معرفی گوشی HTC Bolt

معرفی گوشی HTC Bolt
  • 1395/8/23
  • زهرا معبودی
  • 0

در اخباری که روزهای اخیر شاهد آن بودیم، بارها شنیدیم که شرکت اچ تی سی به هر ترفندی که بود، گوشی جدیدش را روانه بازار کرده است. این گوشی که HTC Bolt نام دارد، هم اکنون قرار است نقش پرچم دار این شرکت را بازی کند اما به نظر می رسد که اگر اچ تی سی این گوشی جدیدش را برای ایام اواخر سال، که به ابتدای سال ۲۰۱۷ منتهی می شود، ارائه می داد می توانست اقبال بیشتری را متوجه آن کند. به هر حال این گوشی دو روز پیش یعنی ۱۱ نوامبر معرفی شد و از هان موقع در بازار منتشر شده است.

گوشی HTC Bolt

اما اگر شما هم یک روز خواستید این گوشی را خریدای کنید، نیاز دارید تا بدانید HTC Bolt چند مرده حلاج است! یا اینکه دوست دارید بدانید ویژگی های ظاهری و باطنی آن، از نظر سخت افزاری و نرم افزاری چگونه است. موضوع معرفی گوشی HTC Bolt توسط گویا آی تی می تواند یک دیدگاه کافی و مناسب برای خرید گوشی HTC Bolt به شما بدهد.

گوشی HTC Bolt

ویژگی های بارز و عمومی HTC Bolt

اولین چیزی که برای یک فرد آگاه برای خرید گوشی، مهم است این است که بداند گوشی مورد نظر از کدام سیستم عامل، پشتیبانی می کند. HTC قصد ندارد پا را فراتر از اندروید قرار دهد. بنابراین برای این گوشی هم پکیج اندروید ۷ را در نظر گرفته است.

من همیشه به اندازه نمایشگر توجه ویژه دارم چرا که بعد از خرید گوشی باید دائما با نمایشگر مواجه باشم. اگر شما هم چنین هستید لازم است بدانید که اندازه نمایشگر این گوشی ۵٫۵ اینچی است که از رزولوشن ۱۴۴۰ در  ۲۵۶۰ پیکسل بهره مند است.

اما از نظر حافظه، این گوشی دارای یک رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی است. اگر این میزان جوابگوی شما نیست با کمک اسلات های کارت حافظه که در این گوشی جاگذاری شده می توانید تا حد زیادی حافظه را ارتقا دهید.

از نظر عمر باتری هم، یک باتری با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی امپر بر ساعت می تواند جوابگوی ساعت ها کار بی وقفه شما با این گوشی باشد. آیا ۳۲۰۰ میلی امپر بر ساعت رقم مناسبی نیست؟

گوشی HTC Bolt

البته با چیزهایی که در آینده خواهیم گفت متوجه خواهید شد که این محصول یک گوشی سبک وزن و البته باریک نیست!

عموما به گوشی هایی که دارای ضخامت زیر ۷ میلی متر هستند، گوشی های باریک اطلاق می شود اما ابعاد این پرچم دار کنونی HTC به میزان ۱۵۳٫۹ در ۷۷٫۲ در x 8.1   میلی متر اندازه گیری شده است که رقم ۸٫۱ میلی متری ضخامت آن ناقض این موضوع است.

گوشی HTC Bolt

اگر به دنبال یک گوشی کم وزن از نظر استانداردها هستید باید به دنبال ویژگی اندازه وزن برای کمتر از ۱۵۰ گرم باشید که در این گوشی نخواهید یافت چرا که وزن این گوشی ۱۷۴ گرم  محاسبه شده است.

نکته بعدی در مورد نمایشگر این گوشی این است که از سنسورهای، ضد آب و ضد گرد و غبار نیز برخوردار است و از گواهی نامه IP 57 نیز برخوردار است. راستی معنی گواهینامه IP 57 را می دانید؟

گوشی HTC Bolt

چیزی که بیش از هر چیز نظر رسانه ها را نسبت به این گوشی جلب کرده جنس بدنه آلومینیمی آن است که در واقع از این فلز در بدنه اصلی آن استفاده شده است. اچ تی سی این بار این گوشی خود را در دو رنگ مشکی و نقره ای منتشر کرده است. نظر شما در باره این دو رنگ چیست؟ کدامیک حرفه ای تر و بهتر است؟

در ساخت نمایشگر ۵٫۵ اینچی این گوشی، از تکنولوژی S-LCD 3 استفاده شده است. البته گفته شده که نمایشگر این گوشی ضد خش هم هست و از Corning Gorilla Glass 5 بهره مند است. اما نکته اساسی این است که لطفا هرگز، وضعیت ضد آب و ضد خش و ضد غبار بودن گوشی های خود را تست نکنید و به گفته های کمپانی ها فقط اعتماد کنید! چرا که تست این ویژگی ها غالبا شما را با مشکل مواجه خواهد کرد که البته کسی پاسخگوی ان نیست.

اما وارد مبحث دوربین گوشی HTX شویم. دوربین عقبی این گوشی ۱۶ مگاپیکسلی است که با یک فلش دو گانه LED قصد دارد بهترین ها را برای شما تصویر برداری کند. اما سلفی گیر ها هم بدانند که دوربین سلفی گیر این گوشی ۸ مگاپیکسلی است.

گوشی HTC Bolt

از نظر سخت افزاری اچ تی سی برای گوشی HTC Bolt سنگ تمام گذاشته است. از پردازنده که شروع کنیم، این شرکت از یک پردازنده ۸ هسته ای قوی، با فرکانس ۲ گیگاهرتز استفاده کرده است که تحت استاندارد ۶۴ بیتی ارائه شده است.

بازیگر پردازنده گرافیکی بسیاری از گوشی های هوشمند، Adreno  است از این رو اچ تی سی برای این قطعه از گوشی خود از Adreno 430 بهره برده است.

هر چند حافظه داخلی این گوشی ۳۲ گیگابایتی است اما کاربر فقط اجازه دسترسی به ۲۸ گیگابایت آن را دارد بنابراین لازم است که از اسلات های microSD, microSDHC, microSDXC برای افزایش حافظه استفاده کنید. شما قادر خواهید بود فضای این گوشی را تا ۲ هزار گیگابایت ارتقا دهید. نظر تان در مورد این مقدار فضا چیست؟

اگر از نظر پخش موسیقی به دنبال گوشی ای هستید که دارای بلندگوهای استریو است هر گز این گوشی اچ تی سی نمی تواند جوابگوی تان باشد. هر چند که خروجی صدای گوشی و پخش موسیقی ان از هم جداست اما عدم تعبیه پخش استریو، نمی تواند این نیاز علاقمندان به موسیقی را تامین کند.

گوشی HTC Bolt

البته این گوشی دارای یک میکروفون اضافی است که برای حذف نویز هنگام ضبط صدا کاربردی است.

این گوشی در واقع یکی از سر سخت ترین رقبای گوشی های، HTC 10، LG V20، Google Pixel XL ، Samsung Galaxy S7 edge ، Motorola Moto M، Apple iPhone 7 Plus، Samsung Galaxy S7، است.

به نظر شما بعد از یک وقفه طولانی از حضور این کمپانی برای تولید گوشی اختصاصی، و درست بعد از انتشار پیکسل گوگل، آیا این گوشی چنان حرفه ای طراحی شده که یارای مقابله با رقبای سر سختی مثل آیفون و گلکسی جدید باشد؟

نظر خود را در این باره با ما در میان بگذارید و با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی، به افزایش آگاهی پیش از خرید کاربران کمک کنید.

منبع: گویا آی تی | phonearena

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *