اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه Mixbit برای اندروید منتشر شد

اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه Mixbit برای اندروید منتشر شد
  • 1392/7/13
  • علیرضا
  • 0

0

درست زمانی که فکر می کنید که دیگر رقیبی برای سرویس های فعلی وب پیدا نمی شود، می بینید که یک سرویس جدید پا عرصه رقابت می گذارد. شاید بعضی ها نسبت به سرویس های جدید بدبین باشند و یا نسبت به سرویس های قبلی تعصب به خرج بدهند ولی همه این ها در نهایت به نفع کاربران نهایی خواهد بود. چون در این صورت است که نوآوری های جدید ظهور می کنند و خلاقیت در آنها افزایش می یابد.

از این سرویس ها می توان به ابزارهای اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه اشاره کرد که مدتیست پرطرفدار شده اند. مثل واین یا ویدئوی اینستاگرام. مدتی قبل هم در گویا آی تی به معرفی سرویس اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه Mixbit پرداختیم که توسط موسسان یوتیوب طراحی شده است. البته این سرویس خلاقیت های جدید به خرج داده است. برای اینکه بهتر با این سرویس آشنا شوید می توانید این مطلب را از گویا آی تی مطالعه کنید: MixBit؛ پاسخ موسسان یوتیوب به Vine و Instagram (بررسی)

در ابتدا اپلیکیشن میکس بیت تنها برای سیستم عامل آی.او.اس اپل منتشر شده بود. اما اکنون نسخه اندرویدی میکس بیت نیز منتشر شده است. به صورت کلی میکس بیت به شما اجازه می دهد تا ویدئوهای 16 ثانیه ضبط کرده و ویرایش کنید. سپس می توانید آنها را در فیسبوک، توییت و یا وبسایت میکس بیت به اشتراک بگذارید. حتی می توانید برای آنها از هشتگ استفاده کنید تا سایر کاربران بتوانند به راحتی آنها را پیدا کرده و مرتب کنند.

ضبط ویدئوها در میکس بیت بسیار راحت است. کافیست از قسمت بالای صفحه اصلی اپلیکیشن روی دکمه Start here کلیک کنید. شما می توانید در دو حالت افقی و عمودی فیلمبرداری کرده و با بالاترین کیفیت ممکن ذخیره سازی کنید. بعد از اینکه دستگاه را در موقعیت مناسب قرار دادید کافیست که روی صفحه تپ کرده و انگشت خود را نگه دارید. میکس بیت فیلمبرداری را شروع خواهد کرد و به محض اینکه انگشت تان را از روی صفحه بردارید، فیلمبرداری متوقف خواهد شد. چیزی که میکس بیت را با واین و اینستاگرام متفاوت می کند این است که می توانید تا 256 کلیپ ( هر کلیپ 16 ثانیه ) را ترکیب کرده و ویدئوی دلخواه تان را بسازید. بنابراین می توانید کلیپ هایی با مدت زمان بیش از یک ساعت بسازید و به اشتراک بگذارید.

1

در صورتی که می خواهید ویدئوی مورد نظرتان را ویرایش کنید کافیست به صفحه بعد از صفحه ضبط کلیپ ها بروید. در این بخش می توانید بخش هایی از کلیپ مورد نظرتان را که جالب از آب در نیامده اند یا خودتان نمی خواهید را حذف کنید. مشاهده می کنید که هر تکه از کلیپ 16 ثانیه طول دارد. سپس می توانید کلیپ هایی که اکنون در دستگاه تان دارید را وارد برنامه کرده و بین سایر تکه جا دهید. حتی می توانید یک بخش از کلیپ را مجددا کپی کنید تا طول آن افزایش یابد. البته قابلیت حذف بخش های اضافی هر تکه 16 ثانیه ای را نیز دارید که به این عمل Trim گفته می شود.

میکس بیت همچنین به شما این اجازه را می دهد تا از پروژه فعلی تان یک خروجی بگیرید و در داخل دستگاه ذخیره کنید. این کار زمانی بدرد می خورد که فعلا قصد انتشار آن را در وبسایت میکس بیت یا سایر شبکه های اجتماعی نداشته باشید.

همانطور که در مطلب بررسی میکس بیت هم اشاره کرده بودیم، کاربران می توانند از کلیپ هایی که شما به صورت Public منتشر می کنید در کلیپ های خودشان استفاده کنند. قابلیتی که دو سرویس رقیب یعنی واین و اینستاگرام فاقد آن هستند. شما هم این امکان را خواهید داشت که از کلیپ های دیگران استفاده کنید. پس اگر قصد ساخت یک ویدئو در مورد موضوعی خاص را دارید و امکان فیلمبرداری بخش از آن را ندارید، ناامید نشوید و به جستجو در بین سایر ویدئوهای میکس بیت ادامه دهید. احتمالا چیزهای بدردبخوری پیدا خواهید کرد. البته باز هم باید بگوییم که برای استفاده از این قابلیت باید یک اکانت میکس بیت بسازید.

اما یک نکته مایوس کننده هم در میکس بیت وجود دارد. تقریبا هیچکدام از افکت ها و فیلترهایی که اینستاگرام در اختیار شما می گذارد در میکس بیت یافت نمی شود.

2

هنگامی که کار ویرایش کلیپ تان به پایان رسید، روی دکمه Next که در پایین صحفه به شکل یک فلش قرار دارد تپ کنید تا به صفحه انتشار ( Publish Screen ) بروید. در این صفحه می توانید کلیپ خود را آپلود کنید. میکس بیت به شما این اجازه را می دهد تا سطح خصوصی بودن این کلیپ را مشخص کنید. می توانید در دو حالت محدود ( Limited ) یا عمومی ( Public ) کلیپ های تان را منتشر کنید. همچنین قابلیت اضافه کردن اطلاعات جغرافیایی، عنوان و هشتگ به ویدئوها را نیز خواهید داشت.

نکته: در صورتی که می خواهید حریم خصوصی تان به شکل کامل حفظ شود، اطلاعات جغرافیایی را به کلیپ تان اضافه نکنید.

3

جمع بندی

میکس بیت به شما اجازه می دهد تا چند کلیپ کوتاه ضبط کرده و سپس آنها را به هم متصل کنید و یک ویدئوی بلندتر بسازید. چیزی که در واین و اینستاگرام نمی توانید پیدا کنید. راه حل خلاقانه ای است و مطمئنا به کار شما خواهد آمد.

رابط کاربری نسخه آی.او.اس اپلیکیشن میکس بیت دقیقا برای همین سیستم عامل طراحی شده است. ولی به نظر می رسد که نسخه اندرویدی از همان رابط کاربری آی.او.اس استفاده می کند و فقط کد نویسی آن برای اندروید انجام شده است. در واقع فکر می کنید که نسخه آی.او.اس را برای اندروید پورت کرده اند.

هر چند نبود فیلترها می تواند یک عیب برای میکس بیت محسوب شود ولی آنقدرها هم بزرگ نیست که بخواهیم کل سرویس را زیر سوال ببریم.

در پایان می توانید اپلیکیشن میکس بیت را بدون هیچگونه فیلتری از وبسایت سافت گت و به صورت رایگان دریافت کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *