بنیاد موزیلا نسخه 1.1 سیستم عامل فایرفاکس را معرفی کرد

بنیاد موزیلا نسخه 1.1 سیستم عامل فایرفاکس را معرفی کرد
  • 1392/7/20
  • علیرضا
  • 1

firefox-os-phone

موزیلا به آهستگی در حال حرکت است ولی مطمئنا به خوبی روی سیستم عامل خود و قابلیت های آن کار می کند. اگر توانایی خرید از Ebay را دارید می توانید گوشی های ZTE Open و Alcatel One را خریداری کرده تا بتوانید از نزدیک با این سیستم عامل کار کنید. این سیستم عامل هنوز برنامه های زیادی ندارد و در مراحل اولیه است. حالا نسخه 1.1 سیستم عامل فایرفاکس منتشر شده است. در این مطلب قصد داریم تا به قابلیت های جدید این نسخه از سیستم عامل فایرفاکس اشاره ای داشته باشیم. پس با گویا آی تی همراه باشید….

firefox-os-apps

موزیلا می گوید در نسخه جدید فایرفاکس نه تنها در بازدهی و کارایی سیستم بهبودهای خوبی حاصل شده است بلکه قابلیت های جدید نیز به آن اضافه گردیده است.

این پلفترم اکنون از قابلیت MMS ( Multimedia Messaging Service ( پشتیبانی می کند که امروزه برای بسیاری از کاربران موبایل اهمیت زیادی دارد.

قابلیت ایمپورت کردن مخاطبان موجود در جی میل و هات میل نیز از دیگر قابلیت های جدید این نسخه می باشد. قابلیت ایمپورت کردن مخاطبان از فیسبوک نیز که قبلا وجود داشت.

از دیگر قابلیت های این نسخه به صورت خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* اضافه کردن به لیست مخاطبان از طریق بخش گزارش تماس ها ( Call Log )، پیام کوتاه یا ایمیل. کافیست انگشت خود را روی آیتم مذکور چند ثانیه نگه دارید تا بتوانید آن را به لیست مخاطبان تان بیفزایید.

* جستجوی برنامه ها از طریق صفحه خانگی ( Home Screen )

* قابلیت دانلود فایل های چند رسانه ای از طریق مرورگر فایرفاکس

* قابلیت تصحیح اتوماتیک ( auto-correct ) در صفحه کلید لمسی

* جستجوی موزیک ها

* تپ کردن بازه زمانی مورد نظر در تقویم برای ایجاد یک رویداد جدید

 

موزیلا همچنین می گوید که در نسخه جدید بازدهی و کارایی افزایش یافته است که باعث باز شدن سریع تر اپلیکیشن ها می شود. به علاوه 15 زبان جدید نیز در این نسخه پشتیبانی خواهند شد.

موزیلا یک API نیز برای استفاده توسط توسعه دهندگان در این نسخه گنجانده است که با استفاده از آن برنامه نویسان می توانند پیام های ( Notification ) مورد نظرشان را به کاربر نشان دهند.

آقای “کریس لی” مدیر محصول سیستم عامل فایرفاکس نهایتا می گوید که در این نسخه بیش از صدها مورد بهبود لحاظ شده است.

این بروز رسانی به سرعت برای دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس عرضه خواهد شد. اما سوالی که هنوز باقی می ماند این است که آیا سیستم عامل فایرفاکس می تواند در بازاری که سه شرکت فوق العاده قدرتمند از هر لحاظ ( مالی، تکنولوژیک و … ) یعنی گوگل، مایکروسافت و اپل حضور دارند کاری از پیش ببرد؟ در حال حاضر که این شرکت بخش ارزان قیمت بازار را هدف قرار داده است. همانطور که گفتیم گوشی های ZTE Open و Alcatel One از طریق فروشگاه Ebay ( فقط در آمریکا ) به فروش می رسند. اما قیمت آن به شدت رقابتی است. یعنی فقط 80 دلار!

به نظر می رسد که سیستم عامل فایرفاکس جذاب باشد. اما حداقل فعلا برای غول هایی مثل گوگل و اپل خطری ندارد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. به نظرم سیستم عامل موفقی میشه
    خیلی دوست داشتم با قیمت 80 دلار خریداریش کنم ولی افسوس که فعلا در دسترس نیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *