۹ کار که باید بعد از خرید آيفون انجام دهید (قسمت دوم)

۹ کار که باید بعد از خرید آيفون انجام دهید (قسمت دوم)
  • 1393/4/16
  • Jeff Mosawy
  • 0

در قسمت قبل از این مقاله، با ۴ مرحله اول آشنا شدید؛ در این قسمت نیز، با ۵ مرحله مهم باقی‌مانده آشنا خواهید.

1-new-iphone

۵. سفارشی‌سازی مخاطبین خود

وقتی که قرار است مخاطب جدیدی را به دفترچه تلفن خود در آيفون اضافه کنیم، علاوه بر اینکه بیاییم و تنها نام و شماره تلفن آن‌ها را ذخیره کنیم، کمی وقت بیشتری صرف کنیم و اطلاعات دیگر آن‌ها را همانند تاریخ تولد و یا آدرس منزلشان را نیز در اطلاعاتشان بیفزاییم؛ در این صورت، هنگامی که روز تولدشان می‌شود، در بخش اپلیکیشن Calendar برای شما نمایش داده می‌شود و یا در صورتی که نیاز هست، می‌توانید با باز کردن اپلیکیشن Maps، تنها نامشان را وارد کرده به آدرس محل زندگی‌شان ارجاع شوید.

4.1-address-birthday

همچنین می‌توانید به هرکدام از مخاطبین خود یک صدای زنگ خاصی را به اختصاص دهید، در نتیجه بدون اینکه به تلفن همراهتان نگاه کنید، می‌توانید متوجه شوید که چه کسی به شما زنگ زده است! علاوه بر همه این‌ها، شما می‌توانید حتی نحوه ریتم ویبره هر کدام از آن‌ها را تعیین کنید؛ در نتیجه در زمان سایلنت بودن آیفون، از روی ویبره می‌توانید متوجه مخاطب تماس‌گیرنده شوید.

4.2-custom-ringtones

۶. استفاده از iCloud:

دو دلیل اصلی جهت استفاده از iCloud وجود دارد؛ اول اینکه با استفاده از iCloud می‌توانید از اطلاعات مهمتان نسخه پیشتیبانی تهیه کنید و دوم اینکه می‌توان اطلاعاتتان را میان دستگاه‌های iOS به‌اشتراک‌گذاری کنید تا اطلاعات با هم، هم‌گام‌سازی شوند.

  • همگام‌سازی دستگاه‌های iOS شما توسط iCloud:

برای دسترسی به تنظیمات iCloud خود، می‌توانید با مراجعه به Settings و سپس iCloud وارد این بخش شوید. در این منو، شما لیست کاملی از مواردی که می‌توانید میان دستگاه‌های خود همگام‌سازی کنید را مشاهده خواهید کرد. فقط کافیست که مواردی که می‌خواهید را روشن کنید تا اطلاعات آن‌ها میان دستگاه‌های شما همگام‌سازی شود.

5-icloud-settings

  • پشتیبان‌گیری از اطلاعات بوسیله iCloud:

iCloud نباید بعنوان تنها راهکار پشتیبان‌گیری شما بکار برده شود، اما می‌توانید از آن بعنوان یک مکان موقت جهت داشتن یک کپی از اطلاعات مهمتان همانند عکس استفاده کنید و سپس آن‌ها را در مکان مطمئن‌تری (مثلاً Dropbox) منتقل نمایید.

وارد مسیر زیر شوید:

Settings > iCloud > Storage & Backup

6-icloud-backup

در پایین صفحه، گزینه‌ای با نام iCloud Backup مشاهده خواهید کرد که با فعال کردن آن، دستگاه شما شروع به پشتیبان‌گیری خواهد کرد. البته دقت کنید که تنها زمانی عملیات پشتیبان‌گیری انجام می‌شود که دستگاه شما به WiFi متصل، در حال شارژ و صفحه اسکرین آن قفل باشد.

۷. استفاده از Use Find My iPhone:

در همان صفحه تنظیمات iCloud خودتان، گزینه‌ای با نام Find My iPhone وجود دارد که در صورتی که آن را فعال کنید، می‌توانید در آینده درصورتی که تلفن همراه خود را جایی گم کردید و یا به سرقت رفت، آن را ردیابی نمایید.

7-find-my-iphone-on

علاوه بر ردیابی، شما همچنین می‌توانید گوشی خود را قفل کنید، اطلاعات آن را پاک کنید، و یا پیغامی را روی صفحه به‌نمایش گذارید.

برای انجام عملیات ردیابی نیازی به تنظیمات خاصی نیست؛ کافیست که وارد وب‌سایت www.icloud.com شده، سپس با ورود توسط اطلاعات Apple ID خود، اقدامات لازم را انجام دهید.

۸. استفاده از Find My Friends:

شما می‌توانید با دانلود و نصب اپلیکیشن Find My Friends، از موقعیت دوستان خود با خبر شوید؛ البته این‌کار نیازمند این است که دوستان و آشنایان شما نیز iPhone داشته باشند.

9-find-my-friends

وقتی که شما تلفن همراه خود را دریافت می‌کنید، شما می‌بایست در لیست مخاطبین خود، افرادی را که دوست دارید دنبال کنید، اضافه کنید. پس از آن انتخاب گزینه Add، به دوست خود درخواست کنترل موقعیتش را کرده و پس از تایید، موقعیت او را پیدا کنید.

۹. اعمال تنظیمات شبکه‌های اجتماعی:

جهت راه‌اندازی و انجام تنظیمات شبکه‌های اجتماعی همانند فیسبوک و توییتر، با ورود به بخش Settings، در قسمت پایین این صفحه، می‌توانید شبکه‌های مختلف اجتماعی را پیدا کرده؛ با انتخاب هر کدام، و وارد کردن اطلاعات کاربری خود، امکانات آن‌ها را راه‌اندازی نمایید.

11-social-networking

حالا به راحتی می‌توانید با آیفون خود کار کرده و از آن لذت ببرید.

موفق باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *