روزنگار ؛ سفارشی ۲۰ میلیون گلکسی اس ۶/ هک وزارت دفاع آمریکا و بیشتر

روزنگار ؛ سفارشی ۲۰ میلیون گلکسی اس ۶/ هک وزارت دفاع آمریکا و بیشتر
  • 1393/12/18
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

اپل تبلت iPad Mini را به پردازنده‌ی A8 مجهز خواهد کرد [شایعه]

ipad-mini-3-640x234

چند ماه پیش بود که در رویداد اپل تبلت جدید آیپد ایر ۲ معرفی شد. در این رویداد کوپرتینویی ها همچنین مدل بروزشده ای از آیپد مینی را نیز معرفی نمود اما به دلیل تغییرات ناچیز، خیلی ها را نا امید کرد. به همین دلیل است که شایعه شده اپل قرار است مدل جدیدی از دستگاه یاد شده را با نام iPad Mini 4 ارائه کند که در آن از پردازنده A8 استفاده شده. همچنین گفته می شود به دلیل استفاده از پردازنده یاد شده، پشتیبانی از شبکه های وای فای ۸۰۲٫۱۱ac نیز در محصول مورد بحث اضافه می گردد.

ویندوز ۹۳ عرضه گردید ؛ یک ویندوز شگفت انگیز!

Win93 Story 1

NeoBytes یک گروه توسعه نرم افزاری است که یک قدم از سرتیتر های مهم عقب نشینی کرده تا نگاهی کوتاه به دنیای وسیع و شاید ترسناک تکنولوژی بیاندازد. نگاهی بدبینانه که اغلب زبانی طنز آمیز نیز چاشنی آن می شود. در حالی که همه ما مشتقانه در انتظار عرضه عمومی ویندوز ۱۰ هستیم، تعدادی هکر اقدام به عرضه نسخه ای از ویندوز به عنوان سیستم عامل نمودند،‌ اتفاقی شبیه آنچه اخیرا با مشاهده حفره امنیتی برای نسخه دسکتاپ build 10031 پیدا شد. ولی این نسخه ارائه شده ویندور ۱۰ نیست،‌ حتی به ویندور ۸ نیز شباهتی ندارد. آنها ویندوز ۹۳ را عرضه کرده اند. یک سیستمِ عامل بر پایه وب که شاید قرار بود در دهه نود توسعه یابد.

اپراتورهای همراه تا کنون ۲۰ میلیون دستگاه Galaxy S6 و S6 Edge سفارش داده‌اند

gsmarena_001

بر اساس گزارش Korea Times، دو تلفن هوشمند Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge در حال حاضر توسط اپراتورهای همراه، به تعداد ۲۰ میلیون واحد سفارش دریافت کرده اند که این مقدار، برای سامسونگ یک رکورد محسوب می شود. از این ۲۰ میلیون سفارش، ۱۵ میلیون‌تای آن Galaxy S6 و مابقی آن یعنی ۵ میلیون دیگر، Galaxy S6 Edge است. همانطور که می دانید S6 Edge نسبت ه مدل S6 قیمت بالاتری دارد.

هک وزارت دفاع ایالات متحده توسط مرد جوان

pentagon-david-gleason-flickr

مهم نیست که چه آذمی هستید ، چه شغلی دارید ، چه سمتی دارید و یا حتی چه اعتقادی دارید ، نکته این جاست که اگر به سرتان بزند که ارتش ایالات متحده را هک کنید مطمئنا توحهات زیادی را به سمت خودتان جلب خواهید کرد و شاید تنها یک مرد انگلیسی بتواند این خطر را به جان بخرد و دل را به دریا بزند و همینطوری الکی مثلا ارتش ایالات متحده را هک کند!

اتوموبیل های اتوماتیک و روبوت های کارمند جای شما را در ۲۰ سال آینده میگیرند!

rethink-robotics-baxter-630

از خدا که پنهان نیست، از شما چه پنهان، کامپیوترها و روبوت ها در سال های اخیر باعث بیکاری خیلی ها شده اند و اگر فکر می کنید این ماجرا دیگر تمام شده است کور خوانده اید! اتفاقا این ماجرا در حال شتاب گرفتن است! می توانید از خود کامپیوتر ها بپرسید،آن ها به شما می گویند با چه سرعت و فناوری خیره کننده ای در حال پیشرفت هستند! یک الگوریتم یادگیری ماشین از دانشگاه آکسفورد اطلاعات دفتر آمار و اطلاعات ایالات متحده را غربال گری کرده است و نتیجه این گونه بدست آمده است که ۶۷ درصد از شغل های آمریکایی می توانند در ۲۰ سال آینده توسط روبوت ها جایگزین شوند و در اختیار آن ها قرار گیرند!

این دوربین ماهواره‌ای می تواند سرطان را از روی چهره‌ی شما تشخیص دهد

Proba-V_satellite_node_full_image_2-640x480

چندی پیش بود که FTC اپلیکیشن هایی را برای تشخیص سرطان ار روی پوت منتشر کرد که با استفاده از دوربین می توانست این تشخیص را انجام دهد. اما شاید چنین تکنولوژی‌ای برای زمان های آینده مورد استفاده زیاد قرار گیرد زیرا هنوز نمی تواند به درستی از پس انجام آن برآید و ممکن است بخواهید از ایده ای دیگر استفاده کتید. آزانس فضایی اروپا، اخیرا اعلام کرده که به دبنیال راهی است با استفاده از دوربین های ماهواره ای خود بتوانید به بررسی پوست برای تشخیص سرطان بپردازد.

بازگشت Microsoft Band به فروشگاه آنلاین در تمام سایزها

screen_shot_2015-02-23_at_3.26.10_pm_story

اگر بی صبرانه منتظر خرید آخرین ابزار سلامتی هستید, به نظر می رسد که این ابزار دوباره به فروشگاه در وب سایت مایکروسافت برگشته است. در این سایت اعلام شده است که محدودیت فروش “برای هر کاربر فقط یک سایز” وجود دارد اما در زمان نوشته شدن این مطلب, تمام سایزها در فروشگاه قرار دارد.

آغاز عرضه گوشی YotaPhone با شروع کمپین وب سایت Indiegogo

Yota 1

علیرغم گزارش های منتشر شده مبنی بر اینکه YotaPhone 2 با اپراتور T-Mobile وارد صحنه خواهد شد ولی خود شرکت سازنده تایید کرده است که این دستگاه نسل دوم نهایتا از طریق وب سایت Indiegogo. وارد بازار آمریکای شمالی می گردد. YotaPhone 2 به خاطر داشتن دو صفحه نمایش، متمایز و شاخص شده است. یک صفحه ۵ اینچی فول اچ دی با پنل AMOLED در جلو و یک صفحه ۴٫۷ اینچی از نوع e-ink در پشت گوشی. و با باتری پیشرفته ای که به سختی قابل تشخیص است. این صفحه نمایش از نوع جوهر الکترونیکی( e-ink) به واقع یک برگ برنده برای این گوشی محسوب می شود.،‌چرا که این مدل از صفحات نمایش، بسیار قدرتمند و کارا هستند.

هدست هوشمند سامسونگ Gear VR هم کنسول بازی میشود!

۲۸۲۵۷۱۸-۵۴۸۰۸۱۸۶۳۹-۲۸۲۴۸

اکنون همه چیز در حال پیش رفت است. در چند سال آینده کنسول های بازی شکلشان تغیر میکند و یا کاملا منقرض میشوند این بار شرکت های DeNA و Oculus می خواهند برای  Gear VR اولین هدست هوشمند سامسونگ بازی طراحی کنند

آیفون بخریم یا گوشی اندرویدی؟

آیفون بخریم یا گوشی اندرویدی؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بین خرید آیفون و دیگر گوشی های اندرویدی مردد شده باشید. شرکت اپل فقط یک نوع گوشی تولید می کند اما شرکت های بسیاری هستند که هر کدام مدل ها و طرح های مختلفی را تولید و روانه ی بازار می کنند. رنگ های مختلف, سرعت پردازنده ی گوناگون و غیره. اگر هنوز نمی دانید که کدام گوشی برای شما مناسب است, پس اینفوگرافیک (تصویر زیر) زیر را مشاهده کنید تا به نتیجه ای درست برسید.

بهترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه MWC 2015 از دیدگاه گویا آی تی

بهترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه MWC 2015 از دیدگاه گویا آی تی

همانطور که می دانید نمایشگاه MWC 2015 در تاریخ ۱ مارس برابر با ۱۰ اسفند ماه برگزار شد و تیم گویا آی تی تمامی اخبار و رویداد های این نمایشگاه را برای شما پوشش داد که در آن اتفاقات جالبی رخ داد. این نمایشگاه به پایان رسید و در آن محصولات گوناگونی از سوی شرکت های موفق جهان معرفی شدند از گوشی های هوشمند گرفته تا ساعت های هوشمند و دیگر دستگاه ها، گویا آی تی لیستی از محصولات برتر این روداد را برای شما تهیه کرده است که در ادامه توضیحات کوتاهی درباره آن ها به شما می دهیم.

عکس روز ؛ طبیعت زیباست

عکاسی همیشه یکی از هنرهای بسیار محبوب در میان افراد بوده. می گویند یک تصویر از هزاران گفته گویا تر است. ما در گویا آی تی بخشی را برای عکاسان افتخاری قرار داده ایم که تمامی عکاسان عزیز می توانند از این طریق تصویر خود را به ده ها هزار بازدیدکننده روزانه گویا آی تی نشان دهند. در سری مطالب عکس روز ما هر بار تعدادی از تصاویر عکاسان افتخاری‌ گویا آی تی را برای شما منتشر می کنیم. لازم به ذکر است که عکاس افتخاری امروز ما، از کانادا و شهر مونترال است.

باز هم به پایان روزنگاری دیگر رسیدیم و خلاصه ای از مهمترین خبرهای تکنولوژیک روز را که در گویا آی تی منتشر شده به اطلاعتان رساندیم. در ادامه می توانید لینک سایر مطالب منتشر شده امروز را مشاهده و در صورت تمایل به آنها رجوع کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *