جستجوی سریع تر و میانبرهای جدید در نسخه بتای مرورگر کروم ( اندروید )

جستجوی سریع تر و میانبرهای جدید در نسخه بتای مرورگر کروم ( اندروید )
  • 1392/7/13
  • علیرضا
  • 0

Download-Google-Chrome-30-0-1599-69-Stable

 

شرکت گوگل نسخه جدید بتای مرورگر کروم را برای اندروید منتشر کرد. این نسخه دارای قابلیت های جدید و تغییراتی ظاهری می باشد.

آیا تا به حال دوست داشته اید که بتوانید سایت هایی که اغلب به آنها سر می زنید را سریع تر از همیشه باز کنید؟ برای مرورگرهای دسکتاپی انجام این کار آسان است و دست شما هم بسیار باز خواهد بود تا از روش های مختلفی استفاده کنید. اما در مرورگرهای موبایلی انجام این کار زیاد هم ساده نیست. ولی در نسخه بتای مرورگر گوگل کروم برای اندروید می توانید از قابلیت Homescreen Shortcuts استفاده کرده و به سرعت وبسایت های مورد نظرتان را باز کنید. اما چگونه؟

کافیست مرورگر کروم را باز کرده و وبسایت مورد نظرتان را بارگذاری نمایید. اکنون از منوی اصلی اندروید گزینه Add to Homescreen را انتخاب کرده و تا میانبر وبسایت مورد نظر به صفحه خانگی اضافه شود.

0

حالا برای باز کردن سایت ها کافیست روی آیکون آنها که در صفحه خانگی تان قرار گرفته است تپ کنید. برای برخی وبسایت های خاص این میانبرها در بخش App Switcher نیز قرار می گیرند و در حالت تمام صفحه باز می شوند.

در این نسخه همچنین تغییراتی روی صفحه New Tab اعمال شده است. همانطور که در نسخه دسکتاپی کروم نیز این تغییرات را شاهد بودیم. در واقع صفحه New Tab دارای دگرگونی کلی شده است و لوگوی گوگل به همراه باکس جستجو و آیکون هایی در قسمت پایین صفحه به این بخش اضافه شده اند. این آیکون ها در واقع نمایی بندانگشتی از وبسایت هایی هستند که به وفور از آنها بازدید کرده اید.

1

اما هدف گوگل از طراحی مجدد این صفحه چه بوده است؟ آقای “نیوتون آلن” در بلاگ کروم توضیح می دهد که در واقع هدف گوگل از طراحی این صفحه و قرار دادن باکس جستجو در آن این است که هنوز برخی کاربران نمی دانند که می توان از طریق نوار آدرس بالای مرورگر ( Omni Box ) نیز به جستجو در گوگل پرداخت. به همین دلیل ابتدا وبسایت گوگل را باز کرده و سپس جستجوی خود را از آنجا انجام می دهند. گوگل در تلاش است تا جستجوها را تا جای ممکن سریع تر کند. حتی با کاستن چند میلی ثانیه. به همین دلیل باکس جستجو در صفحه New Tab قرار گرفته است تا کاربران فکر کنند که با صفحه اصلی گوگل روبرو هستند و جستجوهای خود را مستقیما از آنجا انجام دهند.

البته باید گفت هنگامی که برای اولین بار کروم را روی اندروید باز می کنید به شما گفته یادآوری می شود که از طریق نوار آدرس هم می توانید در گوگل جستجو کنید ولی متاسفانه برخی کاربران اصلا به آن اعتنایی نمی کنند.

البته طراحی این صفحه جدید بسیار خوب است. به جز آیکون های بندانگشتی پایین صفحه که با نشان دادن سایت های بازدید شده توسط شما تقریبا حریم خصوصی برای تان باقی نمی گذارند و به هیچ وجه هم نمی توان آنها را حذف کرد.

در حال حاضر این تغییر در صفحه New Tab برای همگان اعمال نشده است و تنها برخی از کاربران کروم می توانند آن را مشاهده نمایند.

دریافت آخرین نسخه کروم بتا از سافت گت

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *