ساخت ربات های احساساتی در روسیه کلید خورد

ساخت ربات های احساساتی در روسیه کلید خورد
  • 1395/5/6
  • زهرا معبودی
  • 0

هوش مصنوعی سال هاست موضوع فکر و کار دانشمندان قرار گرفته است به طوری که اغلب کسب و کارها همکاری با آن را بسیار ضروری دیده اند. روسیه این روزها در این موضوع سخت کوش تر به نظر می رسد به طوری که شنیده ها حاکی از آن است که قصد دارند پروژه ای را به پیش ببرند که حاصل آن تولید ماشین هایی است که احساسات انسان ها را درک می کنند.

ربات احساساتی

این تیم تحقیقاتی به سرپرسی پروفسور الکسی سامسونویچ کار خود را بر روی چنین ماشین هایی شروع کرده است و قصد دارد با تیم قدرتمندش، یک گام بزرگ در جهت استفاده از هوش مصنوعی بردارند.

 اگر این پروژه موفق شود می توان از آن به عنوان بزرگترین پروژه قرن گذشته یاد کرد. پروفسور الکسی سامسونویچ معتقد است که ربات هایی که او و تیمش قصد دارند بسازند یک نوع فرا ربات است که به درک احساسات غیر هم نوعان دست پیدا خواهند کرد. به گفته ی وی این ربات ها می توانند قصه و داستان ها را گوش کنند و در مورد قصه و جریان داستان فکر کنند. از جمله کارهایی که این ماشین ها انجام می دهند آموزش دیدن و آموزش دادن است.

 رئیس این پروژه در مورد پیشبرد اهدافشان معتقد است که با بودجه بیشتر بهتر می توانند در جهت رشد و توسعه پروژه پیش بروند.

او در صحبت هایش عینا به کمبود بودجه اشاره می کند به طوری که در ایرادات وی می خوانیم:
«سه قابلیت یادگیری مستقل، درک احساسات انسانی و فهم داستان ها پیشرفت بزرگ مد نظر ما را محقق خواهد کرد. من باور دارم که ما به سرمایه گذاری بیشتر در این مسیر نیاز داریم، چرا که چنین پیشرفتی تمام جنبه های زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار می دهد. از دیدگاه من آینده قطعی ما، بستگی به نحوه توسعه هوش مصنوعی رایانه هایمان دارد، بنابراین پول هایی که امروز خرج آن می کنیم، به هیچ وجه هدر نخواهد رفت.»

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *