کتاب نحوه ساخت سیستم عامل هکینتاش

کتاب نحوه ساخت سیستم عامل هکینتاش
  • 1391/2/20
  • ITTeach
  • 8

امروز در خدمت شما هستیم با کتابی دیگر از سلسله کتاب‌های گویاآی‌تی ، هر چند روزهای سختی برای گویاآی‌تی در حال گذر است و با چالش‌های بسیار زیادی روبرو هستیم ولی تمام سعیمان را می‌کنیم که بتوانیم بهترین خدمات را به کاربران وفادار گویاآی‌تی ارائه کنیم.

در این کتاب شما

با اصطلاح بسیار جدید در دنیای فناوری روبرو می‌شوید بنام هکینتاش . همانطور که از نام کتاب متوجه می‌شوید منظور همان هک است اما چه چیزی را باید هک کرد، بله شما باید سیستم عامل مک اپل را هک کنید تا دارای یک سیستم عامل آزاد با نام هکینتاش داشته باشید . این کتاب دارای سه بخش می‌باشد که عبارتند از: ۱- آماده سازی ۲-نصب OS X ۳- تنظیمات OS X .

اما خیلی از دوستان در تهیه این کتاب ما رو یاری رساندند و با صبر و بردباری خودشون به ما امید و فرصت دادند تشکر می‌کنم از مترجم این کتاب آقای بابک هزاوه که با ترجمه عالی خودش یه کتاب ایده‌آل و ناب رو به دوستداران آی‌تی هدیه داد و همچنین از آقای محمدرضا رشیدی هم تشکر می‌کنم بابت ویراستاری این کتاب و همچنین طراح جلد این کتاب خانم ویدا غلامی

یک کامپیوتر هکینتاش همان‌طور که از نامش بر می‌آید یک کامپیوتر است که توسط خود شما یا فروشنده‌ای به غیر از اپل ساخته شده و نسخه هک‌شده‌ای از سیستم عامل اپل یعنی مکینتاش روی آن نصب شده است. این سیستم عامل به‌طور رسمی برای نصب روی سخت‌افزارهای خود اپل طراحی شده ولی هکینتاش به زبان ساده سخت‌افزاری غیر از اپل است که از سیستم عامل آن استفاده می‌کند.

گرچه اپل با تلاش‌های انجام شده برای استفاده از سیستم عامل آن در کامپیوترهایی غیر از کامپیوترهای خودش مقابله می‌کند، بسیاری از افرادی که با دنیای فناوری سروکاردارند ترجیح می‌دهند که از اپل سخت‌افزار نخرند و زمان و تلاش زیادی را صرف می‌کنند تا یک هکینتاش بسازند. دلایل زیادی برای این کار وجود دارد:

۱. اپل تنها چند تنظیم محدود و خاص را برای سخت‌افزارهای محصولاتش ارایه می‌کند. کاربران قدیمی کامپیوترهای شخصی دوست دارند که این امکان را داشته باشند که سخت‌افزار موردعلاقه‌شان را همراه با جزییات موردنظرشان انتخاب کنند که این انتخاب‌ها ممکن است جزو آن سخت‌افزارهایی که اپل ارایه می‌کند نباشد.

۲- به‌روزرسانی و تغییر تنظیمات سخت‌افزارهای اپل هزینه زیادی دارد. به‌روزرسانی رم از ۴ گیگابایت به ۸ گیگابایت در فروشگاه اپل ۲۰۰ دلار آب می‌خورد.

۳- فیلم‌سازان و تدوینگران مستقل (به منظور استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای ویرایش فیلم مانند Adobe’s Premiere Pro یا فاینال کات) و عکاسان حرفه‌ای و نوازندگان جهت استفاده از نرم‌افزارهای موردنظرشان مانند  Aperture، Avid’s Pro Tools،Ableton Live ، لاجیک استودیو و همچنین صرف هزینه کمتر ترجیح می‌دهند که از هکینتاش استفاده کنند.

۴- برخی نیز علاقه دارند که از سیستم عامل اپل استفاده کنند اما از طبیعت متن بسته و انحصارطلبانه اپل دل خوشی ندارند.

لینک دانلود نحوه ساخت سیستم عامل هکینتاش 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 8 دیدگاه
  1. کتاب نحوه ساخت سیستم عامل هکینتاش -> مکینتاژ(ش)
    سایت خوبی دارین ، ولی در تایپ مطالب یا حداقل عنوان اونها بیشتر دقت کنید.
    موفق باشید

    1. به این جمله دقت کن!

      هکینتاش همان‌طور که از نامش بر می‌آید یک کامپیوتر است که توسط خود شما یا فروشنده‌ای به غیر از اپل ساخته شده و نسخه هک‌شده‌ای از سیستم عامل اپل یعنی مکینتاش روی آن نصب شده است.

  2. سلام

    آقا ما نگران شدیم باز چه اتفاقی براتون افتاده ، چی شده؟ می خواهند سایتتون رو پلمپ کنند یا مشکل با سرور دارید یا مشکل مالی

  3. به نام یزدان بخشاینده بخشا
    درود
    وقعا دست همگی برای زحمتی که کشیدید درد نکنه
    من این سیستم عامل رو نصب کردم
    ولی حیفم اومد اونو به لینوکس ترجیح بدم!
    به هر حال دانلودش کنم ببینم چی به چیه

  4. سلام
    من برای دانلود به صفحه ۴۰۴ داخل سایتتون بر میخورم
    اگه امکانش هست آدرس دهیتونو درست کنید
    تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *