ایجاد رمز عبور تصویری در ویندوز 8

ایجاد رمز عبور تصویری در ویندوز 8
  • 1391/5/1
  • امیر امام جمعه
  • 0

ویندوز 8 قابلیتی را در اختیار کاربران قرار میدهد که به وسیله آن میتوانند یک رمز عبور تصویری برای وارد شدن به محیط ویندوز ایجاد کنند که جایگزینی برای رمز های عبور متنی و عددی است. در اولین گام برای انجام این کار شما باید تصویر مورد نظر خود را در پوشه تصاویر (Pictures) موجود در ویندوز کپی کنید. بعد از این که تصویر خود را انتخاب کردید میتوانید دایره ها و خطوطی را برای ایجاد یک مانع امنیتی رسم کنید. سپس برای ورود به ویندوز باید اشکالی را که رسم کرده اید به کمک حرکات خود بکشید و ویندوز پس از تشخیص آن اجازه ورود شما را میدهد. به نظر میرسد ایجاد یک رمز عبور تصویری برای کاربران تبلت ها آسان تر باشد ولی با این حال نیز کاربران رایانه های خانگی میتوانند با موس خود اشکال دلخواه خود را رسم کنند. در قسمت پایین نحوه ایجاد یک رمز عبور تصویری را در ویندوز 8 به شما یاد میدهیم.

1- از صفحه “Start” ، عبارت “picture password” را تایپ کنید. سپس از قسمت جستجو بر روی دسته موضوعی “Settings” بروید. بعد از جستجو و نمایش نتیجه بر روی “Create or change picture password” کلید کنید.

2- از قسمت “PC Settings” بر روی گزینه “Sign-in” کلیک کنید و بعد “Create a picture password” را بزنید. در این قسمت لازم است که رمز عبور متنی را که قبلا تعیین کرده اید ، وارد کنید.

3- در صفحه ای که عبارت “Welcome to picture password” نمایش داده شده است به شما آموزش داده میشود که چگونه رمز عبور تصویری خود را ایجاد کنید.

4- در پنل موجود در سمت چپ بر روی کلید “Choose picture” کلیک کنید. در این قسمت تمامی تصاویری که در فولدر عکس های شما در ویندوز قرار دارد نمایش داده میشود. در آخر تصویری دلخواه خود را انتخاب کنید و کلید “Open” را بزنید.

5- بسته با اندازه تصویر میتوانید آن را از نظر افقی یا عمودی تغییر دهید و به قسمت دلخواه خود انتقالش دهید. پس این که تغییرات دلخواه خود را اعمال کردید بر روی کلید “Use this picture” کلیک کنید.

6- در صفحه “Set up your gestures” باید به ترتیب حرکات دلخواه خود را به وسیله اشکال مختلف ایجاد کنید. شما اجازه دارید 3 نوع حرکت را انتخاب کنید و در ادامه “Confirm your gestures” را بزنید. اگر در انجام این کار موفق باشید میتوانید برای پایان گزینه “Finish” را بزنید در غیر این صورت باید دوباره حرکات خود را انتخاب کنید.

7- با زدن کلید “Windows” به منوی شروع ویندوز منتقل شوید. بر روی اکانت خود کلیک کنید و برای خروج از آن Sign out را بزنید.

8- حالا برای ورود دوباره به ویندوز یک کلید را فشار دهید تا صفحه مورد نظر برای رمز عبور تصویری ظاهر شود. برای ورود 3 حرکتی را که در قبل ایجاد کرده اید را با دست خود بکشید. اگر به درستی آنها را رسم کنید ویندوز به شما اجازه میدهد تا به محیط اصلی وارد شوید.

با این حال باز هم بسیاری از کاربران رمز های عبور متنی و عددی را به رمز تصویری ترجیح میدهند ولی باید اشاره کرد که این نوع رمز عبور بیشتر در ذهن باقی میماند و استفاده از آن نیز برای کابران آسان تر است.

منبع : Cnet

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *