۱۰ تکنیک خود مدیریتی برای تمام روزهای هفته

۱۰ تکنیک خود مدیریتی برای تمام روزهای هفته
  • 1395/9/6
  • زهرا معبودی
  • 0

زمانی که صحبت از مدیریت می شود همه به دنبال واژه ها و عبارت های آنچنانی می گردند. بیایید مدیریت را از خودمان شروع کنیم تا بتوانیم در وسعت بیشتری از انسان ها و محیط عملکرد مدیریتی خوبی داشته باشیم.

زمان را مدیریت کنید

به کار و شغل و زندگی خود دقت داشته باشید. شما در هر هفته ۱۶۸ ساعت وقت دارید. برنامه ریزی حرف اول را می زند بنابراین سعی کنید، هر صبح کمی برای روز و اولویت های کاری خود برنامه ریزی کنید. امور مهم و کم اهمیت و امور فوری و غیر فوری را بشناسید. این ها در طرح استراتژیک کارتان نقش اساسی خواهند داشت. نگذارید هدف های بلند مدت و مهم تان قربانی چیزهای بی ارزش شوند.

 روزتان را با خوبی شروع و به خوبی پایان رسانید

هر زمان که می خواهید کارتان را شروع کنید، از خداوند برای موفقیت در کارهایتان کمک بگیرید و در انتها او را سپاسگزاری کنید. اگر این روحیه را قوی کنید به مرور متوجه خواهید شد که کیفیت زندگی تان چگونه افزایش پیدا می کند.

self-management techniques

شوخ طبع باشید

شوخ طبعی خصیصه ای است که نصیب هر کس نمی شود اما با تلاش و زنده نگهداشتن روحیه تان می توانید تنش های کاری تان را کم کنید. اگر شوخ طبع باشید اطرافیان نیز از شما انرژی می گیرند و  در افزایش کیفی کارشان، دخیل خواهید بود.

 به دنبال افراد مثبت و کاری باشید

چه کسانی را از نظر کاری می ستایید؟ کدامیک از افرادی که می شناسید، توانسته به خوبی با مشکلات دست و پنجه نرم کند و همیشه موفق و شاداب در مقابل مشکلات بایستد؟ امیدوار ترین دوستان شما چه کسانی هستند؟ تا زمامی که شما چنین افرادی را می شناسید لازم نیست به سراغ افراد خنثی یا منفی نگر باشید! بودن با افراد مثبت و موفق و پر انرژی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید تا موفق شوید.

خود مدیریتی

شنونده خوبی باشید

هر رابطه ای که دارید، با شنیدن و گفتن شکل می گیرد اما همیشه یک نفر در روابط محبوب تر است. آن کس که کمتر حرف می زند و شنیداری فعالی دارد دقیقا همان فردی است که همیشه محبوب تر است. مخصوصا اگر کسب و کار شما فروشندگی است این می تواند برایتان خیلی ارزشمند باشد.

به جای شکایت کردن از حوادث درس بگیرید!

شکایت کردن های پیاپی، و دست از کار کشیدن نمی تواند موفقیت ساز باشد. هر مشکلی که پیش می آید حاوی درسی است که اگر در مراحل بعدی کار و زندگی از آن استفاده نکنید احساس های بعد پیا پی به سراغتان خواهد آمد. به جای چرا چرا کردن و شکایت کردن، کمی زاویه دید خود را تغییر دهید و موضوع را شفاف تر و آموزنده تر مورد بررسی قرار دهید.

خود مدیریتی

 ضعف‌های دوستان یا همکارانتان را نادیده بگیرید

اگر دوستان و همکارانتان ضعفی دارند آن را بپذیرید چرا که هیچ کس کامل نیست. این ضعف ها را طوری مدیریت کنید که بتوانید محبوبیت خود را حفظ کنید و فرد را متوجه نقطه ضعف ها کنید و در صدد حل آن ها برآیید. هدیه دادن به همکاران خود را فراموش نکنید. این موجب می شود آن ها بتوانند کار خود را با کیفیت بهتری زین پس به اتمام برسانند.

 وقت استراحت داشته باشید و با هیچ چیز آن را عوض نکنید

استراحت های به موقع و کافی می تواند کیفیت کاری تان را افزایش دهد. بنابراین سعی کنید روزهای تعطیل خود را از پیش تعیین، و برنامه هایتان را چنان اجرا کنید که در این روزها دغدغه نداشته باشید. در تفریحات خود می توانید به دنبال مطالعه های آموزنده باشید. سعی کنید انگیزه خود را برای شروع کار بعد از تعطیلات حفظ کنید. این از رخوت و سستی بعد از تعطیلات حسابی می کاهد.

خود مدیریتی

کمی خود دار باشید!

خودداری در مراحل کاری به معنی رازنگهداری است. لازم نیست همه کس در مورد درآمد شما بدانند. لازم نیست به هر سوالی که از شما می شود پاسخ دهید. شکست ها و موفقیت ها و البته درامدتان چیزهایی شخصی هستند که نباید اعلامیه کنید.

نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنید

بیایید لیستی تهیه کنید که نقاط ضعفتان را به شما نشان دهد. در این زمینه کاملا بی رحم باشید. به خود رحم نکنید و هرچه که می دانید جلوی پیشرفتتان را گرفته مشخص کنید. در نهایت سعی کنید این مشکلات را از بین ببید و با تقویت ضعف ها از نظر کیفی روی زندگی خود کار کنید. بدین طریق مطمئن باشید که خواهید توانست به طور موثری روی زندگی خود و دیگران اثر گذاری مثبت داشته باشید.

نظر شما در مورد ۱۰ مورد بالا چیست؟ آیا مورد دیگری هست که بتواند در خود مدیریتی به شما کمک کند تا بتوانید کیفیت زندگی شخصی و شغلی خود را توسعه دهید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی، به بهبود زندگی هم نوعان خود کمک کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *