چگونگی غیر فعال کردن صدای شاتر دوربین در اندروید 4.0 + AOSP ROM

چگونگی غیر فعال کردن صدای شاتر دوربین در اندروید 4.0 + AOSP ROM
  • 1392/3/6
  • مژگان فنائی
  • 0

در برخی کشورها همانند ژاپن و کره، شما و تولید کنندگانی که گوشی تان را می سازند، به حکم قانون باید صدای شاتر (دیافراگم) دوربین تان را در تمام مدت فعال نگهدارید. جایی که از انحرافات عکاسی که ” creepshots” نامیده می شوند جلوگیری می گردد؛ یعنی تصاویر چندش آور، و نقض حریم خصوصی که بدون اجازه موضوع اصلی عکس، گرفته می شوند. اما تمام افراد صدای شاتر دوربین را برای گرفتن عکس های پنهانی (creepshots) غیر فعال نمی کنند. ممکن است شرایطی ایجاب کند، جایی که شما نمی خواهید موضوع عکس تان را آشفته و مضطرب سازید؛ که این می تواند حیوان خانگی، یا شاید کودک به خواب رفته تان باشد. چنانچه دستگاهی با اجرای اندروید 4.0 مبتنی بر AOSP (Android Open Source Project) یا بالاتر دارید و از یک نصب بهبود یافته سفارشی برخوردارید، انجام این کار بسیار راحت و آسان است. بیایید به چگونگی انجام آن بپردازیم.

Android-Camera Shutter Sound-Mute

rmkilc عضو انجمن XDA-Developers با یک هک بسیار سودمند برای غیر فعال کردن صدای شاتر هم برای عکسبرداری و هم برای فیلمبرداری آمده است. این هک به سادگی bak. را به انتهای فایل های ذخیره سازی صدای شاتر می افزاید؛ بنابراین اندروید نمی تواند فایل های صدا را یافته و برای پخش به آنها دسترسی یابد. برای اجرای هک، تنها نیاز به فلش کردن آن بر روی دستگاه تان از طریق یک بهبود یا بازیابی سفارشی (custom recovery) دارید. پس بیایید مستقیم برویم سر اصل مطلب.

سلب مسئولیت: لطفا این راهنمایی را با مسئولیت خودتان دنبال نمایید. چنانچه دستگاه تان دچار آسیب دیدگی شود یا در طی فرایند غیر قابل استفاده گردد، گویا آی تی مسئول نخواهد بود.

نیازمندی ها:

  • دانلود فایل فشرده (زیپ) Enable-SilentCamera
  • یک دستگاه اندرویدی با اجرای هر گونه اندروید 4.0 مبتنی بر AOSP (پروژه منبع باز اندروید) یا ROM بالاتر. این هک به احتمال زیاد بر روی دستگاه هایی با اجرای ROM های سفارشی تولید کننده همانند Samsung TouchWiz یا HTC Sense و غیره کار نخواهد کرد.
  •  یک بهبود یا بازیابی سفارشی همچون ClockworkMod یا TWRP نصب شده.

آموزش

1. دستگاه اندروید تان را به رایانه متصل کرده و فایل فشرده Enable-SilentCamera را به فهرست (دایرکتوری) sdcard/ در دستگاه تان منتقل کنید.

2. دستگاه تان را خاموش کرده و آن را به بازیابی (recovery) راه اندازی (بوت) کنید.

3. چنانچه در ClockworkMod هستید به سوی “نصب فایل فشرده (zip) از sdcard” > “انتخاب فایل فشرده از sdcard” بروید، یا اگر در بازیابی (recovery) دیگری هستید عملکرد بازیابی یا بهبود مناسبی را برای فلش کردن یک فایل فشرده انجام دهید.

4. فایلی را که در مرحله 1 به دستگاه تان منتقل کردید را انتخاب کنید.

5. “اکنون سیستم را دوباره راه اندازی کن” را برای راه اندازی دوباره (reboot) دستگاه تان برگزینید.

چنانچه مراحل گفته شده را دنبال کرده باشید و هک با ROM تان سازگار باشد، صداهای شاتر دوربین تان اینک برای عکاسی و همچنین فیلمبرداری یا ضبط ویدئویی غیر فعال خواهد بود. چنانچه مایل به فعال کردن دوباره صداها هستید، نگران نشوید. فایل ها تنها تغییر نام داده شده و حذف نشده اند، و اجرای همان مراحل بالا برای فلش کردن این فایل فشرده Disable-SilentCamera می بایست همه چیز را همان گونه که بودند برگرداند. برای پرس و جو، لطفا از رشته مطالب اصلی از پیوند پایین بازدید نمایید.

[via XDA-Developers]

 منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *