ابزارهای رایگان برای فشرده سازی فایل ها (ویندوز,مک, لینوکس)

ابزارهای رایگان برای فشرده سازی فایل ها (ویندوز,مک, لینوکس)
  • 1392/2/15
  • سعيد
  • 8

مهم نیست چقدر فضا بر روی هارددیسک رایانه خود دارید به هر حال لازم است از ابزارهای مدیریت و بایگانی پرونده ها استفاده کنید. حتما برایتان پیش آمده بخواهید دسته ای از فایل ها را به وسیله ایمیل ارسال کنید, در این مواقع شما باید یا هریک از فایل های خود را پیوست کنید و یا آنها را در قالب یک فایل فشرده شده ارسال کنید. مطمنا فایل های زیپ شده تحت یک قالب راهی ساده تر برای اشتراک گذاری اطلاعات است در این مقاله با ابزارهای رایگان که برای این کار در اختیار کاربران گذاشته شده است آشنا می شویم.

1_7zip_screen1

7Zip ( ویندوز)

7zip یکی از برجسته ترین ابزارهای فشرده سازی است که در راه رایگان بودن برای همه ثابت قدم بوده است.7zip از فرمت های رایج (ZIP, 7z, RAR, GZIP, TAR) پشتیبانی می کند و فایل های شما را خیلی سریع و روبان پیچ شده تحویل تان می دهد. مخاطبتان می تواند از این فایل زیپ شده بر روی رایانه خود استفاده کند این حتی بدون نیاز به نصب برنامه جانبی دیگری است. همچنین قادر هستید مانند مراحل نصب بعضی نرم افزارها فایل های خود را آرشیو (archives) کنید و تنها با یک کلیک آنها را به صورت خودکار بازگشایی (unpacks) کنید. شاید تنها ایرادی که این برنامه دارد رابط کاربری خشک و حرفه ای آن باشد. برای دریافت برنامه 7zip به وب سایت آن مراجعه کنید.

 B1 Free Archiver(ویندوز,مک,لینوکس,اندروید)

B1 رایگان برنامه ای تازه وارد به دسته اپلیکیشن های فشرده ساز است اما با این حال خیلی زیرکانه به دنبال کسب محبوبیت در بین کاربران , خصوصا از زمان ارایه نسخه ی اندروید خود است . امکان زمانبدی برای ایجاد فایل های آرشیو شده وهمچنین زمانبندی برای حذف اتوماتیک آنها جزو ویژگی هایB1 است.فرمت های فشرده سازی ZIP و B1 قابل دسترس و توسط برنامه پشتیبانی می شوند.

2_B1_screen3

B1 برخلاف همکاری قبلی خود دارای رابط کاربری دوستانه و مفید است به طوری که از انتخاب تا تنظیمات فایل ها برای آرشیو شدن فقط چند کلیک کافی است. از دیگر نکات مثبت این برنامه به سرعت تبدیل و ارایه محصول نهایی می توان اشاره کرد. اما نکته منفی برنامه را محدود بودن به دو فرمت ZIP و B1  باید برشمریم. B1 Free Archiver را دریافت نمایید.

BandiZIP ( ویندوز, مک)

BandiZIP نیز از برنامه های خوب و کاربردی در زمینه فشرده سازی و آرشیو فایل هایتان است.باندي زيپ برنامه آرشيوسازي قابل اعتماد و سريعي است که از وين زيپ،سون زيپ و وين رار و ساير فرمت هاي پشتيباني ميکند.علاوه بر نسخه اصلی شما قادر هستید نسخه قابل حمل برنامه را نیز برای مواقع ضروری دریافت نمایید این بدان معنی است که قادر هستید BandiZIP را بر روی هر رایانه بدون نصب قبلی اجرا کنید. برنامه از بیش از 30 فرمت را پشتیبانی می کنید.

3_Bandizip_screen2

در قسمت پیکربندی برنامه Settings می توانید به تنظیمات بسیاری دسترسی پیدا کنید. گزینه های زیادی برای شخصی سازی برنامه مطابق با سلیقه شما وجود دارد برای مثال پشتیبانی برنامه از حالت پردازنده های چند هسته ای  برای سرعت بخشیدن به عملیات آرشیو سازی قابل تنظیم است. هم اکنون BandiZIP را به صورت رایگان دریافت نمایید.

FreeArc ( ویندوز , لینوکس)

FreeArc یک پروژه منبع باز منتشر شده تحت مجوز عمومی گنو (GNU) است. FreeArc در سرعت تبدیل و آرشیو سازی با رقبای خود قابل قیاس نیست. برنامه نویسان و توسعه دهندگان این برنامه فناوری مرتب سازی هوشمند را کلید این برتری و افزایش سرعت عملیات بر می شمارند. این ویژگی موجب صرفه جویی زمان به طور قابل توجهی در قبل و بعد از هر عملیات آرشیو سازی می شود.

4_FreeArc_screen1

در برنامه FreeArc قادر هستید آرشیو سازی را تا سایز خاصی محدود و همچنین عملیات را زمانبدی کنید. شاید تنها عیب این برنامه رابط کاربری فقیر آن است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود رایگان برنامه به وب سایت FreeArc  مراجعه کنید.

HaoZip (ویندوز)

محبوب ترین برنامه آرشیو فایل ها  در بین مردم چین است. بنابراین اکنون HaoZip به گسترش در سطح جهانی می اندیشد. پشتیبانی از 50 فرمت متداول ,فشرده سازی 30% بیشتر از دیگر برنامه ها, رایگان بودن برای همیشه و بهره مندی از تم های مختلف در رابطه کاربری از ویژگی های HaoZip است.

5_HaoZip_screen1

با چند کلیک ساده می توانید نرم افزار یا فایل های خود را به یک پکیج قابل نصب بر روی هر رایانه ی تبدیل کنید.پشتبانی و دانلود برنامه از طریق سایت HaoZip در دسترس است.

IZArc (ویندوز)

IZArc از لحاظ پشتیبانی انواع فرمت ها و ویژگی های خاص امکان دارد نظر شما را جلب کند. یکی از ویژگی های خوب این برنامه قابلیت رمز گذاری بر روی فایل های بایگانی شده است و همچنین ویژگی دیگر قابلیت تبدیل فایل های آرشیو شده از یک فرمت به فرمتی است.

6_IZarc_screen1

برای رعایت امنیت وجلوگیری از ورود ویروس ها وبرنامه های مخرب از طریق فایل های بایگانی شده می توانید از طریق تنظیمات IZArc , آنتی ویروس خود را به آن معرفی کنید. می توانید IZArc را به صورت رایگان دریافت نمایید.

jZip (ویندوز)

پشتیبانی کامل برای کار با فایل های فشرده، TAR، RAR و 7-ZIP از خصوصیات برنامه  جی زیپ (jZip) است . از ویژگی های قابل ذکر برنامه ارایه ی نسخه مخصوص سیستم عامل سیمبین است که شما را قادر می سازد همانند نسخه رایانه عملیاتی نظیر : آرشیو کردن,استخراج, حذف و اضافه کردن فایل به پرونده بایگانی را در گوشی خود انجام دهید.  دانلود jZip

8_jZip_screen1

PeaZip (ویندوز, لینوکس)

PeaZip یک نرم افزار فشرده سازی با محیط ساده و جذاب است. همانند BandiZip  دارای نسخه قابل حمل نیز هست که باعث خشنودی کاربران می شود. پشتیبانی از رمزگذاری دادها, ایجاد آرشیو چند جلدی از ویژگی های PeaZip  است. همچنین شما قادر به باز کردن آرشیوها با فرمت RAR, TAR, 7Z, ZIP ,ZIPX و بایگانی کردن فایل با دسترسی به 150 فرمت عمومی هستید. می توانید PeaZip را به صورت رایگان دریافت کنید.

8_PeaZip_screen1

نتیجه گیری

اگر کاربر حرفه ای هستید و دنبال ابزاری کارآمد برای آرشیو و بایگانی فایل هایتان هستید من 7-ZIP یا FreeArc را پیشنهاد میدهم البته رابط کاربری خشک و خشن آن را نیز بیاد بیاورید. کاربرانی که با بدافزارهای همراه فایل ها در آرشیوخود روبه روهستند می توانند به PeaZip یا IZArc اعتماد کنند. اگر مایل هستید آرشیو ایجاد شده از فایل هایتان را در هر رایانه استفاده کنید می توانید از B1 کمک بگیرید. امیدوارم استفاده لازم را از این ابزارهای رایگان داشته باشید.متشکرم.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 8 دیدگاه
  1. بهترین اونها Bandizip هست. از روزی که عرضه شد دارم با اون کار میکنم و هیچگاه هیچ مشکلی نداشته و بسیار کارآمد هست.

  2. سلام
    ابتدا تشکر می کنم از مقاله خوبتون
    تقریبا با بیشتر اونها کار کردم و تا اونجا که میدونم هیچکدومشون از خاصیت تعمیر فایلهای rar پشتیبانی نمی کنند غیر از IZArc (اگه درست یادم بیاد) که اونم در این زمینه ضعیف عمل می کرد.
    به نظر من بهترینشون winrar هست.

    با تشکر

    1. سلام..خواهش می کنم.

      بله نرم افزار winrar عملکرد بسیار عالی دارد..اما در اینجا قصد داشتیم دیگر برنامه های که به صورت رایگان عرضه شده را معرفی کنیم.

  3. ممنون بخاطر مطلب

    اما شخصا هیچ نرم افزاری رو مثل KGB ندیدم که قدرت فشرده سازیش اینقدر بالا باشه! مثلا یک dvd رو به یک فایل 100مگابایتی تبدیل میکنه!!

  4. BandiZIP واقعا عالیه، تنها مشکلش ساپورت نکردن فرمت rar اگه با این فرمت سروکاری نداشته باشین BandiZIP انتخاب خوبی می‌تونه باشه

  5. سلام
    از بین این نرم افزار ها نرم افزاری که نظرمو جلب کرد haozip بود
    یکی از امکانات خوب این نرم افزار باز کردن همه فایلها (مانند عکس ) و نگاه کردن به همه اونا بدون نیاز باز کردن تک تک عکسها !!

  6. چطوری باید فایل های far archive رو باز کنم من یه فایلی با فرمت far دان کردم ولی اون فرمتو ساپورت نمیکنه که بازش کنم کمک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *