چگونه از سیستم عامل اندروید بر روی PC خود بهره مند شوید؟

چگونه از سیستم عامل اندروید بر روی PC خود بهره مند شوید؟
  • 1395/7/11
  • زهرا معبودی
  • 0

سیستم عامل اندروید به منظور استفاده بر روی اسمارت فون ها و تبلت ها و یا حتی تلوزیون ها تولید و طراحی شده است، اما اگر شما دوست دارید از این سیستم عامل در کامپیوتر شخصی خود نیز بهره مند شوید با آموزش امروز مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید تا با چند ترفند انجام این کار را به شما آموزش دهیم.

نصب اندروید نوقا (نسخه بتا) با استفاده ازAndroid-x86

androidpit-install-android-pc-

نرم افزار Android-x86 یکی از ابزار هایی است که به طور تخصصی جهت نصب سیستم عامل اندروید بر روی کامپیوتر های شخصی مورد استفاده قرار می گیرد. البته این ابزار تنهابر روی سیستم های مبتنی بر معماری  ARM با آدرس دهی ۳۲ بیتی قابل استفاده خواهد بود.

از آن جا که در حال حاضر نسخه آزمایشی این نرم افزار در دسترس است در زمان استفاده از اندروید نوقا بر روی کاکپیوتر گاها با اشکالاتی مواجه خواهد شد. اما همچنان می توان آن را به عنوان ابزاری کارآمد در دسته ابزار های نصب اندروید بر روی PC به حساب آورد.

به عنوان مثال یکی از مشکلاتی که پس از نصب این نرم افزار به آن دچار خواهید شد مشکل اتصال به اینترنت از طریق شبکه Wi-Fi است. که در صورت صرف نظر از آن می توانید از امکانات دیگر این سیستم عامل بر روی کامپیوتر شخصی خود بهره مند شوید.

برای نصب این سیستم عامل بر روی PC مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • یک فلش مموری با حداقل حجم ۲ گیگابایت را با فایل سیستم FAT32 فرمت نمایید.
  • نسخه ای از سیستم عامل اندروید که قصد دارید از آن بهره مند شوید دانلود نمایید(در اینجا ما نسخه بتای اندروید ۷ نوقا را انتخاب نموده ایم.)
  • پس از دانلود، فایل را از حالت فشرده خارج نموده، سپس فلش مموری مورد نظر را به دستگاه متصل نمایید.
  • در این مرحله بایستی فلش خود را به کمک یکی از نرم افزار های موجود در بازار Bootable کنید. یکی از نرم افزار های ساده و محبوب در این زمینه Rufus می باشد. پس باز نمودن این نرم افزار بایستی فایل iso. اندروید را وارد کرده و بر روی فلش مموری کپی کنید.
  • پس اتمام عملیات کپی و چک نمودن تمامی فایل ها (به منظور اینکه تمامی فایل ها کپی شده باشد) پس از فشردن دکمه Start  در برنامه Android-x86، بایستی دستگاه را ریست نمایید.
  • پیش شروع به اجرای سیستم عامل اصلی توسط کامپیوتر، وارد منو BOIS یا UEFI شده و بر روی گزینه Boot From USB Memory کلیک کنید.

بعد از این مراحل سیستم عامل اندروید برای شما قابل استفاده خواهد بود و شما می توانید از تجربه ی استفاده از این سیستم عامل بر روی کامپیوتر شخصی خود لذت ببرید.

البته همانطور که پیشتر نیز اشاره شد به دلیل بتا بودن نسخه در دسترس از اندروید نوقا باگ ها و مشکلات جزئی در کار با آن وجود خواهد داشت اگر قصد دارید تجربه بهتری از کار با اندروید بر روی PC خود داشته باشید توصیه می کنیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید  تا نیم نگاهی به مراحل نصب اندروید مارشمالو نیز داشته باشیم.

نصب اندروید مارشمالو بر روی کامپیوترهای شخصی توسط Remix OS

androidpit-install-android-pc-

از بهترین و مطمئن ترین روش های بهره مندی از سیستم عامل اندروید می توان به استفاده از ابزار Remix OS اشاره نمود. هرچند این برنامه شباهت های بسیاری را با Android-x86 در نحوه انجام کارها داراست اما به کمک امکانات اضافی خود قادرست به کاربر کمک کند تا راحت تر از این سیستم عامل در کامپیوتر شخصی خود بهره مند گردد.

این نرم افزار در دو نسخه رایگان ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی تولیده شده است که به کاربران این امکان را می دهد که با توجه به معماری سیستم خود ابزار مورد نظر را انتخاب نموده و از آن بهره مند گردند.

پس از دانلود و نصب نمودن این برنامه به وسیله اقدامات زیر می توانید سیستم عامل اندروید را روی سیستم خود بالا بیاورید:

  • یک فلش مموری که حداقل ۸ گیگابایت ظرفیت دارد را با فایل سیستم FAT32 فرمت نمایید.
  • پس از اجرای نرم افزار Remix OS (هم در نسخه ۳۲ بیتی و هم در نسخه ۶۴ بیتی) می‌توانید نسخه ‌ای از سیستم عامل اندروید که قصد دارید از آن استفاده نماید را (با پسوند iso.) بر روی فلش کپی کنید.
  • پس از اتمام عملیات کپی بایستی دستگاه را ریست نموده و پیش از بالا آمدن سیستم عامل اصلی از منوی تنظیمات BOIS یا UEFI  گزینه boot from the USB Remix OS را انتخاب کنید.

 

androidpit-install-android-pc-به کمک استفاده از Remix OS می توانید تجربه کاربری لذت بخشی از سیستم عامل اندروید بر روی کامپیوتر شخصی خود داشته باشید. علاوه بر این نیازی نیست مشکلات و باگ های فراوان را نیز تجربه نمایید.

نکته: روش های دیگری نیز برای نجام این کار وجود دارد که در این مقاله به آن پرداخته نشده است.

نظرات و دیدگاه های خود را از تجارب کاربری و روش های دیگر انجام این کار با کاربران گویا آی تی به اشتراک بگذارید و با منتشر نمودن این آموزش بر روی شبکه های اجتماعی خود در انجام این کار به دیگران نیز کمک نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *