راه حلی برای بهتر شدن کیفیت صدا در برنامه iTunes

راه حلی برای بهتر شدن کیفیت صدا در برنامه iTunes
  • 1391/10/7
  • ITTeach
  • 0

شما با مقداری تغییرات در تنظیمات اکولایزر می توانید تا حد زیادی  کیفیت صدا را بالا ببرید . در حالی که امروزه برنامه های زیادی برای پخش فایل های صوتی و تصویری وجود دارد اما بیشتر کاربران مخصوصا کاربران Macعلاقه خاصی به استفاده از iTunes  دارند .

iTunes  برنامه ای است که علاوه بر پخش موزیک به شما امکان کنترل ساده برای پخش موسیقی ها و همچنین ارائه ی لیست پخش از انها را نیز به کاربر می دهد با این حال شما می توانید با انجام تنظیماتی صدای آن را هم بهبود دهید .

برای این تنظیمات در iTunes   باید ابتدا به قسمت پخش بروید و سپس ببینید که گزینه sound Enhancer تیک خورده است یا نه اگر تیک نخورده بر روی آن تیک بزنید .

 

فعال شدن این گزینه این امکان را به برنامه می دهد که به تمام صداهای موجود در فایل آهنگ دسترسی داشته باشد(صداهای زیر.بم و …) . تنظیم باس  نه تنها باعث کیفیت صدا می شود بلکه باعث سه برابر شدن صدای خروجی آن نیز می شود .

همچنین با ترکیب فازهای مختلف صوتی با کانال های صوتی این امکان را فراهم میسازد که که صدا با قوت بیشتری پخش شود .این کار را می توان با استفاده از نوار لغزنده ای که در کنار جعبه چک است انجام داد .

پیشنهاد میکنم برای اینکه متوجه تغییر صدا شوید یکبار قبل از تیک زدن یک موسیقی را گوش دهید و یکبار هم پس از تیک زدن آن را گوش دهید تا متوجه تغییر صدا بشوید .البته دقت داشته باشید که باید نوار لغزنده را تا جایی جابه جا کنید که باعث بی کیفیتی صدا نشود که بهترین روش برای این کار تجربه عملی خود شماست .

این روش بستگی به نحوه ریمیکس و تنظیم اهنگ ها هم دارد ممکن است گاهی اوقات در بعضی اهنگها باعث بی کیفیتی هم شود پیس باید دقت داشته باشید که تنظیمات نوار لغزنده مناسب باشد .

نوع تنظیمات سیگنال ها در تنظیم اکولایزر بسیار مهم است پس در اینجا انها را برای شما توضیح میدهیم تا بتوانید به راحتی از میان انها انتخاب کنید :

32Hz: دارای قدرت و صدای زیاد

64Hz: بهترین انتخاب برای شنیدن صدای سخنرانی ها وامثال آن است .در این حالت صدای شخص بیشتر از صداهای متفرقه پخش می شود.

125Hz: در این حالت باس آهنگ کم می شود .

250Hz: این حالت بهترین انتخاب برای گوش دادن به صداهایی مانند صدای گیتار و ویلون و امثال آن است .

500Hz: پخش صدای خواننده و ابزار موسیقی در حال اجرای بصورت متعادل.

1KHz:صدای ابزار موسیقی و خواننده بلندتر پخش میکند.

2KHz:پخش استاندارد صدای خواننده .


8KHz
: در این حالت صدای ابزار موسیقی مانند سنج و فلوت … در بالاترین حد پخش می شود .4KHz:بهترین نقطه برای پخش موسیقی های ملودیک مانند گیتار و پیانو و..

16KHz:بالاترین حد ممکن برای تنظیم صدا در موبایل .

معمولا توصیه می شود که این تنظیمات را بین 125Hz و 8KHz امتحان کنیم تا به ایده آل ترین کیفیت صدا برسیم .

بخشی ازاکولایزرنوار لغزندهpreamp است که شامل تنظیمات کلی اکولایزر است . Preamp به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات سیگنال ها فراتر از محدوده متعادل نرود .

دقت داشته باشید که با تغییر این 2 تنظیم .تغییرات برای پخش کل اهنگ های موجود در لیست iTunes  انجام می شود

و ممکن است که برخی از اهنگ ها به تنظیمات منحصر به فردتری نیاز داشته باشند .

برای رفع این مشکل شما میتوانید چندین تنظیم انجام داده و هریک را جداگانه ذخیره کنید تا به هنگام پخش موسیقی به راحتی تنظیمات را از قسمت اکولایزر  تغییر دهید تا به بهترین حالت برسد.

مرجع سایت :http://www.cnet.com

ترجمه شده توسط : محمد حسین رحمانی پنا

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *