکمه های صفحه کلید بفشارند !

اگر به دنبال تبلتی قدرتمند و در عین حال کاربردی و با قیمتی مناسب میگردید ما به شما Asus Eee Pad Transformer TF101 را پیشنهاد میکنیم.

از اینکه تا اینجا با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 28 دیدگاه
  1. salam khasteh nabashid sal no mobarak
    mikhastam bebinam aya tablet tf101 16g ra mitavan be enternet vasl kard albateh be ghir az estefadeh az wiireles
    yani mishe ba sim kart bahash be enternet vasl shod

    1. سلام مسعود جان
      سال نو شما هم مبارک.
      این تبلت نمی تواند با استفاده از سیم کارت به اینترنت متصل شود(قابلیت نصب سیم کارت ندارد) اما همان طور که اشاره کردید وایرلس و شبکه بیسیم بله.
      موفق باشید.

    2. اگر بلوتوث گوشیت روشن و با تبلت جفت کنی و اینترنت سیم کارتت فعال باشه می تونی در هرجا با بلوتوث گوشیت با تبلتت به اینترنت بری .
      موفق باشید
      البته هزینش بالاست . تقریبا دقیقه ای ۳۰۰ تومان

  2. خوب بود.منبعی که ازش استفاده کردی و ترجمه کردی رو هم بگو لطفا.به من هم سر بزن خوشحال میشم نویسنده جوان

  3. مطالب قدیمی و تکراری!! 🙁
    فکر نکنم حتی با تبلت TF101 کار کرده باشید و فقط این مطالب رو جمع آوری کردید

    1. با سلام
      این یک مقاله نقد و برسی است و ما در آن به معرفی و برسی ویژگی های برجسته و نقاط ضعف دستگاه می پردازیم. ممکن است این مطلب برای شما تکراری باشد اما برای اولین بار است که در گویا آی تی منتشر میشود !
      اما راجع به کارکردن با تبلت باید عرض کنم که ما در حد توان خود و با توجه به آنچه که در دست داریم در تلاشیم اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار کاربران قرار دهیم و صرفا لازم نیست شخصی با دستگاه کار کند و بعد نقد و برسی بنویسد! (البته در این صورت مطمئنا کیفیت مقاله افزایش خواهد یافت)
      موفق و پیروز باشید.
      یا علی

    1. با سلام
      ممکن است موضوع کپی (برداشتن ) و پیست (چسباندن) که اشاره کردید در مجلات اینترنتی مشابه وجود داشته باشد اما ما در مجله اینترنتی گویا آی تی تمام تلاش خود را میکنیم که به قانون کپی رایت (حق تکثیر) احترام بگذاریم و در صورت استفاده از مطالب دیگر تارنما ها و رسانه ها منبع آن را ذکر کنیم.
      منابع استفاده شده در این مقاله هم تارنما دی جی کالا (در متن مقاله ذکر شده است) و همچنین مشخصات و توضیحات دقیق در تارنما اصلی ایسوس به نشانی می باشد.
      موفق و پیروز باشید.
      در پناه حق

  4. من قبل از عید قیمت کرده بودم.هشتصد هزار تومن بود که با این قیمت و مانیتور نسبتا کوچیکش نمی ارزه اصلا.در واقع همش ÷ول طراحیش رو داری میدی تا کاراییش

    1. کاراییش خوبه
      مانیتورش اندازه ایپد هست (10 اینچه) و انداز بدنه کمی بزرگتر از ایپد هست . ولی اثر انگشت خیلی زود روش معلوم میشه و سریع باید تمیز کرد
      دوربینش تعریفی نداره .
      باتری دوام مناسب رو داره .

  5. salam man tf101 daram
    vaghan azash raziam 720 ham kharidam on avala ke omade bod
    ama ye moshkeli baram pish omade . az on moghe ke be android 4 updateesh kardam bazi vaghta logo asus miad va hamin jori lcd roshan mimone hamon logoei ke moghe roshan kardan miad
    age nafahmi ke in tori shode ta sobh roshan mimone man sors android 4 ro az site asus gereftam ama pasvand filesh bz hast ke tablet nemitone bekhone hala baiad chi konam,??

  6. شما Ipad اپل رو توصیه می‌کنید یا TF101 رو؟ من یک مقداری هم میخوام جایگزین لپ تاپ بشه.

    1. اگر گدجت های ipad رو تبلت ایسوس نداره
      بنظر من تنها تفاوت مهمشون اینه

    2. هیچ چیز جایگزین لپ تاپ نمیشه البته اونم ایسوسش

  7. سلام
    من این تبلت را دارم و آن را آپدیت کردم و اندروید آن ۴ شده ولی سرعت آن خیلی پایین اومده و بازی هارا بد نشان می دهد علت آن چیست؟
    تبلتم ۳۲ گیگابایتیه و سه تا فلش ۸ گیگ روشه ممکنه واسه اینها باشه؟
    درضمن آیا این تبلت ویروس میگیره؟ویروس کش خوب چیه؟
    آیا میشه ویندوز فون ۷ روش نصب کرد؟
    جواب زهرا خانم:
    تی اف ۱۰۱ بهتر است.

    ممنون

  8. سلام دوستان میخواستم بدونم میشه سیستم عامل این تبلت رو به ویندوز تغییر داد ؟البته تمام امکاناتی رو که تقریبا لازم هست رو داره ولی بازم می مونه نظر کارشناسی شما عزیزان که باید زحمتشو بکشید و به من بگید .تا الان که از این تبلت خیلی راضیم ولی به دلایلی به خاطر نوع کارم احتیاج به ویندوز دارم اگه راهی هست که ویندوز رو بشه روش نصب کرد بهم اطلاع بدین.اما نه اون نوع ویندوز هایی که سرعتشوبد رقم میاره پایین.باتشکر از شما عزیزان

  9. با سلام فونپد ایسوس بهترین تبلت ایسوس است.
    مشخصات:
    دسترسی به شبکه های وایرلس
    قابلیت نصب سیم کارت ومکالمه وپیامک همانند یک گوشی موبایل
    GPRS اینترنت سیم کارت
    آندروید ۴
    GPS
    گوگل map
    قابلیت کتاب خواندن
    حافظه ۴,۴۷ گیگابایتی
    دوربین با کیفیت ۲ مگاپیکسل
    بلوتوث
    حسگر شتاب سنج
    حسگر ژیروسکوپ
    کارت خوان
    کارکرد باتری ۲۴الی ۴۸ساعت
    قطبنما
    صفحه ۷اینچ
    و…
    این تبلت را به همه توصیه میکنم.
    با تشکر

  10. سلام تبلت فون تک سیم کارت خریدم گذر واژه رو فراموش کردم لطفا” کمکم کنید .ممنون

  11. سلام.دوستان خوب میتونید یه کمکی به من بکنید؟من یه وسیله میخوام با شرایط زیر نمیدونم تبلت خوبه یا ایپد. سیم کارت خور باشه,باتری قوی داشته باشه,دوربین عالی داشته باشه,کیفیت تصاویرش,گرافیک بالایی داشته باشه,بشه باهاش بازی کرد من خیلی اهل بازی هستم,سرعتش بالا باشه,صداش عالی باشه,10اینچی باشه,کیبورد هم داشته باشه چه بهتر,انتخاب رنگ با خودم باشه,قیمتش هم مناسب باشه,فلش خور هم باشه.حافظه بالایی هم داشته باشه.هر کی بتونه راهنماییم کنه ازش ممنون میشم.

  12. خیلی راجبش پرسوجو کردم,هرکی یه چیزی کفت و یکی دیگه کوبیدش.من هم دانشی در این مورد ندارم و اصلآ هم سر در نمیارم.یه چیز عمریو باحال میخوام که پشیمونم نکنه.با چیزهایی که بالا گفتم نتونستم اونی که مد نظرمه پیدا کنم.یه راهنمایی دوستانه میخوام .عجله هم دارم تو خرید.

  13. سلام.بروبچ!چی شد؟همتونو زامبیا خوردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا هیشکی جوابنمیده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. اگه تبلت عمری میخوای، تبلت بلک بری و اگه لپتاپ عمری میخوای لنوو سری w یا سری T. که به تینک پد معروفه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *