ارایه قابلیت جدید Guest Browsing در نسخه اندرویدی فایرفاکس

ارایه قابلیت جدید Guest Browsing در نسخه اندرویدی فایرفاکس
  • 1392/7/3
  • علیرضا
  • 1

firefox-for-android

مسلما همیشه مواقعی پیش می آیند که یک نفر از دوستان یا اعضای خانواده از ما تقاضا می کند که برای لحظاتی گوشی یا تبلت خود را به او بدهیم تا به چند وبسایت سر بزند و کارش را انجام دهد. اما مشکلی در اینجا وجود دارد و آن هم چیزی نیست جز حریم خصوصی!

ممکن است ما نخواهیم کسی متوجه شود که با دستگاه مان به چه سایت هایی سر زده ایم و یا چه سایت هایی را بوکمارک کرده ایم. علاوه بر این اطلاعات تاریخچه مرورگر و سرویس هایی که در آنها لاگین کرده ایم ( مثل گوگل، فیسبوک، توییتر و … ) نیز در دسترس فرد مقابل قرار خواهد گرفت. حتی اگر فرض کنیم که طرف مقابل آدم کنجکاوی هم نباشد، باز هم با وارد کردن چند حرف در آدرس بار مرورگر، پیشنهاداتی به وی داده خواهد شد که مبتنی بر وبگردی های پیشین ما هستند.

شاید با خود بگویید که می توان از حالت Private Browsing که در مرورگرهایی مثل فایرفاکس وجود دارد استفاده کرد. اما این قابلیت فقط اثری از وبگردی های فرد مقابل بر جای نمی گذارد وگرنه اطلاعاتی مثل بوکمارک ها و تاریخچه مرورهای قبلی را در اختیار وی قرار می دهد.

از این رو موزیلا قابلیت جدیدی را به نسخه اندرویدی مرورگر خود اضافه کرده است که می تواند مشکلات شما را برطرف کند. قابلیت به نام Guest Browsing یا حالت مهمان که بسیار کاربردی خواهد بود. در ادامه مطلب با گویا آی تی همراه باشید تا بیشتر در مورد این قابلیت صحبت کنیم…..

 

قابلیت Guest Browsing فایرفاکس فعلا در حالت بتا قرار دارد و به زودی به نسخه پایدار این مرورگر راه خواهد یافت. البته در نسخه های Aurora و Nightly نیز می توانید این قابلیت را امتحان کنید.

1

اما چگونه باید از این قابلیت استفاده کرد؟ همانطور که گفتیم هنگامی که کسی درخواست کرد دستگاه تان را به او بدهید تا به چند وبسایت سر بزند، بهتر است مرورگر فایرفاکس را برای او باز کنید. سپس دکمه منوی اصلی دستگاه را تپ کرده و در منوی ظاهر شده گزینه New Guest Session را انتخاب کنید. سپس مرورگر ریستارت خواهد شد و یک پروفایل ثانویه ایجاد می کند که مانند پروفایل های معمولی فایرفاکس است. اما تفاوت اینجاست که این پروفایل تمامی اطلاعات سشن فعلی را ریست خواهد کرد.

توضیحی در مورد سشن ( Session ): به فاصله بین باز کردن و بستن کامل مرورگر یک سشن می گویند.

پس از انجام این کار می توانید مطمئن باشید که طرف مقابل به هیچ وجه به هیچکدام از اطلاعات شخصی شما مثل کلمات عبور، تاریخچه وبگردی و بوکمارک های شما دسترسی نخواهد داشت.

پس از اینکه کار طرف مقابل با دستگاه شما تمام شد کافیست دوباره منوی اصلی دستگاه را تپ کرده و گزینه Exit Guest Session را انتخاب کنید.

2

جمع بندی

ایجاد یک پروفایل به صورت خیلی ساده که با این قابلیت در اختیار کاربران قرار می گیرد بسیار عالیست و دیگر نیز به ایجاد یک پروفایل به صورت دستی که زمان زیادی می گیرد نیز وجود نخواهد داشت. البته باز هم لازم به ذکر است که این قابلیت تنها زمانی کاربردی خواهد بود که خودتان هم به کارهای طرف مقابل نظارت داشته باشید. چرا که وی می تواند به راحتی از پروفایل مهمان خارج شده و در حالت عادی فایرفاکس را راه اندازی کند و سپس به تمامی اطلاعات شما دسترسی پیدا خواهد کرد. مگر اینکه کلا با فردی سروکار داشته باشید که زیادی چیزی از این موارد سر در نیاورد.

در هر صورت قابلیت مفید و کارآمدی است که فعلا در نسخه های بتا، Aurora و Nightly ارایه شده است. در صورت تمایل می توانید نسخه بتا فایرفاکس اندرویدی را از لینک زیر دریافت کنید.

دریافت آخرین نسخه فایرفاکس بتا برای اندروید از سافت گت

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *