انتشار مشکل امنیتی سیستم عامل مک توسط گوگل قبل از اینکه اپل آن را رفع کند

انتشار مشکل امنیتی سیستم عامل مک توسط گوگل قبل از اینکه اپل آن را رفع کند
  • 1393/11/4
  • مجتبی
  • 0

اگر خاطرتان باشد چندی پیش در گویا آی تی برایتان گفتیم که گوگل برای بار دوم مشکلات سیستم عامل مایکروسافت را قبل از ارائه بروزرسانی و رفع آنها منتشر کرد. اما مایکروسافت ظاهرا تنها قربانی این حرکت گوگل نیست. در روزهای اخیر در پروژه صفر گوگل موسوم به Zero Project، چند مشکل امنیتی رفع نشده در سیستم عامل مک توسط گوگل منتشر شد.

از نظر فنی این مشکل به هکرها اجازه میدهد کنترل مک شما را در اختیار بگیرند. گوگل اعلام کرده که در ماه اکتبر در مورد وجود چنین مشکلی به اپل هشدار داده است اما این مورد پس از ۹۰ روز به صورت خودکار از طرف پروژه صفر منتشر شده. گفته شده تعداد دقیق این مشکلات سه عدد است. مانند سایر مورادی که گوگل منتشر کرده، اکنون هم با پروژه صفر یک کسپلویت برای استفاده از باگ های منتشر شده، در اختیار همگام قرار داده است.

پروژه مورد بحث در اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز بکار کرد و بر روی نرم افزارهایی که احتمال حمله هکرها به آنها برای هک کردن رایانه کاربران زیاد است، کار می کنند تا مشکلات امنیتی نرم افزارهای یاد شده را بیابند.

اپل معمولا برای رفع چنین مشکلاتی برنامه خاص خود را دارد. اما در هر حال سوال مهم این است که آیا اپل قادر خواهد بود تا وصله رفع این مشکل امنیتی را قبل از قربانی شدن افراد ارائه نماید یا خیر.

[منبع: Engadget و Cnet]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *