افزایش عمر باتری گوشی با قابلیت Deep Sleep ( آندروید )

افزایش عمر باتری گوشی با قابلیت Deep Sleep ( آندروید )
  • 1391/10/5
  • علیرضا
  • 0

در دستگاه های آندرویدی پس از اینکه مدتی زمان مشخصی دستگاه را بدون هیچ فعالیتی رها کنید ، حالت deep sleep به صورت خودکار فعال خواهد شد . در واقع هنگامی که دستگاه را قفل می کنید یا صفحه نمایش آن خاموش میشود ، حالت sleep فعال میشود . اما پس از اینکه مدت زمان مشخصی نیز از این حالت بگذرد و باز هم فعالیتی مشاهده نشود ، حالت deep sleep فعال خواهد شد . پس از فعال شدن حالت deep sleep نیز کارهایی که سطح اولویتی پایینی از نظر آندروید دارند و همچنین برنامه های پس زمینه ، پردازش های ناخواسته و ارتباطات رادیویی قطع خواهند شد . هدف اصلی از انجام این کارها نیز این است که منابع دستگاه کمتر مصرف شده و در نتیجه به عمر باتری افزایش یابد .

اما اگر بخواهید روی این قابلیت کنترل داشته باشید و در واقع بتوانید آن را به سلیقه خود شخصی سازی کنید ، میتوانید از برنامه هایی که وجود دارند استفاده کنید . در واقع با استفاده از برنامه ای که امروز به شما معرفی خواهیم کرد ، میتوانید پروفایل هایی را ایجاد کرده و در هر پروفایل مواردی را که میتوان برای حالت deep sleep در نظر گرفت را مشخص کنید . اگر مایل به آشنا شدن با این برنامه هستید ، با گویا آی تی همراه باشید ……….

برنامه ای که در این مطلب قصد معرفی آن را داریم Deep Sleep Battery Saver نام دارد . همانطور که در قسمت بالا هم گفتیم ، هر پروفایلی که در این برنامه ایجاد میکنید قادر به کنترل برخی جنبه های خاص دستگاه در حالت deep sleep  می باشد . به عنوان مثال میتوانید در هر پروفایل مشخص کنید که در چه زمانی دستگاه شما از حالت deep sleep خارج شود و یا اصطلاحا بیدار شود . یا اینکه مشخص کنید که مثلا اگر میزان شارژ باتری به 30% رسید ، حالت deep sleep فعال شود .

به منظور اینکه هرچه بیشتر و بهتر با قابلیت های این برنامه آشنا شوید ، با هم نگاهی خواهیم داشت به پروفایل هایی که توسط برنامه Deep Sleep Battery Saver پشتیبانی میشوند . توجه داشته باشید که بجر پرفایل های سفارشی که توسط خود شما ساخته میشوند ، تمام پروفایل هایی که در برنامه به صورت از پیش ساخته شده وجود دارند بر روی ارتباطاتی مثل وای فای و موبایل دیتا ( EDGE  ، GPRS و 3G ) کنترل های خود را اعمال خواهند کرد .

1- پروفایل Gentle : هر 30 دقیقه یک بار  و به مدت 1 دقیقه دستگاه از حالت deep sleep خارج خواهد شد تا کارهای نظیر همسان سازی اطلاعات با اینترنت و دیگر موارد برنامه ریزی شده را انجام دهد . این پروفایل بسیار شبیه حالت پیشفرض آندروید است .

2- پرفایل Strong : دستگاه هر 45 دقیقه یک بار و به مدت 1 دقیقه روشن خواهد شد .

3- پروفایل Balance : دستگاه هر 1 ساعت یک بار و به مدت 1 دقیقه روشن خواهد شد .

4- پروفایل Aggressive : دستگاه هر 2 ساعت یک بار و به مدت 1 دقیقه روشن خواهد شد تا پیام های اطلاع رسانی مربوط به برنامه های ایمیل و شبکه های اجتماعی را به شما نشان دهد .

5- پروفایل Slumberer : در این حالت وقتی که صفحه دستگاه خاموش شود ، حالت deep sleep فعال خواهد شد . توجه داشته باشید که در این حالت شما هیچگونه پیام اطلاع رسانی مربوط به برنامه های آنلاین ( نظیر ایمیل ، شبکه های اجتماعی و … ) را دریافت نخواهید کرد .

3- پروفایل Custom : این پروفایل در واقع همان پروفایلی است که شما می توانید آن را شخصی سازی کنید . البته این پروفایل خود به دو دسته تقسیم می شود . پروفایل روزهای هفته یا weekdays و پروفایل آخر هفته یا weekend . در هر دوی این پروفایل ها شما این فرصت را خواهید داشت تا تنظیمات جداگانه ای را برای روزهای هفته و روزهای آخر هفته اعمال کنید . هر دو این پروفایل ها به صورت پیشفرض تنظیم شده اند . اما شما می توانید تنظیمات هر کدام را به دلخواه خود تغییر دهید .

استفاده از این برنامه بسیار ساده است . کافیست برنامه را اجرا کرده ، پروفایل مورد نظرتان را انتخاب کنید و روی دکمه بزرگی که در بالای برنامه وجود دارد ضربه بزنید تا کار آغاز شود . پس از آن هم برنامه شما را از وضعیت شارژ باتری ، وضعیت برنامه و همچنین پروفایل انتخاب شده از طریق ویجت برنامه مطلع خواهد کرد .

صفحه تنظیمات برنامه نیز به شما امکان کنترل چندین ویژگی مفید را خواهد داد . مثلا حداقل و حداکثر میزان شارژ باتری به منظور فعال شدن حالت deep sleep . علاوه بر این شما گزینه ای در اختیار دارید که به شما کمک می کند که تا بلافاصله پس از اینکه صفحه دستگاه خاموش شد ، حالت deep sleep فعال شود . اگر یادتان باشد در قسمت بالا گفتیم که پس از فعال شدن حالت deep sleep برنامه هایی که در پس زمینه سیستم قرار دارند از کار خواهند افتاد . شما می توانید یک لیست سفید برای برنامه های مورد نظرتان درست کنید تا مانع از غیر فعال شدن آنها شوید . از این رو شما گزینه ای در اختیار دارید که می توانید از طریق آن حداکثر تعداد برنامه هایی که از لغو فعالیت آنها جلوگیری می شود را انتخاب کنید .

در پایان فقط قضیه مربوط به ارتباطات اینترنتی باقی می ماند . مثلا شما می خواهید به موزیک های آنلاین گوش دهید و یا اینکه در حال دانلود فایلی از اینترنت هستید و یا اینکه برنامه هایی در دستگاه شما فعال هستند که به اینترنت نیاز دارند . در این حالت برنامه به میزان حجم ترافیک مشخص شده از سوی کاربر نگاه می کند . در صورتی حجم ترافیک فعلی دستگاه کمتر از میزان مشخص شده از سوی کاربر باشد ، ارتباطات اینترنتی مثل وای فای یا موبایل دیتا ( EDEG ، GPRS و یا 3G ) به صورت خودکار خاموش خواهند شد و دستگاه به حالت deep sleep خواهد رفت .

این برنامه در دو نسخه رایگان و پولی موجود می باشد . لازم به ذکر است که در نسخه رایگان شما قدرت مانور زیادی ندارید . مثلا در پروفایل سفارشی شده تنها این امکان را خواهید داشت که یکی از دو حالت weekdays یا weekend را انتخاب کنید . اما در نسخه پولی قابلیت های فراوانی در اختیار شما قرار میگیرد . این قابلیت های عبارتند از استفاده از ویجت در صفحه خانگی ، شخصی سازی تنظیمات مطابق با شب و روز ، دوره فعالیت برنامه ، استراتژی همسان سازی ، صفحه ایست ، لیست برنامه های نادیده گرفته شده ( منظور همان لیست سفید است ) و تنظیمات پردازنده ( تنها برای دستگاه های روت شده ) .

دانلود نسخه رایگان از Google Play

دانلود نسخه پولی از Google Play

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *