روس ها ، سلاطین میلیون دلاری دنیای زیر زمینی اینترنت

روس ها ، سلاطین میلیون دلاری دنیای زیر زمینی اینترنت
  • 1391/2/10
  • علیرضا
  • 3

در بین هکرهای ساکن سایر کشورهای جهان ، شاید کمتر بتوان مانند هکرهای روسی پیدا کرد که از این راه به ثروت های هنگفت چند ده و یا چند صد میلیون دلاری برسند . یک شرکت امنیتی روسی به نام Group-IB که با دولت روسیه و بانک ها در زمینه افزایش سیستم های امنیتی همکاری دارد ، اعلام کرد که سهم هکرهای روس از بازار جرائم اینترنتی حدود 12.5 میلیارد دلار تخمین زده میشود که این میزان معادل دو برابر سال گذشته است .

اما روس ها چگونه از راه هک میتوانند به این میزان درآمد داشته باشند ؟؟؟ جواب ساده است . هکرهای روس به کامپیوترها و گوشی های موبایل شما نفوذ میکنند و از این طریق هزاران و شاید میلیون ها اطلاعات ارزشمند را به بدست خواهند آورد . پس از اینکه این اطلاعات جمع آوری شد ، سپس آنها را در وبسایت های فروش اینگونه اطلاعات که به وبسایت های زیر زمینی مشهور هستند ، به فروش میرسانند . مطمئن باشید که همیشه افرادی هستند تا برای این اطلاعات ارزشمند خیل عظیم کاربران ، پول های هنگفتی خرج کنند .

در اوایل سال جاری ، فیسبوک توانست گروهی که سازنده تروجان Koobface بودند را نابود کند . همه ی پنج عضو این گروه ساکن شهر سن پترزبورگ روسیه بودند . آقای ” یوجین کسپرسکی ” مدیر عامل شرکت امنیتی معتبر و نام آشنای کسپرسکی در مورد اعضای این گروه میگوید : ” این افراد به لطف مهارتی که در زمینه هک و نفوذ داشته اند به میلیونرهای بزرگی تبدیل شده اند ” .

آقای ” ایلیا ساچکو ( Ilya Sachkov ) ” مدیر عامل شرکت Group-IB نیز در این مورد میگوید : ” جرایم اینترنتی نشات گرفته از روسیه ، سالانه میلیاردها دلار هزینه برای اقتصاد جهانی به بار می آورد ” . وی همچنین ادامه میدهد : ” گرچه دولت روسیه گام های بسیار مثبتی در این زمینه برداشته است ، اما ما فکر میکنیم که برای حل مشکلات مربوط به جرایم رایانه ای باید تغییراتی در روش های اجرای قانون و همکاری های مناسب بین المللی ایجاد شود ” .

در لیستی از مولتی میلیونرهای روسی که جزو اسپمرهای بزرگ دنیا هستند میتوان نام نابغه های روسی عضو گروه Koobface را مشاهده کرد . فرد اصلی یا همان رهبر این گروه ، آقای ” آنتون نیکولائویچ کوروتچنکو ” میباشد . نام مستعار این فرد نیز ” KortReal ” است .

چهار عوض دیگر گروه Koobface عبارتند از :

1- آقای استانیسلاو آودِیکو ( Stanislav Avdeyko ) با نام مستعار leDed

2- آقای الکساندر کولتیشِو ( Alexander Koltyshev ) با نام مستعار Floppy

3- آقای رومن پی. کوتورباک ( Roman P. Koturbach ) با نام مستعار PoMuc

4- آقای سویاتوسلاو پولیچوک ( Svyatoslav Polichuck  ) با نام مستعار PsycoMan

همچنین میتوان به آقای ” ولادیسلاو خوروخورین ( Vladislav Khorokhorin ) ” سی ساله ( با نام مستعار BadB ) اشاره کرد . او در شهر ” نتانیا ” اسرائیل زندگی میکرد و دو وبسایت با آدرس های Dumps.name و BadB.biz را راه اندازه کرده بود . این دو وبسایت مختص فروش اطلاعات کارت های بانکی کاربران بود . این فرد به مدت 8 سال پیشتاز جمع آوری اطلاعات کارت های بانکی کاربران بوده است .

در تاریخ 7 اوت سال 2010 ، این فرد در حالی توسط ماموران مرزی فرانسه در فرودگاه شهر ” نیس ” دستگیر شد که منتظر پرواز به سمت مسکو بود . او متهم به تقلب و سرقت اطلاعات شده بود . اگر در هر دو مورد از اتهامات گناهکار شناخته شود ، احتمال دارد به 12 سال زندان محکوم شود . علاوه بر این او باید 250 هزار دلار خسارت بپردازد . هم اکنون این فرد در فرانسه در بازداشت به سر میبرد و مقامات آمریکایی برای استرداد او به ایالات متحده هر کاری انجام میدهند .

وکلای او در شهر نیویورک و در شرکت حقوقی Bukh که توسط وکیل شخصی این فرد یعنی آقای Arkadiy Bukh اداره میشود ، پیگیر امورات قضایی وی هستند . این شرکت همچنین وکالت یکی فرد دیگری به نام ” اولگ نیکولاینکو ( Oleg Nikolayenko ) ” را بر عهده دارد که به جرایم سایبری متهم شده است .

اولگ نیکولاینکو ( با نام مستعار Mega-D ) نیز یکی از افرادیست که در دنیای زیر زمینی اینترنت شناخته شده است که به او لقب پادشاه اسپم را داده اند . شرکت Gropu-IB تخمین میزند که او تنها در روسیه 830 میلیون دلار از طریق فروش اطلاعات درآمد کسب کرده است .

این فرد توسط پلیس فدرال آمریکا ( FBI ) در نوامبر 2010 در شهر لاس وگاس دستگیر شد . اتهام وارده به وی نیز نقض قانون CAN-SPAM ( که قانونی در راستای مبارزه با اسپم ها میباشد ) در ایالات متحده است .

اف . بی . آی با استفاده از اطلاعاتی که پس از دستگیری دو اسپمر آمریکایی به نام های ” جودی اسمیت ” و ” لنس اتکینسون ” بدست آورد ، توانست به فعالیت های غیر قانونی نیکولاینکو پی برده و وی را دستگیر کند . ظاهرا نیکولاینکو فعالیت هایی نیز در زمینه فروش داروی های غیر قانونی و تقلبی داشته است .

از دیگر هکرهای میلیونر روسی میتوان به ” یوینی آنیکین ( Yevgeniy Anikin ) ” بیست و هفت ساله اشاره کرد . او با استفاده از مهارت های خود در زمینه هک و نفوذ ، توانسته است مبلغ 9.5 میلیون دلار را از حساب بانک سلطنتی اسکاتلند به حساب شخصی خود واریز کند . این فرد هم اکنون در حال پشت سر گذاشتن محکومیت پنج ساله ی خود در زندان است .

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. میگم ایرانی ها هم فک کنم تو زمینه هک خیلی خفنن، ولی چون بچه های خوبی هستن این کار رو نمیکنن.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *