دعوت رسمی واعظی از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران

دعوت رسمی واعظی از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران
  • 1395/6/16
  • زهرا معبودی
  • 0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان امروز در کنفرانس بین المللی ایران کانکت اعلام نمود به کمک امکانات پیشرفته ترانزیتی که در سالهای اخیر در ایران بوجود آمده است. می توان از مسیر ترانزیتی جدیدی که به مراتب کوتاه‌تر از مسیرهای موجود است، خدمات ترانزیتی با کیفیت تر را با هزینه بسیار کمتری ارائه نمود. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا بخش های مهم سخنرانی امروز محمود واعظی در ایران کانکت را برایتان بازگو نماییم.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در سخنان خود، در افتتاحیه کنفرانس بین المللی ایران کانکت که صبح امروزدر هتل اسپیناس تهران شروع به کار نمود عنوان کرد :

«دیدگاه دولت تدبیر و امید در خصوص ارتباطات و فناری اطلاعات توسعه و توانمند سازی سایر بخش های فعال جامعه است. بر این اساس سیاست ما گسترش زیرساخت‌ها، امکانات، و خدمات، با توجه به لزوم ارتقاء کیفیت و با بهره گیری از توان ملی و ظرفیت‌های بومی است. در این میان وظیفه اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کسب اطمینان از ارائه خدمات مطلوب و با قیمت مناسب در کنار امنیت و کیفیت قابل قبول در سراسر کشور در محیطی رقابتی و شفاف است.»

iran-connect-opening-tehran

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد:

«تأکید ما استفاده از فناوری‌های کارآمد و به روز، بصورت مقرون به صرفه، برای ترغیب رقابت، افزایش توانمندی های ملی، و شتاب بخشیدن به تولید محتوای داخلی است. افزایش تعداد ارتباطات اینترنتی ثابت و همراه را از ٣/۵ میلیون به بیش از ٣۵ میلیون، و افزایش تعداد خدمات پهنای باند روستاها و مناطق روستایی از میزان ناچیز به حدود ٢۵ هزار ، ٧ برابر شدن ظرفیت فیبر نوری، راه اندازی ۴ مرکز محلی تبادل داده، و ۴برابر شدن تولید محتوای بومی و داخلی به عنوان بخشی  ناچیز از دستاوردهای مهم سه سال گذشته در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است.»

در ادامه گزارش این کنفرانس در https://www.gooyait.com  واعظی عنوان کرد که دیدگاه دولت تدبیر و امید نگاه به سوی آینده بوده و بزرگترین هدف آن در ۵ سال آینده تأمین خدمات با سرعت ٢٠ مگابیت در ثانیه برای ٨٠% خانوارها، تأمین سرویس پهن باند برای ٩٠% روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، افزایش قابل ملاحظه فعالیت های پژوهش و نوآوری در زمینه های آینده ساز، افزایش محتوی داخلی داده ها حداقل به ۵ برابر فعلی، و ارائه خدمات الکترونیکی متنوع و گسترده است.

وزیر ارتباطات بیان کرد که سرمایه گذاری پیش بینی شده در ۵ سال آینده، مبلغی در حدود ۱۶  میلیارد یورو تخمین زده شده است که از این میزان، در حدود یک چهارم آن توسط دولت و سه چهارم باقی مانده توسط بخش های خصوصی تامین خواهد شد از این رو  برای رسیدن به این اهداف، ما از سرمایه گذاری خارجی و همکاری دو جانبه و چند جانبه استقبال می‌کنیم.

وی در راستای تشریح موقعیت استراتژیک جغرافیایی ایران در منطقه وسیع خاورمیانه افزود:

«تأکید این اجلاس، برگشودن افق های تازه در ترانزیت ترافیک شرق و غرب است و در این راستا موقعیت و جغرافیای استراتژیک و ممتاز ایران این امکان را فراهم کرده است که با استفاده از امکانات ترانزیتی پیشرفته‌ای که در چند سال اخیر فراهم شده است و از مسیر ترانزیتی جدیدی که به مراتب کوتاه‌تر از مسیرهای موجود است، و تعدد مرزهای آبی و خشکی بر جذابیت آن می‌افزاید، خدمات ترانزیت ترافیک را با کیفیت بهتر و با هزینه کمتر ارائه کرد.»

واعظی در پایان سخنان خود عنوان نمود با توجه به حضور گسترده شرکت های داخلی و خارجی در این همایش، فرصت مناسبی برای تعامل سازنده بین همه دست اندرکاران در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات پدید آمده است  که امیدواریم به خوبی از آن استفاده شود.

نظرات و دیدگاه های خود را در باره نقش این همایش در ارتقاء سطح کیفی خدمات ارائه شده در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات با گویا آی تی در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *