روزنگار‌ ؛ زمان عرضه ویندوز ۱۰/ تبلت‌های جدید سامسونگ و بیشتر

روزنگار‌ ؛ زمان عرضه ویندوز ۱۰/ تبلت‌های جدید سامسونگ و بیشتر
  • 1393/12/27
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

سامسونگ از تبلت Galaxy Tab A رونمایی کرد

galaxy-tab-a-samsung-640x609

در چند هفته گذشته شایعاتی مبنی بر معرفی تبلت جدید توسط سامسونگ به گوش میرسید. امروز این شرکت از تبلتی جدید با نام Galaxy Tab A رونمایی کرده اما نباید از آن انتظار سخت افزار سطح بالایی داشته باشید. این دستگاه یک تبلت میان رده است و به نحوی قیمت گذاری شده که ارزش خرید داشته بشد و نیز احتمالا فقط در برخی از بازارهای منتخب عرضه خوهد شد.

مایکروسافت برند Internet Explorer را بازنشسته می کند

microsoft__logo

با شنیدن اسم اینترنت اکسپلورر به یاد مرورگرهای اینترنتی می افتیم که در اختیار کاربران سیستم عامل ویندوز مایکروسافت قرار گرفته اند. از زمان عرضه اینترنت اکسپلورر زمان بسیار زیادی می گذرد اما حالا به نظر می رسد مایکروسافت قصد دارد این برند را یک بار و برای همیشه بازنشسته کند. این شرکت اخیراً تایید کرد که برند اینترنت اکسپلورر کنار گذاشته خواهد شد و در عوض، هنوز تصمیم این شرکت برای نامگذاری مرورگر جدیدش مشخص نیست.

ثبت نام برای کنفرانس I/O 2015 گوگل آغاز شد

Screen-Shot-2015-02-10-at-4.16.46-PM

همانطور که می دانید Google I/O یک کنفرانس سالیانه است که توسط گوگل برگزار می شود که بر روی توسعه دهندگان تمرکز دارد. اکنون همانند سال گذشته توسعه دهندگان چند روز را برای ثبت نام فرصت دارند. پیش از این اعلام شده بود که ثبت نام در ۱۷ مارس انجام خواهد شد اما اکنون اعلام شده که ثبت نام روز پنجشنبه ۱۹ مارس ساعت ۵ بعد از ظهر شورع خواهد شد و سپس تصادفی انتخاب می شود و برای پرداخت ۹۰۰ دلار برای بلیط شرکت کننده گان دعوت می شود و یا ۳۰۰ دلار برای بلیط دانشگاهی پرداخت شود. هیچ فرقی در زمان ثبت نام برای داشتن بلیط نمی کند و همه شانس یکسانی را برای داشتن بلیط دارند.

Nintendo در حال توسعه کنسول بازی های جدید است بنام پروژه NX

interest-in-the-wii-u-surges-after-nintendo-s-e3-presentation

در حال حاضر کنسول Wii U یک موفقیت بزرگ نبوده است. امروز نینتندو در طول کنفرانس مطبوعاتی خود، اعلام کرده است، در حال توسعه یک کنسول بازی اختصاصی که موسوم به پروژه NX است،می باشد. تنها نینتندو در حال ساخت چند حرکت اصلی مثل ایجاد بازی های موبایل و راه اندازی یک سرویس اشتراک جدید نیست اما به نظر می رسد که این شرکت به منظور توسعه یک کنسول جدید برگزار شده است. بنابراین نام پروژه NX، سخت افزار جدید این کمپانی خواهد بود. متاسفانه، جزئیات هنوز هم کمیاب هستند و این شرکت تا سال آینده اطلاعات را منتشر نخواهد کرد(با اشاره به اینکه امکان راه اندازی در سال ۲۰۱۶ است).

مایکروسافت: ویندوز ۱۰ تابستان امسال در ۱۹۰ کشور عرضه خواهد شد

Windows-10-launch-summer-Lenovo-Xiaomi-01

مایکروسافت ساعاتی پیش اعلام نمود که نسخه نهایی ویندوز ۱۰ را در تابستان سال میلادی جاری و در بیش از ۱۹۰ کشور جهان و با ۱۱ زبان مختلف عرضه می کند. این موضوع قبلا هم بارها در شایعات اشاره شده بود که قرار است در زمانی نزدیک به تابستان شاهد عرضه این سیستم عامل از جانب ردموندی ها باشیم. اما در هر صورت خبر رسمی که خود مایکروسافت در بلاگش منتشر نموده، باعث می شود تا اطمینان بیشتری از زمان عرضه ونیدوز ۱۰ داشته باشیم.

خورشید گرفتگی در پایان سال ۹۳

۱۶۲۰۰۱۰

طبق گفته ی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران مسعود عتیقی، در روز جمعه خورشید گرفتگی جزیی در پایان ۹۳ رخ خواهد داد که دقیقا یک روز قبل از شروع سال ۱۳۹۴ است، این خورشید گرفتگی مانع از رسیدن نور به زمین می شود و همه یا بخشی از خورشید را در برمی گیرد و این خورشید گرفتگی از ساروس یا دوره ۱۲۰ است که شصت و یکمین گِرفت از هفتاد و یک گِرفت این ساروس به حساب می آید.

اپلیکیشن جدید Autodesk به کودکان اجازه می دهد تا اسباب بازی های خود را طراحی کنند

Tinkerplay_screenshot

همانطور که می دانید چاپ گر های سه بعدی می توانند که هر چیزی را چاپ کنند از آلات موسیقی گرفته تا دیرگ قطعات کاربردی, حتی می توان از آن ها به عنوان فن آوری ها استفاده کرد. همچنین جدیدا از آن ها در پروژه های معماری نیز استفاده می شود. حال به نظر می رسد که این دستگاه برای کودکان کاربردهایی دارد. Tinkerplay یک اپلکیشن برای چاپ گر های سه بعدی است که کودکان آن را دوست دارند و به آن ها اجازه می دهد که سریعا چیزی که می خواهند را طراحی و چاپ کنند.

سامسونگ از تبلت اقتصادی Galaxy Tab 3 V رونمایی کرد

gsmarena_001

همانطور که ساعاتی پیش در گویا آی تی به اطلاعتان رساندیم، سامسونگ از تبلت میان رده ی جدیدی Galaxy Tab A رونمایی کرد. حالا هم این شرکت از یک تبلت اقتصادی دیگر به نام Galaxy Tab 3 V به صورت رسمی رونمایی کرد. این تبلت با صفحه نمایشی ۷ اینچی تولید شده و قیمت بسیار خوب ۱۳۵ دلار برایش تعیین گشته.

آخرین غول NVIDIA قیمتی ۹۹۹ دلاری دارد

آخرین غول NVIDIA قیمتی ۹۹۹ دلاری دارد

در حالیکه NVIDIA هفته گذشته از آخرین پردازنده گرافیکی خود رونمایی کرد، حالا اطلاعات بیشتری از Titan X در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت ارائه شده است. اگر علاقمند به شنیدن مشخصات تکنیکی هستید پس با ما باشید.

آیا واقعا می توان به سیستم عامل لینوکس اعتماد کرد؟

آیا واقعا می توان به سیستم عامل لینوکس اعتماد کرد؟

چه کسی لینوکس را ساخته؟ چرا آنها کار بر روی این سیستم عامل را ادامه می دهند؟ آیا می توان به این افراد اعتماد کرد؟ اگر از کاربران لینوکس باشید احتمالا به چنین سوالاتی می خندید! اما سایر افراد واقعا ممکن است چنین سوالاتی داشته باشند. احتمالا بیشتر افراد با مفهوم رایگان و متن باز آشنا هستند. گواهینامه هایی که طی آن هر کسی می تواند طبق توافق نامه ای از پیش تعیین شده، از سرویس یا کد یا … دیگران بنا به نیاز خود استفاده کند.

در این ساعت به پایان روزنگار امروز گویا آی تی رسیدیم و خلاصه ای از مهمترین اخبار حوزه فناوری منتشر شده امروز را برایتان مرور کردیم. همچنین می توانید در زیر لینک سایر مطالبی که امروز در گویا آی تی منتشر شده اند را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه نمایید.

نقد و بررسی بازی Kill Shot

گوشی‌های جدید موتورولا با ویندوز ۱۰ موبایل در تابستان عرضه می‌شوند [شایعه]

مایکروسافت می‌خواهد با رام سفارشی دستگاه‌های اندرویدی را به ویندوز ۱۰ موبایل تبدیل کند

بروز رسانی به ویندوز ۱۰ رایگان خواهد بود، حتی برای کاربرانی که از نسخه های کپی سرقتی استفاده می کنند!!

امکان ارسال پول در اپلیکیشن مسنجر فیسبوک به مخاطبان فراهم شد

سری جدید گوشی های هوشمند سامسونگ با نام Galaxy H ساخته خواهند شد [شایعه]

بلک بری و معرفی تلفن ۱۹۵۰ دلاری Porsche Design

بازوی ربات ها کوچکتر و هوشمندتر می شود

سامسونگ از چیپ اگزینوس ۷۴۲۰ در ساعت هوشمند صفحه گرد خود استفاده خواهد کرد [شایعه]

پرینتر سه بعدی جدید میتواند ۲۵ برابر سریع تر از رقبای خود عمل کند

عیدی پلی استیشن به تمام جهانیان

نرم افزار های مخرب در طی ۲۵ سال گذشته ردگیری و شناسایی شد

بروز رسانی آبنبات چوبی برای سونی اکسپریا Z2 آغاز می شود

امکان مدیریت فرم ها و فایل PDF از هر دستگاهی، به لطف سرویس فضای ابری ادوبی فراهم شد

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *