سازماندهی نوار ابزار ویندوز ۱۰ با این ۷ نکته

سازماندهی نوار ابزار ویندوز ۱۰ با این ۷ نکته
  • 1394/5/25
  • پرهام
  • 1

نوار ابزار یکی از مهمترین مشخصه های سیستم عامل مایکروسافت است و این موضوع در ویندوز ۱۰ نیز کاملا به چشم می آید. در نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت، امکانات و ویژگی های جدیدی همچون کورتانا به آن افزوده شده است. با این حال منوی ابزار در ویندوز ۱۰ همان نواریست که همیشه با آن سر کرده ایم.

هر کاری که بخواهید می توان به این نوار ابزار کرد: از حذف و اضافه کرده آیکون های جدید و از بین بردن آیکون های پیش فرض گرفته تا تغییر رنگ و طراحی از جمله آموزش هایی است که در ادامه برایتان در نظر گرفته ایم. با گویا آی تی همراه شوید.

همچنین اگر شما نیز در زمینه شخصی سازی نوار ابزار پیشنهادی دارید، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

افزودن برنامه ها (پین)

هر برنامه و بخشی که بخواهید را می توان به سادگی و سهولت بر روی نوار ابزار پین نمایید و دسترسی سریعتری به آن داشته باشید. به عنوان مثال اگر محصل درس زبان انگلیسی هستید می توانید دیکشنری های پر کاربرد خود را در این بخش پین کنید.  کافیست در منوی جست و جوی جدید، نام برنامه را وارد کرده و با راست کلیک و انتخاب گزینه Pin to Taskbar آن را بر روی نوار ابزار بیاورید. همچنین با چپ کلیک بر روی آیکون می توانید آن را باز کرده و یا جابجا کنید.

۲

همچنین با راست کلیک بر روی هر آیکون در نوار ابزار می توانید از گزینه Unpin this program from taskbar جهت حذف آیکون از منوی ابزار استفاده نمایید.

ویژگی های نوار ابزار

در بخش خالی نوار ابزار راست کلیک کرده و گزینه properties را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز می شود می توانید به سادگی تنظیمات مورد دلخواه خود را برای نوار ابزار اعمال نمایید. اگر در سال های گذشته جزء کاربران ویندوز بوده باشد، تنظیمات و امکانات این بخش برای شما تازگی خاصی ندارند. در این بخش می توانید نوار ابزار را قفل کرده، حالت مخفی شدن اتوماتیک را فعال کنید، آیکون ها را کوچک تر کرده، مکان آن در صفحه را مشخص کنید و در نهایت نحوه قرار گرفتن پنجره های فعال در آن را مشخص کنید.

در بخش Combine می توانید این موضوع که پنجره های فعال از هر آیکون را با هم ادغام کند یا نه را مشخص کنید. این امکان در نوع خود بسیار کاربردی به نظر می رسد.

مستقیما جست و جو کنید

در ویندوز ۱۰ یک نوار جست و جوی نه چندان کوچک در منوی تسک جا خوش کرده است. به کمک این بخش می توانید مستقیما در اینترنت و یا فایل و برنامه های رایانه خود جست و جو نمایید و همچنین به کورتانا (دستیار شخصی ویندوز ۱۰) دسترسی داشته باشید: البته اگر فعال باشد.

این نوار جست و جو تا حدی عریض است و ممکن است بخواهید آن را کوچک تر کرده و یا به طور کل از شرش خلاص شوید.

۳

بر روی منوی تسک راست کلیک کرده و مطابق شکل بالا به بخش Search بروید: حالا سه حق انتخاب را پیش روی خود دارید. گزینه Hidden امکان جست و جو از طریق نوار ابزار را به طور کلی حذف می نماید، گزینه Show Search icon یک آیکون ذره بین جهت جست و جو را در نوار قرار می دهد. در آخر به کمک گزینه Show Search Box که به طور پش فرض در ویندور ۱۰ فعال است، نوار جست و جو را در نوار تعبیه می کند.

توجه داشته باشید که اگر نوار ابزار خود را از بخش تنظیمات به سایز کوچک در آورید، دیگر امکان استفاده از منوی جست و جو در این بخش را نخواهید داشت.

بخش هشدار یا همان نوتیفیکیشن را ویرایش کنید

در سمت چپ نوار ابزار، آیکون های ریزی در کنار ساعت و تاریخ تعبیه شده اند. یکی از این آیکون ها مربوطه به بخش نوتیفیکیشن است که اخیرا به ویندوز ۱۰ افزوده شده.  این بخش از منوی ابزار را نیز می توان ویرایش کرد. امکان تعیین آیکون های این بخش از طریق راست کلیک بر روی قسمتی خالی در منوی ابزار و انتخاب گزینه Properties و Costumize وجود دارد.

۴

این پنجره امکانات و تنظیمات متعددی را در اختیار کاربر می گذارد. ابتدا گزینه Select which icons appear on the taskbar را انتخاب کرده و برنامه هایی را که اینجا نمایش داده می شود را کنترل نمایید.

رنگارنگ کنید

نوار ابزار ویندوز ۱۰ به طور پیش فرض مشکی است. با این حال می توانید از رنگ های دیگری برای این بخش استفاده کرده و تنوع بهتری به دسکتاپ خود بدهید. برای این کار دکمه ویندوز و i را بفشارید تا پنجره تنظیمات باز شود. در اینجا به بخش Personalization رفته و بخش Colors را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.

ابتدا از روشن بودن گزینه Show color on Start, taskbar and action center مطمئن شوید. حالا دو حق انتخاب دارید. اگر می خواهید رنگ نوار ابزار از روی تصویر دسکتاپ تعیین شود، Automatically pick an accent color from my background را فعال نمایید.

۵

اگر این گزینه را انتخاب نکنید، رنگ های مختلف و رنگارنگی برای انتخاب به عنوان پس زمینه نوار ابزار نمایان می شوند. با کلیک بر روی هر کدام از آن ها رنگ مربوطه به عنوان پس زمینه نوار انتخاب می شود.

مولتی تسک (دسکتاپ های متعدد)

به طور پیش فرض آیکونی در نوار ابزار قرار گرفته است که امکان ایجاد دسکتاپ های متعدد و همچنین مدیریت پنجره های باز شده را به کاربر می دهد. این آیکون دقیقا در کنار نوار جست و جو دیده می شود. این آیکون کاربرد خوبی برای کاربر در دسکتاپ دارد. اما ممکن است نمی خواهید آن را در اختیار داشته باشید.

۶

از آنجایی که به کمک دکمه ویندوز و Tab می توان به مدیریت دسکتاپ ها پرداخت، ضرورت وجود این آیکون در نوار ابزار زیر سوال می رود. با این حال اگر آن را از نوار بردارید، امکان مولتی ویندوز به طوذ کل از بین نمی رود.

امیدواریم مقاله مورد نظر و استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد. اگر در زمینه نوار ابزار ویندوز ۱۰ نکته خاصی مد نظر دارید ، آن را از بخش نظرات با ما در میان بگذارید. منتظر مقالات آینده گویا آی تی باشد.

منبع: makeuseof

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *