شش ویژگی LG G4 که در iPhone 6 Plus نمی بینید

شش ویژگی LG G4 که در iPhone 6 Plus نمی بینید
  • 1394/2/9
  • علی رضاپور
  • 1

اگر خم شدن صفحه نمایش iPhone 6 Plus را در نظر نگیریم، این اسمارت فون از هر جهت ایده آل است؛ چه از نظر دوربین یا باتری و چه از نظر کیفیت صفحه نمایش. در سه ماه گذشته حدود ۶۰ میلیون نسخه از این اسمارت فون فروخته شده است. این یعنی موفقیت. اما LG G4 می تواند با آن رقابت کند. در ادامه با گویا آی تی همراه شوید.

LG G4 یکی از جدی ترین رقبای iPhone 6 به حساب می آید و در چند زمینه حتی از آن پیشی گرفته است. در ادامه به برخی از برتری های LG G4 نسبت به رقیب خود یعنی iPhone 6 اشاره خواهیم کرد.

  1. صفحه نمایش Quad HD : پرچم دار کمپانی LG یا به عبارتی دیگر G4 دارای یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی Quad HD با رزولوشن (وضوح) ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ می باشد که در هر اینچ آن ۵۳۸ پیکسل وجود دارد. در صفحه نمایش این اسمارت فون ویژگی هایی از قبیل گستردگی رنگ، سرعت تفکیک بالا، مصرف کم و ضحامت کم توجه همگان را به خود اختصاص می دهد. در مشخصات G4 گستردگی رنگ آن ۱۲۰ %  نوشته شده است. سرعت تفکیک این اسمارت فون نسبت به iPhone 6 plus حدوداً ۵۰ % بیشتر است.روشنایی صفحه نمایش نیز در LG G4 نزدیک به ۳۰ % از رقیب خود بالاتر می باشد.
    lg g4 comparison 1
  2. لرزش گیر اپتیکی سه محوره: LG G4 با داشتن ماژول OIS صاحب توانایی خارق العاده ای شده است. این ماژول می تواند لرزش های موجود در هنگام فیلم برداری را از بین ببرد. نیاز به ذکر نیست که این ویژگی چقدر کاربردی است.
    lg g4 comparison 2
  3. آنالیز طیف رنگ : LG G4 مجهز به یک سنسور به نام «تحلیلگر طیف رنگی» شده است که به اختصار آن را Color Spectrum Sensor ) CSS ) می نامند . این حسگر در زیر فلش LED قرار دارد که به گفته ی LG، حسگر CSS برای اولین بار بر روی یک اسمارت فون نصب شده است. حسگر CSS به دوربین LG G4 این امکان را می دهد که رنگ ها را با دقت بیشتری تفکیک کند که این امر منجر به بهبود کیفیت دوربین خواهد شد. حسگر یاد شده قادر به شناسایی طیف رنگ های سه رنگ اصلی قرمز و سبز و آبی (RGB) می باشد.
    lg g4 comparison 3
  4. قاب چرمی قابل تعویض و حافظه ی قابل افزایش : قاب پشتی برخی از اسمارت فون ها جدا نمی شوند و قابل تعویض نیستند در نتیجه نمی توان باتری آن ها را تعویض کرد. در صورت بروز مشکل در باتری، فقط شرکت سازنده قادر به تعمیر آن می باشد. این اسمارت فون اینگونه نیست. قاب چرمی G4 یکی از منحصر به فرد ترین طراحی های تاریخ اسمارت فون ها به حساب می آید. برای ساخت قاب آن، از چرم واقعی استفاده شده است. همچنین یکی از مزایای دیگر آن می توان به پشتیبانی از micro SD اشاره کرد.
    lg g4 comparison 4
  5. تنظیم دستی دیافراگم دوربین : LG G4 با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی ساختِ خودِ LG به بازار آمده است. روزنه (aperture) دوربین ۱۶ مگاپیکسلی آن f/1.8 می باشد. LG ادعا می کند که این اسمارت فون ۸۰ درصد بیشتر از LG G3 نور دریافت می کند. این بدان معناست که تصاویر G4 در نور کم نیز با کیفیت خواهند بود. تنظیم همه ی ویژگی های دوربین آن به دو حالت اتوماتیک ،برای مبتدیان، و حالت دستی ،برای عکاسان حرفه ای، می باشد.
    lg g4 comparison 5
  6. بدنه ی خمیده و مقاوم : بدنه ی این اسمارت فون کمی خمیده است که تا حدی مشابه Galaxy S6 Edge شده است. حالت فشرده و زیبای G4 سبب شده است که به قول معروف «خوش دست» جلوه کند. با وجود این که ضخامت اسمارت فون یاد شده ۶٫۳ میلی متر که بسیار کم است اما به هیچ وجه شکننده و ضعیف نیست. این طراحی به G4 کمک کرده است که در هنگام افتادن از ارتفاع آسیب کم تری ببیند. احتمال شکستگی در هنگام افتادن از ارتفاع زیاد به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است.
    lg g4 comparison 6

[منبع: Phone Arena]

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. اینا که دلیل نمیشه.
    ایفون از هرچی هست بهتره و تا وقتی ایفون هست کی میاد پولشو بده به این اشغالا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *