و ناگهان Surface 3

و ناگهان Surface 3
  • 1394/1/12
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

دیروز مایکروسافت در اقدامی ناگهانی (که البته قابل پیش بینی بود) عضوی جدید از خانواده Surface را معرفی کرد. دستگاه جدید که Surface 3 نام دارد قرار است همانند برادر بزرگتر خود بازار تبلت های هوشمند را متحول کند. Surface 3 از بسیاری جهات مشابه Surface Pro 3 است اما در برخی موارد مهم با آن تفاوت هایی دارد. این تبلت دارای صفحه نمایش ۱۰٫۸ اینچی است که اندکی از نسخه پرو کوچکتر می باشد.

همچنین پردازنده ۴ هسته ای از سری Atom X7 اینتل مغز متفکر این دستگاه است که باعث کاهش ضخامت و عدم نیاز به فن شده است. ضخامت ۸٫۷ میلیمتری و وزن ۶۲۲ گرمی Surface 3 آن را به سبک ترین و باریک ترین عضو خانواده Surface تبدیل کرده که از سیستم عامل ویندوز ۸٫۱ استفاده می کند و به این ترتیب می توانید تمامی نرم افزارهایی که روی یک لپ تاپ دارید را روی آن نصب کنید (البته نباید انتظار رندرهای سنگین گرافیکی را از آن داشته باشید).

نسبت تصویر ۳:۲ که در Surface Pro 3 وجود داشت در این دستگاه جدید نیز فراهم شده تا بتوان به بهترین شکل در هر دو حالت افقی و عمودی استفاده کرد. همچنین باید گفت تمام موادی که برای ساخت بدنه نسخه قبلی مورد استفاده قرار گرفته بودند در Surface 3 نیز استفاده شده اند. این دستگاه از یک دوربین ۳٫۵ مگاپیکسلی در جلو و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت بهره می برد که قابلیت ضبط تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰p دارا هستند. به گفته مایکروسافت باتری این دستگاه نیز تا ۱۰ ساعت کار مداروم را پشتیبانی می کند که می تواند برای یک تبلت با سیستم عامل ویندوز کامل بسیار ایده آل باشد. شارژر این دستگاه نیز از نوع Micro USB است که در بسیار از تلفن های هوشمند از آن استفاده می شود.

Family_v4_Hero_01-1024x575

یکی از موارد تفاوت Surface 3 با Surface Pro 3 در کیک استند (یا پایه پشتی نگهدارنده آن) است. بر خلاف نسخه Pro که طیفی از زاویه ها در آن پشتیبانی می شدند، کیک استند Surface 3 دارای ۳ حالت است که یکی به صورت رومیزی، یکی شبیه به لپ تاپ و دیگری مناسب نوشتن و طراحی با قلم است. همچنین گفته می شود قلم این دستگاه به صورت جداگانه عرضه خواهد شد و البته قیمتی برای آن مشخص نشده است. این قلم ها نیز مانند قلم هایی که در Surface Pro 3 از آنها استفاده می شد، قلم های جدید نیز از ۲۵۶ سطح مختلف فشار پشتیبانی می کنند و این بار در ۴ رنگ عرضه خواهند شد. لازم به ذکر نیست که کیبوردهای مخصوص مایکروسافت که دارای لبه هایی آهن ربایی هستند برای Surface 3 نیز ارائه خواهند شد.

Pen_v4_004_silver_black_red_blue-1024x576

با توجه به گفته های مایکروسافت، این تبلت دارای دو نسخه ۳G و LTE است و با خرید آن یک سال دسترسی به Office 365 و ۱TB فضا در OneDrive در دسترس شما قرار خواهد گرفت. همچنین مجموعه ای از لوازم جانبی نیز برای خریداران در نظر گرفته شده که می توان به داک استیشن معروف surface اشاره کرد.

پیش فروش Surface 3 از همین امروز آغاز شده است و قرار است عرضه آن در ۲۶ کشور مختلف از تاریخ ۵ می (۱۵ اردیبهشت) انجام شود. مایکروسافت اعلام کرده قیمت این تبلت از ۴۹۹ دلار آغاز خواهد شد.

[منبع: وبلاگ surface مایکروسافت]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *