سامسونگ، بلکبری و آی‌بی‌ام قصد ایجاد تیمی برای تولید یک تبلت امن را دارند

سامسونگ، بلکبری و آی‌بی‌ام قصد ایجاد تیمی برای تولید یک تبلت امن را دارند
  • 1393/12/24
  • مجتبی
  • 0

بلکبری در همکاری با سامسونگ و آی‌بی‌ام، یک تبلت امن را در همین تابستان معرفی خواهند کرد. قیمت این دستگاه حدود ۲۳۸۰ دلار اعلام شده و نامش SecuTablet است. این محصول بر اساس تبلت Galaxy Tab S 10/5 سامسونگ ساخته می شود. تبلت مورد بحث از تکنولوژی رمزنگاری Secusmart بهره خواهد برد که حالا توسط بلکبری خریداری شده. اگر یادتان باشد بلکبری این تکنولوژی را در ماه ژولای سال میلادی گذشته خریده بود.

فناوری رمزنگاری Secusmart قبلا توسط دولت های آلمان و کانادا مورد استفاده قرار می گرفته و نیز برای افراد عادی به منظر جلوگیری از جاسوسی بر روی آنها بکار می رفته. آی‌بی‌ام هم نرم افزاری دارد که به کاربر اجازه می دهد تا بین نرم افزارهای امن و شخصی خود در تبلت براحتی کار کند. مدیر Secusmart آقای Hans-Christoph Quelle می گوید، هرکسی می داند که چگونه می تواند از اندروید استفاده نماید، باید قادر به استفاده از تبلت نیز باشد.

تبلت PlayBook بلکبری که در سال ۲۰۱۱ رونمایی شده بود هیچ گاه نتوانست به موفقیت دست یابد. با کمال تعجب این تبلت بدون اپلیکیشنی برای مدیریت ایمیل و یا تقویم عرضه شده بود ولی این دو مورد با یک بروزرسانی نرم افزاری بعدها به آن اضافه شدند. دستگاه مورد اشاره با سیستم عامل QNX OS کار می کرد که برای ساختن سیستم عامل بلکبری ۱۰ نیز از آن استفاده شده. با توجه به قیمت بالایی که SecuTablet دارد، مطمئنا برای مشتریان تجاری در نظر گرفته شده. این همان بازاری است که بلکبری مدت هاست در آن بر روی امنیت تمرکز نموده.

تبلت Galaxy Tab S 10/5 از سامسونگ، یک صفحه نمایش ۱۰/۵ اینچی از نوع Super AMOLED را ارائه می کند که رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل را برای کاربر به ارمغان می آورد. چگالی پیکسلی صفحه نمایش این محصول ۲۸۸ppi می شود. مغز متفکر این دستگاه یک پردازنده هشت هسته ای اگزینوس ۵۴۲۰ است که فرکانس کاری هر هسته آن نیز بر روی ۱/۹ گیگاهرتز تنظیم گشته. چیپ پردازشی گرافیکی تبلت مورد اشاره Mali-T628 MP6 است و ۳ گیگابایت حافظه رم پردازشی نیز برای این محصول در نظر گرفته شده. حافظه داخلی ذخیره سازی تبلت مورد بحث هم ۳۲ گیگابایت است. البته با وجود اسلات کارت حافظه جانبی، می توان حافظه ذخیره سازی داخلی را تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر هم افزایش داد. در پشت دستگاه شاهد یک دوربین ۸ مگاپیکسلی هستیم درحالیکه که در جلو دوربینی ۲/۱ مگاپیکسلی بکار رفته. باتری این محصول ۷۹۰۰ میلی آمپرساعت ظرفیت دارد و به صورت پیشفرض اندروید ۴/۴/۲ را اجرا می نماید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *