محصولاتی که انتظار می رود در MWC 2014 معرفی شوند

محصولاتی که انتظار می رود در MWC 2014 معرفی شوند
  • 1392/12/3
  • بهراد جاود
  • 0

کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۴، مهم ترین رویداد برای گجت های قابل حمل به زودی برگذار خواهد شد و همه عاشقان فناوری در آن روز به این رویداد چشم خواهند بست. ما در این مقاله بر اساس شایعاتی که منتشر شده مجموعه ای از مهم ترین دیوایس هایی که انتظار می رود در این رویداد معرفی شوند را جمع آوری کرده ایم.

MWC2014

گلکسی اس ۵ سامسونگ، بدون شک، ستاره اصلی این کنگره خواهد بود ولی سردم دار جدید سامسونگ تنها دیوایس درخور توجه این رویداد نیست. همه شرکت های بزرگ دنیای گجت ها مثل نوکیا، ال جی، موتورولا، سونی و مایکروسافت پیشبینی می شود که در این رویداد سخنرانی برگذار کنند و از محصولات جدید خود بگویند و آنها را معرفی کنند.

اولین موج رویداد ها برای تاریخ یکشنبه چهارم اسفند زمان بندی شده است و موج دوم این کنگره روز بعد یعنی دوشنبه ادامه خواهد یافت. دوشنبه پنجم اسفند همان روزی است که قرار است سامسونگ از گلکسی اس ۵ خود به طور رسمی پرده برداری کند. در ادامه نگاهی بیاندازید به آنچه انتظار می رود در این کنگره جهانی دیده شود.

۱- گلکسی اس ۵ سامسونگ: ستاره MWC – دوشنبه پنجم اسفند

رویداد Unpacked 5 در تاریخ دوشنبه پنجم اسفند در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۴ برگذار خواهد شد و همانطور که از شایعات مشخص است سامسونگ در این رویداد به طور رسمی سردم دار جدید اسمارت فون های خود یعنی گلکسی اس ۵ را معرفی خواهد کرد، اسمارت فونی که صفحه نمایشی با وضوح 1080p دارد. این اسمارت فون احتمالا به اسکنر چشم کاربر مجهز نیست ولی نسبت به گلکسی اس ۴ یک به روز رسانی بزرگ به حساب می آید.

علاوه بر گلکسی اس ۵، پیشبینی شده که سامسونگ برای این رویداد تبلت ( های ) جدید گلکسی تب ۴ را برای انتشار آماده می کند و همین طور به احتمال زیاد خبری هم از نسل دوم گلکسی Gear خواهیم شنید.

MWC2014-01

۲- ال جی G Pro 2: شاید پدیدآورنده نسل جدیدی برای OIS

ال جی G Pro 2 به تازگی در کره به طور رسمی معرفی شد و همان چیزی بود که از شایعات در موردش شنیده بودیم: یک فبلت ۶ اینچی مجهز به نوع جدیدی از سیستم تثبیت کننده تصویر نوری. G Pro 2 نسل جدید اولین فبلت ال جی یعنی G Pro است و دارای صفحه نمایشی با وضوح ۱۰۸۰p، یک چیپ چهار هسته ای اسنپ دراگون ۸۰۰ و ۳ گیگابایت رم است. در کنار این دور از انتظار هم نیست که ال جی اسمارت فون های سری ال خود را با یک مدل جدید به روز رسانی کند.

MWC2014-02

۳- خبری از لومیا و ویندوز فونی های جدید نخواهد بود؟

قرار بود نوکیا در MWC امسال خانواده جدیدی از سری دیوایس های لومیا را با سردم داری لومیا ۱۸۲۰ با صفحه نمایش QHD معرفی کند ولی چند مدت پیش شندیدیم که تمامی این اطلاعات شایعاتی هستند که به حقیقت نخواهند پیوست و گویا در این کنگره خبری از دیوایس های جدید ویندوز فونی نخواهد بود و شرکت ها تمام توان خود را در این کنگره روی اندروید گذاشته اند. با این حال باز هم ممکن است اندروید با لومیای جدید خود همه را شگفت زده کند.

MWC2014-03

۴- اولین اسمارت فون اندرویدی نوکیا می تواند ناامید کننده باشد

نوکیا اکس، که قبلا با نام نوکیا نرمندی ( Normandy ) شناخته می شد پیشبینی می شود که اولین اسمارت فون نوکیا خواهد بود که از سیستم عامل اندروید استفاده می کند و گویا قرار است در MWC امسال به طور رسمی معرفی شود. اما متاسفانه این اسمارت فون قرار نیست جزء بهترین محصولات نوکیا باشد و نوکیا در واقع می خواهد آن را به عنوان جایگزینی برای گوشی های آشا معرفی کند.

MWC2014-04

۵- سونی و اسمارت فون جدیدش به نام Sirius

سونی به تازگی بخش PC های وایوی خود را فروخته تا تمام تمرکز خود را روی اسمارت فون ها بگذارد و نتیجه این تمرکز را باید در MWC امسال ببینیم. البته هنوز مشخص نیست که سونی در این کنگره جهانی چه چیزی برای ما آماده کرده ولی همانطور که بارها و بارها در شایعات در موردش شنیده ایم، Sirius باید یکی از محصولات سونی در این کنگره باشد. علاوه بر آن احتمال می رود که سونی از تبلت جدید خودش که با نام رمزی Castor شناخته می شود هم پرده برداری کند.

MWC2014-05

۶- سامسونگ بر سر دوراهی: آیا سامسونگ تایزن را منتشر خواهد کرد؟

گلکسی اس ۵ به احتمال زیاد تنها محصولی نیست که سامسونگ در MWC معرفی خواهد کرد. سیستم عامل تایزن مدت هاست که در دست ساخت است و بعد از چند بار تاخیر در انتشارش، MWC زمان خوبی برای انتشار این سیستم عامل به نظر می رسد. حالا که طبق اخبار توافق نامه ۱۰ ساله ای با گوگل امضا کرده است، ممکن است سامسونگ بالاخره تصمیم بگیرد تایزن را عرضه کند.

MWC2014-06

۷- موتورولا: بحث در مورد کسب و کارش و شاید گوشی افسانه ای ۵۰ دلاری اش

شاید موتورولا توسط لنوو خریداری شده باشد ولی هنوز هم یک شرکت گوگلی است و شاید چند دیوایس جدید هم تدارک دیده باشد. قبلا شنیده ایم که مدیرکل موتورولا در مورد یک گوشی ۵۰ دلاری صحبت کرده و رویداد روز سه شنبه می تواند زمان خوبی برای معرفی کردن این گوشی افسانه ای باشد. هرچند شایعات زیادی در مورد آنچه موتورولا می خواهد در این کنگره بگوید یا معرفی کند منتشر نشده است و شاید اصلا موتورولا فقط بخواهد در مورد کسب و کارش و نقشه هایش برای آینده شرکت حرف بزند و خبری از دیوایس جدید نباشد.

MWC2014-07

۸- شاید مایکروسافت شرکای جدیدی برای ویندوز فون معرفی کند: آیا سونی به ویندوز فون می پیوندد؟

مایکروسافت به تازگی مدیر جدیدی پیدا کرده است و ساتیا نادلا جای استیو بالمر را در این شرکت گرفته و قرار است در تاریخ یکشنبه ۴ اسفند هم رویدادی برگذار کند. تصور می شود که مایکروسافت بالاخره با شرکت های بیشتری قرار داد ببندد تا هندست هایی با سیستم عامل ویندوز فون بسازند و گویا سونی یکی از همین شرکت ها خواهد بود. مایکروسافت همچنین احتمالا در مورد ادغام ویندوز فون و ویندوز RT صحبت خواهد کرد و از نقشه خود برای وضعیت ویندوز فون در سال جاری هم کمی حرف خواهد زد.

علاوه بر این خیلی ها منتظرند که مایکروسافت ویندوز فون ۸.۱ را هم به طور رسمی معرفی کند، نسخه ای از ویندوز فون که گفته می شود دارای نوتیفیکیشن سنتر و همین طور منشی مجازی رقیب سیری اپل با نام کورتانا خواهد بود. اما به نظر می رسد برای معرفی ویندوز فون ۸.۱ هنوز کمی زود باشد. البته هنوز احتمالش وجود دارد ولی اگر ویندوز فون ۸.۱ در این کنگره معرفی نشد باید در کنفرانس Build مایکروسافت که در ماه آوریل برگذار خواهد شد منتظرش باشیم.

MWC2014-08

۹- هوآوری با یک تبلت و یک اسمارت فون جدید و اولین ساعت هوشمندش به میدان خواهد آمد

شاید ندانید ولی هوآوی در لیست بزرگ ترین شرکت های سازنده گوشی ها در دنیا در مقام سوم قرار دارد و پیشبینی می شود در MWC امسال با سه محصول جدید حاضر شود. این شرکت قرار است با یک اسمارت فون و یک تبلت جدید و همین طور اولین ساعت هوشمندش توجه همه را به خود جلب کند. تا کنون تصاویری از سردم دار اندرویدی جدید این شرکت به نام Ascend P7 به بیرون درز کرده است ولی هنوز مشخص نیست که آیا این تصاویر واقعی هستند یا خیر.

MWC2014-09

مرجع: phonearena.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *